Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2017 dostal několik novinek, vyšší výkon i kupé ve verzi GT C
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celá řada GT dostala novou masku. Za tou se skrývá 476 koní v základu, novinka v nabídce pak dostala dokonce 557 koní.
Na letošní rok připadají oslavy 50. výročí založení AMG. Byť u toho Mercedes sám nebyl, do oslav se pouští s vervou a dárky začal nadělovat již nyní. Na autosalonu v Detroitu nám tak představil inovovanou řadu Mercedesu-AMG GT, jejímž hlavním poznávacím znamením je nová čelní maska zvaná AMG Panamericana.
Ta je odvozena od závodního speciálu GT3 a vůz nedělá pouze opticky širším, ale zároveň přispívá k lepšímu chlazení pohonné jednotky. To je jistě důležité, neboť čtyřlitrový osmiválec twin-turbo prošel posilovnou a dává vyšší výkon než dříve. U základní verze nyní na zadní kola míří 476 koní, tedy o čtrnáct více, a to jak u kupé, tak u roadsteru. Oba modely tak stovku zvládnou za rovné 4 sekundy bez ohledu na různou hmotnost (1 540 vs 1 595 kg).
Dále v řadě stojí provedení GT S, které je k dispozici pouze jako kupé. Zde přitom výkon stoupl z 510 na 522 koní, což v kombinaci s 1 570 kilogramy vede ke sprintu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 310 km/h. Tento model je vybaven jízdním režimem Race, základ si musí vystačit pouze s módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Nyní již přistupujeme k opravdové novince, a sice k Mercedesu-AMG GT C. Tato verze byla dosud známa pouze jako roadster, nyní je však možné mít 557 koní s plechovou střechou nad hlavou. Kupé i roadster se liší hmotností (1 625 vs 1 660 kg), sprint na stovku ale zvládají za shodné 3,7 sekundy.
Nejvýše stojí GT R, u nějž již k žádným modifikacím nedošlo. Stále má výkon 585 koní, a stovku umí za 3,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je 318 km/h, čímž „eRko“ překonává základní model o 14 kilometrů v hodině. Spotřeba řady se pak pohybuje mezi 9,4 až 11,4 l/100 km.
Zpět ale k novinkám spočívajících hlavně v příchodu kupé GT C. To má o 57 milimetrů rozšířené zadní blatníky, které ukrývají šířeji rozkročená kola a řiditelnou zadní nápravu. Standardní jsou také adaptivní tlumiče nebo elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Ten ovšem mají v základní výbavě také modely GT S a GT R.
GT C bude zpočátku k mání v exkluzivní výbavě Edition 50, která odkazuje na již zmiňované 50. výročí. Oproti standardu přitom zákazníci mohou vybírat mezi šedým a bílým lakem, který doplňují prvky vyvedené v černém chromu. V tomto odstínu jsou lakována také kola, zatímco dovnitř se nastěhovalo stříbrně-černé čalounění.
Pro celou řadu AMG GT je pak nově k mání aplikace AMG Track Pace, která dokáže zaznamenat podrobná telemetrická data a uschovat je pro pozdější použití. Řidiči si mohou nahrávat i samotné profily okruhů a je možné také pořídit vizuální záznam. Vše je přitom možné následně sdílet s ostatními přes Facebook či YouTube.
O cenách Mercedes prozatím nemluví, facelifty ale obvykle ceníky razantněji nemění. Nové kupé GT C zamíří mezi varianty GT S a GT R, přičemž provedení Edition 50 bude bezesporu dražší než vůz nabízený posléze se standardní výbavou.
























Mercedes-AMG GT dostal novou čelní masku a více koní. Kupé je navíc nově k mání ve verzi GT C s 557 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB