Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT S je nový safety car Formule 1, lékaře povozí C 63 AMG
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Safety car i Medical car pohání motor V8 o výkonu 510 koní jako silniční verze. Liší se hlavně LEDkami, jež signalizují jejich přítomnost na trati.
Přestože Mercedes-AMG GT není zrovna nejžhavější novinkou, v poslední době se na stránkách Autoforum.cz objevuje poměrně často. Představit jsme vám totiž mohli jeho závodní provedení GT3, které si odbylo výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, stejně jako nám neunikl působivý čas, jaký verze S zajela na okruhu Top Gearu. Nyní se pro změnu přesuneme do šampionátu Formule 1, kde sportovní kupé třícípé hvězdy rovněž nebude chybět. Tím ovšem nemyslíme, že by tým Mercedes chystal změnu na startovním roštu.
Novinka značky ovšem byla vybrána za oficiální Safety car pro letošní sezónu, kdy ve službě vystřídá SLS AMG. Opět nás tak čeká loučení s 6,2litrovým atmosférickým osmiválcem, neboť Mercedes-AMG GT S dostal do vínku přeplňovaný čtyřlitr naladěný na 510 koní a 650 Nm. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým vůz zvládne akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 310 km/h.
To jsou ale fakta, která jsou spojena také se standardem, proto přikročme k novinkám. Ty souvisejí zejména se střešní světelnou rampou tvořenou diodami, jež trůní na karbonovém sání. Pokud LEDky zoranžoví, pak je předjíždění monopostů zakázáno. S jejich následným zezelenáním je pak spojeno opětovné znovuzahájení závodu. Mimo to Mercedes se střešní rampou sesynchronizoval také diody zasazené do registrační značky.
Kromě toho tu máme čelní a zadní světlomety osazené stroboskopy, které jsou aktivovány ve chvíli, kdy je Safety car na trati. Za jeho volant se posadí Bernd Mayländer, který je oficiálním řidičem již od roku 2000 (třícípá hvězda pak dodává šampionátu vozy od roku 1996). Na místo spolujezdce se pro změnu usadí Peter Tibbetts, který pro asociaci FIA analyzuje palivo a který bude startovní pole monitorovat na dvou iPadech.
Dále se nový Safety car pyšní dvěma kamerami (jedna je zasazena do střešní rampy, druhá do prostoru za sedadly), dvěma rádio systémy, připojením k internetu či GPS, jež počítá s vysokým rozlišením podle specifik FIA. Nechybí pak ani telemetrie či speciální „systém traťových maršálů“, který informuje jezdce za vozem za pomoci digitálních vlajek o konkrétním úseku na trati. V případě nehody pak aktivuje „varovné lékařské světlo“.
V tu chvíli vyjíždí na trať speciálně upravený Mercedes C 63 AMG Kombi, který slouží jako Medical car. O jeho pohon se stará ten samý osmiválcový motor jako u kupé, naladěn však je na 510 koní a 700 Nm. Stovku s ním přitom závodní jezdec Alan van der Merwe sedící na místě řidiče může zvládnout za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem zůstává omezena na 250 km/h.
Vůči standardním modelům dostala tato verze specificky naladěný podvozek AMG Ride Control, střešní světelnou rampu a upravené přední i zadní světlomety. V zavazadlovém prostoru se pak nachází kompletní lékařská výbava včetně respirátoru a defibrilátoru, zatímco v kabině opět nechybí rádio systém, dva iPady a připojení k internetu.
Místo spolujezdce bude vždy okupovat Dr. Ian Roberts, který se specializuje na úrazy hlavy, zatímco na zadních sedadlech se usadí jeden či dva medici, kteří budou přiděleni nemocnicí, jež se nachází nejblíže k danému okruhu. To je ale vše, závěrem již můžeme dodat pouze tolik, že letošní sezóna začíná příští týden v Melbourne.
Mercedes-AMG GT S se stal novým safety carem Formule 1 pro letošní sezónu, lékaře pak povozí C 63 AMG Kombi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch