Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT Concept odhalen, tohle je lovec Panamery
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes v Ženevě čtyřdveřovou variantu modelu GT. Po přerodu ze studie na produkční vůz ponese nejspíše označení GT4.
Když koncern Daimler svého času naznačil, že chce svými novými sportovními modely narušit hegemonii svého městského rivala, mnozí se smáli. V jejich představách zkrátka nebylo místo, kde by Mercedes mohl ohrozit Porsche. Dnes můžeme říci, že prodeje devětsetjedenáctek kvůli kupé a kabrioletu AMG GT sice nekrachují, pravdou ale je, že třícípá hvězda pro ně postavila zdatného soupeře. Trh reaguje mimořádně pozitivně, a tak se Mercedes snaží takříkajíc kout železo, dokud je žhavé.
Výsledkem je další model z rodiny GT, který nejenže může nahradit dosavadní třídu CLS (která přejde na označení CLE), ale má nepochybně ambice zatopit kromě jiného také Porsche a jeho modelové řadě Panamera. Stranou téměř jistě nezůstane ani Audi se svou A7 či odvozenou sportovní variantou RS 7. Na prvních fotografiích novinky to sice není vidět, ale podle tvarů zadních partií jsme si téměř jisti, že tady máme další sportovní liftback, jenž bude prezentován jako čtyřdveřové kupé.
Prozatím jde o koncept přebírající stylistické prvky svého dvoudveřového sourozence, nutno ale dodat, že vůbec ne otrocky. Velmi podobná je mohutná mřížka chladiče s vertikálními lamelami dekorovaná po stranách rozměrnými nasávacími otvory a s trochou fantazie lze říci, že mají obě auta podobně zakulacenou střechu. Třeba světla ale stejná nejsou. Studie, která by později mohla nést označení Mercedes-AMG GT4, je má poněkud štíhlejší, navíc příď má zajímavý negativní sklon, jako tomu bylo u strojů mnichovské automobilky BMW s přezdívkou žralok.
Odvážný zevnějšek dekorují kamery místo klasických zpětných zrcátek, které byly tentokrát zasazeny do předních blatníků, do míst, kde jsou u jiných aut odvětrávací otvory motorového prostoru anebo jen jejich dekorativní náznaky. Nechybí též obligátní obrovská, až 22palcová dvoubarevná kola nazutá do pneumatik značky Michelin a zadní části dominuje rozměrný difuzor korunovaný jedinou trojúhelníkovou koncovkou výfukového systému.
Nenápadným vodítkem k tomu, co má koncept pod přední kapotou, jsou nápisy EQ Power+ na zmiňovaných kamerách místo zrcátek. Že zde bude opět dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru stejně jako u kupé i roadsteru, bylo nasnadě, konstruktéři se však pouze se spalovacím motorem neuspokojili.
Spárovali ho s elektromotorem a z tohoto systému nakonec dostali kombinovaný výkon „přes 600 kW“, což znamená, že tohle auto disponuje nejméně 816 koňmi. To je o 136 koní více než podobně koncipovaná nová Panamera Turbo S E-Hybrid, přičemž i stroj s třícípou hvězdou na přídi by měl spoléhat na pohon všech kol zde označený jako AMG Performance 4Matic+. Přesnou dynamiku Mercedes neuvádí, zmiňuje ale, že by tohle auto mělo zvládnout sprint na stovku „za méně než 3 sekundy“.
Dále zde najdeme karbon-keramické brzdy se systémem rekuperace brzdné energie, technologii aktivních nano-vláken integrovanou do předních světel pro denní svícení a co je na tom nejlepší, Mercedes rovnou říká, že tohle není pouze koncept, ale vůz, který můžeme očekávat ve výrobě nejpozději v roce 2019.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Koncept čtyřdvéřového AMG GT naživo v Ženevě
Kupé a kabrio GT skutečně dostaly čtyřdveřového sourozence, produkční verze konceptu by se mohla ukázat už v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 11 hodinami - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
včera - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 7 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 8 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
před 10 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 11 hodinami - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
dnes
Živá témata na fóru
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.01. 12:54 - Snowman000