Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní

Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní

5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.

O silničním provedení Mercedesu-AMG GT3 jsme mluvili již v době představení německé novinky. Na výstaviště Palexpo ovšem dorazili zástupci třícípé hvězdy i divize z Affalterbachu, kteří pustili do světa další detaily. O chystané ostré verzi tedy víme o trochu více informací, i když ne všechny vás potěší. Ty smutné se týkají především motoru a názvu, zatímco kladné jsou spojeny se vzhledem, o kterém se rozhovořil šéfdesignér třícípé hvězdy Gordon Wagener.

Ten uvedl, že silniční verze si ponechá čelní masku závodního provedení, která byla inspirována Mercedesem SL, který v roce 1952 odjel závod Carrera Panamericana. Mimo to se novinka zhlédla také v předválečných stříbrných šípech. Počítat v jejím případě můžeme také s větším množstvím karbonu, jež se zčásti zasadí o snížení hmotnosti. Rozhodně však nepůjde o takový extrém jako v případě závoďáku, který váží zhruba 1 250 kg.

Podle šéfa AMG Tobiase Moerse by se mělo jednat o přibližně 80 až stokilovou dietu, díky čemuž se dostaneme pod 1,5 tuny. S touto hmotností pak bude kombinován výkon okolo 550 koní, který však nebude produkovat 6,2litrový atmosférický osmiválec. Místo toho má zadní kola roztáčet stejné čtyřlitrové twin-turbo, jaké najdeme v základním silničním modelu. V jeho případě však agregát produkuje maximálně 510 koní.

Zvýšení výkonu dostanou na starosti zejména nová turbodmychadla, neboť ta stávající jsou podle Christiana Enderleho, šéfa oddělení pohonných jednotek AMG, spojena s pětisetkoňovou hranicí. Sedmistupňový dvouspojkový automat však danou porci zvládne, pročež v jeho případě ke změnám nedojde. O odklon vůči závodnímu provedení se však jedná, neboť to používá šestistupňovou sekvenci.

Zdroje z Affalterbachu přitom důvody, jež se týkají odlišného hnacího ústrojí, logicky vysvětlily. Nový Mercedes-AMG GT totiž přímo navazuje na program závodního SLS. V jeho případě přitom 6,2litrová atmosféra již homologována byla a navíc vyhrála několik závodů. Těchto úspěchů navíc dosáhla i ke konci své životní dráhy, pročež se podle AMG jedná o dobrý start následného evolučního vývoje.

Tím nám ovšem nové informace končí, přičemž otázkou nadále zůstává, zda ostré provedení bude taktéž rozšířené jako závodní model. Stejně tak můžeme začít spekulovat o názvu, neboť civilní označení GT3 podle Moerse patří zcela jiné automobilce. Přídomek Black Series je pak vyhrazen budoucnosti, pročež tu máme opravdu široké pole pro vaše možné tipy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 1 - Mercedes-AMG GT3 zive 01Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 2 - Mercedes-AMG GT3 zive 02Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 3 - Mercedes-AMG GT3 zive 03Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 4 - Mercedes-AMG GT3 zive 04Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 5 - Mercedes-AMG GT3 zive 05Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 6 - Mercedes-AMG GT3 zive 06Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 7 - Mercedes-AMG GT3 zive 07Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 8 - Mercedes-AMG GT3 zive 08Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 9 - Mercedes-AMG GT3 zive 09Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 10 - Mercedes-AMG GT3 zive 10Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 11 - Mercedes-AMG GT3 zive 11Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 12 - Mercedes-AMG GT3 zive 12Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní - 13 - Mercedes-AMG GT3 zive 13
Silniční verze Mercedesu-AMG GT3 si stoprocentně ponechá čelní masku inspirovanou závoďáky minulosti. Změní však název i pohonné ústrojí

Zdroj: Road and Track

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše