Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nástupce modelu SLS nakonec dostane 510 koní, jenže až v silnější variantě S. Základ bude pohánět čtyřlitrové biturbo s výkonem 462 koní.
Nové dvoumístné kupé ze Stuttgartu v posledních měsících vzbuzuje pozornost kudy jezdí, přestože ještě neodhodilo svojí kamufláž. Mohli jsme ho vidět v akci na Severní smyčce německého Nürburgringu, ale také na nových fotkách, které prozrazují inspiraci legendárním Gullwingem, jen bez typických racčích křídel. Později jsme představovali jeho osmiválcový motor, kterým se stane čtyřlitrové bi-turbo.
Mercedes AMG GT ovšem bude podle podrobnějších informací disponovat výkonem 510 koní pouze v nejvyšší verzi, která přijede s přídomkem S. Slabší varianta se dočká zřejmě jen jinak nastavené řidící jednotky a její stádo koní bude přiškrceno na 462. Důvodem je údajně snaha konkurovat například silnějším verzím Porsche 911 či Jaguaru F-Type v osmiválcovém provedení. Jistotou už je také použití klasických dveří, nikoli řešení známého od SLS AMG.
V Affalterbachu obují devatenáctipalcová kola novinky v obou případech do lepivých Michelinů Pilot Super Sport a záď hodlají řidiči pomoct zkrotit pomocí diferenciálu s omezenou svorností a „slupek“ s parametry 295/30. AMG GT-S bude na poháněné zadní nápravě disponovat ještě inteligentnější verzí samosvoru (E-diff) s elektronickou asistencí, dále o palec většími koly a vpředu si přinese o centimetr širší pneumatiky.
Podle první ohlasů novinářů, kteří mohli potenciál předprodukčního AMG GT okusit na vlastní kůži, se novinka navzdory nižšímu výkonu oproti SLS vyznačuje lepší dynamikou a také lepším chováním přední nápravy. Údajně nemá být ale ani jeho přímým nástupcem (přestože si z něho bere v podstatě celý technický základ, což ale na druhou stranu naznačuje ledacos o nižší ceně). Zcela nový je však motor, řízení, brzdová soustava a elektronická výbava.
V konstrukci celého vozu najdeme ocel v podstatě jen na víku zavazadelníku. Zadní část je jinak celá vyrobena z litého hořčíku. Největší devízou by mělo být ideální vyvážení dané motorem vpředu, pohonem zadních kol a uspořádání převodovky transaxle. Mezi největšími soupeři bude Porsche 911 Turbo, Jaguar F-Type Coupé, Aston Martin V8 Vantage S a jim podobní. Máme se evidentně na co těšit.
Mercedes AMG GT nakonec vznikne ve dvou verzích. Avizovaných 510 koní platí pro GT-S, které budou stačit na akceleraci na stovku za 3,9 sekundy
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva