Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nástupce modelu SLS nakonec dostane 510 koní, jenže až v silnější variantě S. Základ bude pohánět čtyřlitrové biturbo s výkonem 462 koní.
Nové dvoumístné kupé ze Stuttgartu v posledních měsících vzbuzuje pozornost kudy jezdí, přestože ještě neodhodilo svojí kamufláž. Mohli jsme ho vidět v akci na Severní smyčce německého Nürburgringu, ale také na nových fotkách, které prozrazují inspiraci legendárním Gullwingem, jen bez typických racčích křídel. Později jsme představovali jeho osmiválcový motor, kterým se stane čtyřlitrové bi-turbo.
Mercedes AMG GT ovšem bude podle podrobnějších informací disponovat výkonem 510 koní pouze v nejvyšší verzi, která přijede s přídomkem S. Slabší varianta se dočká zřejmě jen jinak nastavené řidící jednotky a její stádo koní bude přiškrceno na 462. Důvodem je údajně snaha konkurovat například silnějším verzím Porsche 911 či Jaguaru F-Type v osmiválcovém provedení. Jistotou už je také použití klasických dveří, nikoli řešení známého od SLS AMG.
V Affalterbachu obují devatenáctipalcová kola novinky v obou případech do lepivých Michelinů Pilot Super Sport a záď hodlají řidiči pomoct zkrotit pomocí diferenciálu s omezenou svorností a „slupek“ s parametry 295/30. AMG GT-S bude na poháněné zadní nápravě disponovat ještě inteligentnější verzí samosvoru (E-diff) s elektronickou asistencí, dále o palec většími koly a vpředu si přinese o centimetr širší pneumatiky.
Podle první ohlasů novinářů, kteří mohli potenciál předprodukčního AMG GT okusit na vlastní kůži, se novinka navzdory nižšímu výkonu oproti SLS vyznačuje lepší dynamikou a také lepším chováním přední nápravy. Údajně nemá být ale ani jeho přímým nástupcem (přestože si z něho bere v podstatě celý technický základ, což ale na druhou stranu naznačuje ledacos o nižší ceně). Zcela nový je však motor, řízení, brzdová soustava a elektronická výbava.
V konstrukci celého vozu najdeme ocel v podstatě jen na víku zavazadelníku. Zadní část je jinak celá vyrobena z litého hořčíku. Největší devízou by mělo být ideální vyvážení dané motorem vpředu, pohonem zadních kol a uspořádání převodovky transaxle. Mezi největšími soupeři bude Porsche 911 Turbo, Jaguar F-Type Coupé, Aston Martin V8 Vantage S a jim podobní. Máme se evidentně na co těšit.
Mercedes AMG GT nakonec vznikne ve dvou verzích. Avizovaných 510 koní platí pro GT-S, které budou stačit na akceleraci na stovku za 3,9 sekundy
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva