Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) O otevřené verzi AMG GT se dlouho mluvilo jako o GT C Roadster. Teď byla oficiálně představena i jako C a víme konečně, co to znamená.
Ještě na počátku léta se zdálo, že Mercedes-AMG GT bude k mání jen jako kupé. Příchod otevřené varianty totiž třícípá hvězda tvrdošíjně odmítala s tím, že odstranění střechy by neprospělo jízdě po okruhu. Místo toho by se z vozu stal král bulvárů, čímž by konkuroval dalším vozům v nabídce. Nicméně nyní již víme, že šlo o klamání tělem, neboť příchod Roadsteru byl později oficiálně potvrzen. A co více, nyní si jej můžeme představit s plnou parádou.
Začneme přitom u motorového prostoru, kde naplnění pro změnu došly veškeré zvěsti, jenž zmiňovaly vyšší výkon. Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec totiž skutečně dostal do vínku některé komponenty z vrcholného provedení GT R. Oč všechno jde, značka zatím neuvedla, se mnoha dalšími technickými parametry nás však již seznámila. Stejně jako v případě kupé přitom máme co do činění se dvěma variantami.
Základem je GT Roadster, který dostal do vínku 476 koní, 630 Nm točivého momentu a provozní hmotnost 1 670 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládne za rovné 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 302 km/h. Nad ním pak trůní varianta GT C Roadster, která již počítá s 557 koňmi, 680 Nm, 1 735 kilogramy, stovkou za 3,7 sekundy a maximálkou 316 km/h. Ono „C” tedy neznačí Convertible (protože jako GT C má být do budoucna k mání i kupé), a není to ani verze pro Čínu nebo cokoli podobného - je to ostřejší provedení koncipované trochu jinak než provedení S u kupé.
Jízdní dynamika totiž není tím jediným, čím se obě verze od sebe navzájem liší. Jemné nuance najdeme i po stránce designové, kde základ počítá s 19palcovými litými koly, vrchol pak s 20palcovými. Kromě toho v jeho výbavě najdeme elektronický diferenciál či podvozek AMG Ride Control s adaptivními tlumiči, zatímco GT Roadster počítá jen s mechanickým samosvorem.
Rozdíly se vážou také k převodovce, byť pro oba modely je jedinou volbou sedmistupňový automat. V případě základu však máte k dispozici pouze čtyři jízdní režimy, zatímco GT C Roadster počítá také s módem Race. Ten byl uzpůsoben výše zmiňované jízdě na okruhu, kterou si zjevně vychutnat můžete, a to s rychlejším řazením a „emotivnějším zvukem“.
Kromě toho Mercedes dodává, že změn doznal i řídící software převodovky a také její „hardware”, neboť prodloužen byl první převodový stupeň a zkrácen ten poslední i konečný. Roadster se tak má navzdory vyšší hmotnosti jevit jako komunikativnější. V tomto ohledu samozřejmě prim bude hrát provedení GT C, které dále profituje ještě z řiditelné zadní nápravy převzaté z GT R.
Ze „stejného zdroje” pochází také rozšířený rozchod zadních kol či aktivní management upravující proudění vzduchu skrze čelní masku tím, že jednotlivé vertikální lamely lze pomocí elektromotoru otevírat či uzavírat. Tuto finesu ovšem již dostaly do vínku obě verze, stejně jako plátěnou střechu, jíž lze stáhnout či natáhnout za 11 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Konstrukce střechy kromě třívrstvého plátna počítá s hořčíkem, hliníkem a ocelí, přičemž k mání je ve třech barvách (béžová, černá, červená). Doplnit ji pak můžete jedenácti odstíny laku karoserie, zatímco interiér počítá s deseti barevnými variacemi. Tím nám ovšem informační pramen začíná vysychat, o cenách by Mercedes mohl promluvit až v Paříži.
Momentálně tak již jen dodáme finální zmínku k často zmiňovanému kupé GT R, které v tréningovém režimu zajelo Nordschleife za 7 minut a 46 sekund. Nicméně při ostrém nasazení má být o pětadvacet sekund rychlejší, hlavním cílem značky je pak pokoření Porsche 911 Turbo S. To přitom Severní smyčku zvládá za 7 minut a 18 sekund. Zda jej ale třícípá hvězda s Thomasem Jägerem za volantem překoná, to je nyní sporné.
Mercedes-AMG GT Roadster dostal skutečně do vínku vyšší výkon než kupé. V základu nabízí 476 koní, vrcholné GT C jich pak má 557
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025 - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Algarve - test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
- Chantra je prvním stabilním jezdcem MotoGP z Thajska 9.2.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
13.1.2025 - Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
13.1.2025 - Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
13.1.2025 - Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
13.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.10. 18:25 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.09. 21:49 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch