Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT: čtyřlitrový osmiválec představen, v základu má 510 koní
13.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová pohonná jednotka má sice vyšší litrový výkon než atmosférický předchůdce, celkově je však slabší a zřejmě i méně charakterní.
O příchodu nového kupé z Affalterbachu již byla sepsána celá řada článků. Nedávno nás pak třícípá hvězda obdařila dokonce prvními snímky zakamuflovaného prototypu, i když tak úplně chtěný tento krok nebyl. Odhalenou brožuru ale ponechme nyní stranou a místo toho se soustřeďme na oficiální várku informací. Ta se tentokrát zaměřila na srdce vozu, tedy zcela nový čtyřlitrový osmiválec s kódovým označením M178, dvojicí turbodmychadel a čtyřmi ventily na válec.
Začněme asi výkonem, který vás dozajista zajímá nejvíce. Činit má 510 koní v 6 250 otáčkách, přičemž točivý moment 650 Nm bude k dispozici v pásmu 1 750 a 4 750 ot./min. Při litrovém výkonu 127,5 koně na litr tak nový Mercedes-AMG GT nabídne lepší hodnotu než předchozí 6,2litrový atmosférický osmiválec M159, který svou práci odvádí v modelu SLS. Na druhou stranu, kvůli menšímu objemu je o 61 koní slabší a jeho výkonová špička končí v 6 250 otáčkách, tedy o 750 ot./min. dříve.
Aby přitom toho srovnávání nebylo málo, můžeme do placu přizvat také konkurenci, konkrétně 4,4litrový přeplňovaný osmiválec BMW M, který produkuje 560 koní. Tedy rovněž o nemalé stádo více, přičemž v bavorských vozech se dočkáte i vyššího točivého momentu - 680 Nm je navíc k dispozici v rozmezí 1 500 a 5 750 otáček. Papírově se tedy zdá, že „soudruzi“ z Affalterbachu museli někde udělat chybu, nebo si to lepší šetří na později.
Na posouzení možností pohonné jednotky ale budeme mít ještě dostatek času, přeci jen jízdní dynamiku nového GT automobilka nezveřejnila. Místo toho dává k dispozici další technická fakta, jež se týkají nového motoru. Zmínit tedy můžeme přímé vstřikování, hliníkový blok s 83 mm vrtáním a 92 mm zdvihem, úhel 90 stupňů svíraný jednotlivými řadami válců nebo piezoelektrickými vstřikovače schopné sedmi vstřiků během jednoho cyklu.
Opomenout pak nesmíme ani pár dmychadel Borg Warner umístěných nahoře v mezeře mezi oběma řadami válců, neboť podle šéfa divize motorů AMG Christiana Enderleho tato konfigurace umožnila zkrácení pohonné jednotky o 88 mm oproti atmosférickému předchůdci. Turba přitom pracují při tlaku 2,3 baru a kooperují s mezichladičem typu voda-vzduch, který vychází z aktuální techniky týmu F1.
Dále nová pohonná jednotka používá vložky válců potažené materiálem zvaným Nanoslide, jenž snižuje tření. Hlava válců je ze zirkonem ošetřeného hliníku, nechybí ovšem ani suchá vana či recirkulace výfukových par. Po stránce vokální by pak osmiválec měl nabízet stejný barytonový zvuk jako jeho předchůdce. Jak nám ovšem prozradila nedávná videa, zas až tak horké ty brambory upečené v Affalterbachu nejsou.
V tomto směru sice reputaci divize AMG napravuje nový promosnímek, do něj však kromě zvuku motoru promlouvá i dynamická hudba. Pochybnosti o přeplňované novince tak nejsou ani po minutě poslechu rozptýleny. Realita ale snad bude lepší.





Nový motor AMG nabízí méně výkonu i charakteru než atmosférický předchůdce. Jsme tedy opravu zvědavi na jízdní dynamiku Mercedesu-AMG GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB