Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.
O silničním provedení Mercedesu-AMG GT3 jsme mluvili již v době představení německé novinky. Na výstaviště Palexpo ovšem dorazili zástupci třícípé hvězdy i divize z Affalterbachu, kteří pustili do světa další detaily. O chystané ostré verzi tedy víme o trochu více informací, i když ne všechny vás potěší. Ty smutné se týkají především motoru a názvu, zatímco kladné jsou spojeny se vzhledem, o kterém se rozhovořil šéfdesignér třícípé hvězdy Gordon Wagener.
Ten uvedl, že silniční verze si ponechá čelní masku závodního provedení, která byla inspirována Mercedesem SL, který v roce 1952 odjel závod Carrera Panamericana. Mimo to se novinka zhlédla také v předválečných stříbrných šípech. Počítat v jejím případě můžeme také s větším množstvím karbonu, jež se zčásti zasadí o snížení hmotnosti. Rozhodně však nepůjde o takový extrém jako v případě závoďáku, který váží zhruba 1 250 kg.
Podle šéfa AMG Tobiase Moerse by se mělo jednat o přibližně 80 až stokilovou dietu, díky čemuž se dostaneme pod 1,5 tuny. S touto hmotností pak bude kombinován výkon okolo 550 koní, který však nebude produkovat 6,2litrový atmosférický osmiválec. Místo toho má zadní kola roztáčet stejné čtyřlitrové twin-turbo, jaké najdeme v základním silničním modelu. V jeho případě však agregát produkuje maximálně 510 koní.
Zvýšení výkonu dostanou na starosti zejména nová turbodmychadla, neboť ta stávající jsou podle Christiana Enderleho, šéfa oddělení pohonných jednotek AMG, spojena s pětisetkoňovou hranicí. Sedmistupňový dvouspojkový automat však danou porci zvládne, pročež v jeho případě ke změnám nedojde. O odklon vůči závodnímu provedení se však jedná, neboť to používá šestistupňovou sekvenci.
Zdroje z Affalterbachu přitom důvody, jež se týkají odlišného hnacího ústrojí, logicky vysvětlily. Nový Mercedes-AMG GT totiž přímo navazuje na program závodního SLS. V jeho případě přitom 6,2litrová atmosféra již homologována byla a navíc vyhrála několik závodů. Těchto úspěchů navíc dosáhla i ke konci své životní dráhy, pročež se podle AMG jedná o dobrý start následného evolučního vývoje.
Tím nám ovšem nové informace končí, přičemž otázkou nadále zůstává, zda ostré provedení bude taktéž rozšířené jako závodní model. Stejně tak můžeme začít spekulovat o názvu, neboť civilní označení GT3 podle Moerse patří zcela jiné automobilce. Přídomek Black Series je pak vyhrazen budoucnosti, pročež tu máme opravdu široké pole pro vaše možné tipy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.













Silniční verze Mercedesu-AMG GT3 si stoprocentně ponechá čelní masku inspirovanou závoďáky minulosti. Změní však název i pohonné ústrojí
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva