Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT S je nový safety car Formule 1, lékaře povozí C 63 AMG
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Safety car i Medical car pohání motor V8 o výkonu 510 koní jako silniční verze. Liší se hlavně LEDkami, jež signalizují jejich přítomnost na trati.
Přestože Mercedes-AMG GT není zrovna nejžhavější novinkou, v poslední době se na stránkách Autoforum.cz objevuje poměrně často. Představit jsme vám totiž mohli jeho závodní provedení GT3, které si odbylo výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, stejně jako nám neunikl působivý čas, jaký verze S zajela na okruhu Top Gearu. Nyní se pro změnu přesuneme do šampionátu Formule 1, kde sportovní kupé třícípé hvězdy rovněž nebude chybět. Tím ovšem nemyslíme, že by tým Mercedes chystal změnu na startovním roštu.
Novinka značky ovšem byla vybrána za oficiální Safety car pro letošní sezónu, kdy ve službě vystřídá SLS AMG. Opět nás tak čeká loučení s 6,2litrovým atmosférickým osmiválcem, neboť Mercedes-AMG GT S dostal do vínku přeplňovaný čtyřlitr naladěný na 510 koní a 650 Nm. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým vůz zvládne akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 310 km/h.
To jsou ale fakta, která jsou spojena také se standardem, proto přikročme k novinkám. Ty souvisejí zejména se střešní světelnou rampou tvořenou diodami, jež trůní na karbonovém sání. Pokud LEDky zoranžoví, pak je předjíždění monopostů zakázáno. S jejich následným zezelenáním je pak spojeno opětovné znovuzahájení závodu. Mimo to Mercedes se střešní rampou sesynchronizoval také diody zasazené do registrační značky.
Kromě toho tu máme čelní a zadní světlomety osazené stroboskopy, které jsou aktivovány ve chvíli, kdy je Safety car na trati. Za jeho volant se posadí Bernd Mayländer, který je oficiálním řidičem již od roku 2000 (třícípá hvězda pak dodává šampionátu vozy od roku 1996). Na místo spolujezdce se pro změnu usadí Peter Tibbetts, který pro asociaci FIA analyzuje palivo a který bude startovní pole monitorovat na dvou iPadech.
Dále se nový Safety car pyšní dvěma kamerami (jedna je zasazena do střešní rampy, druhá do prostoru za sedadly), dvěma rádio systémy, připojením k internetu či GPS, jež počítá s vysokým rozlišením podle specifik FIA. Nechybí pak ani telemetrie či speciální „systém traťových maršálů“, který informuje jezdce za vozem za pomoci digitálních vlajek o konkrétním úseku na trati. V případě nehody pak aktivuje „varovné lékařské světlo“.
V tu chvíli vyjíždí na trať speciálně upravený Mercedes C 63 AMG Kombi, který slouží jako Medical car. O jeho pohon se stará ten samý osmiválcový motor jako u kupé, naladěn však je na 510 koní a 700 Nm. Stovku s ním přitom závodní jezdec Alan van der Merwe sedící na místě řidiče může zvládnout za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem zůstává omezena na 250 km/h.
Vůči standardním modelům dostala tato verze specificky naladěný podvozek AMG Ride Control, střešní světelnou rampu a upravené přední i zadní světlomety. V zavazadlovém prostoru se pak nachází kompletní lékařská výbava včetně respirátoru a defibrilátoru, zatímco v kabině opět nechybí rádio systém, dva iPady a připojení k internetu.
Místo spolujezdce bude vždy okupovat Dr. Ian Roberts, který se specializuje na úrazy hlavy, zatímco na zadních sedadlech se usadí jeden či dva medici, kteří budou přiděleni nemocnicí, jež se nachází nejblíže k danému okruhu. To je ale vše, závěrem již můžeme dodat pouze tolik, že letošní sezóna začíná příští týden v Melbourne.








Mercedes-AMG GT S se stal novým safety carem Formule 1 pro letošní sezónu, lékaře pak povozí C 63 AMG Kombi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva