Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními
25.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.
Mercedes nás loni překvapil, když se jeho nový sporťák od AMG s prostým označením GT v testu ukázal být více než jen typickým AMG. Pochopitelně, pusťte z hlavy puristický stroj ve stylu posledních Porsche 911 s atmosféricky plněnými motory a manuálními předvodovkami, něčemu takovému se AMG GT nevyrovná, ač by možná chtělo. Přesto je třeba říci, že toto je řidičsky zajímavé auto a průpovídky automobilky o přímém útoku právě na 911 nejsou tak úplně mimo realitu.
My jsme loni testovali ostřejší verzi S o výkonu 510 koní, třícípá hvězda ale už tehdy říkala, že tady její pouť směrem k ostřejším verzím GT nekončí. A tak nyní vyrukovala s ještě podstatně více vypiplanou variantou R. Včera jsme si ji mohli ukázat na prvních uniklých fotkách, teď vám můžeme ukázat nejen více záběrů, ale i detailněji popsat, čím je tohle auto vedle obyčejnějších provedení AMG GT výjimečné.
Tance okolo kaše tentokrát vynecháme a přejdeme rovnou je klíčovým datům. Tento vůz má pod kapotou nadále motor 4,0 V8 biturbo, jeho výkon ale vzrostl až na 430 kW (585 koní) a točivý moment se posunul na metu 700 Nm. Co je snad ještě podstatnější, auto oproti AMG GT S shodilo plných 90 kg hmotnosti a váží nyní přijatelnějších 1 554 kg. Převodovkou zůstává sedmistupňová dvouspojka, dynamika je ale jinde - maximální rychlost 318 km/h a akcelerace na stovku za 3,6 sekundy znamená posun o 8 km/h resp. 0,2 sekundy.
To jsou pozoruhodná data, Mercedes ale v případě této varianty rozhodně nepiloval jen akceleraci v přímém směru. Zapracoval i na mnoha dalších aspektech, z nichž nejpozoruhodnější je aktivní aerodynamika spodku vozu. V případě aktivace režimu Race začne v přední části spodku vozu pracovat 2 kg vážící karbonový komponent, který se pohybuje v rozmezí 40 mm a např. v 250 km/h omezuje vztlak přední nápravy o 40 kg. To už by mělo být znát - Stuttgart slibuje citelně lepší stabilitu v přímém směru i v zatáčkách ve vysokých rychlostech.
Není to ale jediné nové specifikum, pochopitelně. Zůstaneme-li při zemi, je tu nově nastavený adaptivní podvozek a co možná překvapí - natáčecí zadní kola. Podobně jako u špičkových 911, také tady se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední v rychlosti do 100 km/h a ve stejném směru při rychlosti vyšší. Všechno pochopitelně řídí elektronika v závislosti na tom, který z 9 stupňů systému kontroly trakce zvolíte.
Toto nastavení pak mění i zvukový projev výfuku vozu, který můžete nejlépe navnímat na videu níže. Mercedes o něm hovoří s adjektivy typu „bestiální” a není daleko od pravdy. Tedy ovšem, pakliže zvolíte mód fungování vozu, který směrem k bestialitě posouvá i režimy fungování zbytku techniky.
V záplavě technických dat a pozoruhodností jsme trochu přešli vzhled GT R. V jeho případě si názor udělejte sami - agresivity je tu spoustu, nakonec i díky oné jedovaté barvě, někteří ale celkem správně namítají, že elegance vozu se křiklavými doplňky ta tam. Nebudeme to popírat, vizuální křiklavost nám ale nepřijde zase tak nemístná u stroje, který má takové technické parametry a byly stvořen především k efektivní likvidaci všeho na čtyřech kolech, co se mu ocitne v dohledu. V tomto směru připomeňme, že ač mnohé okolnosti první prezentace vozu naznačují cosi o okruhovém autě, tohle je silniční stroj, který by se také neměl ztratit na okruhu. Něco jako Porsche 911 GT3 nebo GT3 RS.
Podíváme-li se krátce do kabiny, vidíme manuálně (hmotnost...) nastavitelné skořepinové sedačky, svérázný žlutý „knoflík” nastavení zmiňovaného systému kontroly trakce a jinak víceméně standardně vyhlížející interiér AMG GT se žlutým prošíváním všeho čalouněného.
Dodejme, že první prezentace vozu se odehrála na Festivalu rychlosti v Goodwoodu za přítomnosti Lewise Hamiltona a šéf AMG Tobias Moers už tam slíbil, že příběh ostřejších AMG GT tady nekončí. Vedle R a též už známého GT3 vznikne také slabší závodní GT4 a naopak ještě něco ostřejšího pro silnici. Black Series? Uvidíme, už R ale vypadá dost zajímavě...
Oficiální i živé fotografie Mercedesu-AMG GT R
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 1 - Mercedes AMG GT R oficialni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 2 - Mercedes AMG GT R oficialni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 3 - Mercedes AMG GT R oficialni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 4 - Mercedes AMG GT R oficialni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 5 - Mercedes AMG GT R oficialni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 6 - Mercedes AMG GT R oficialni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 7 - Mercedes AMG GT R oficialni 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 8 - Mercedes AMG GT R oficialni 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 9 - Mercedes AMG GT R oficialni 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 10 - Mercedes AMG GT R oficialni 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 11 - Mercedes AMG GT R oficialni 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 12 - Mercedes AMG GT R oficialni 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 13 - Mercedes AMG GT R oficialni 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 14 - Mercedes AMG GT R oficialni 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 15 - Mercedes AMG GT R oficialni 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 16 - Mercedes AMG GT R oficialni 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 17 - Mercedes AMG GT R oficialni 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 18 - Mercedes AMG GT R oficialni 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 19 - Mercedes AMG GT R oficialni 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 20 - Mercedes AMG GT R oficialni 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 21 - Mercedes AMG GT R oficialni 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 22 - Mercedes AMG GT R oficialni 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 23 - Mercedes AMG GT R oficialni 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 24 - Mercedes AMG GT R oficialni 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 25 - Mercedes AMG GT R oficialni 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 26 - Mercedes AMG GT R oficialni 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 27 - Mercedes AMG GT R oficialni 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 28 - Mercedes AMG GT R oficialni 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 29 - Mercedes AMG GT R oficialni 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 30 - Mercedes AMG GT R oficialni 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
První video s Mercedesem-AMG GT R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 8 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade 11:54
- Portimão test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
Nejnovější články
Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
před 3 hodinamiŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 4 hodinamiBMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
před 6 hodinamiStále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před 7 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva