Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2015 detailně: nástupce SLS je lehčí, menší i levnější
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Sporťák z Affalterbachu nabízí kombinaci 1 540 kg a 462 koní v základu, ostřejší „eSko“ umí víc.
Dlouho očekávané se dnes konečně stalo skutečností. Mercedes-Benz po nekonečné řadě videí, avíz, upoutávek a jednom úniku oficiálně odhalil nový sporťák z Affalterbachu. Ten v mnoha směrech navazuje na předchozí SLS AMG, v řadě oblastí však prošlapává cestu dalším modelům značky. Řeč je přitom hlavně o pohonné jednotce, kterou je nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Ten se jako první produkční silniční motor na světě pyšní uložením turbodmychadel mezi jednotlivé řady válců, přičemž na zadní kola základní verze posílá 462 koní a 600 Nm. U výkonnějšího Mercedesu-AMG GT S pak tato síla již činí 510 koní a 650 Nm.
Oba dva modely se od sebe neliší jen výkonem, ale rovněž vizuálně. Potentnější verze se tak chlubí agresivnějšími nárazníky, černě lakovanými koncovkami výfuku či jinými litými koly. Na přední nápravě totiž byly použity 19palcové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 265/35, zatímco vzadu najdeme dvacítky navlečené v sudech o rozměru 295/30. Standardní verze oproti tomu dostala „jen“ devatenáctky s gumami o rozměru 255/35 vpředu a 295/35 vzadu.
Pokud vám standardní obutí nebude stačit, můžete sáhnout po pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, které jsou součástí příplatkového paketu AMG Dynamic Plus. Mimo to lze pak doobjednat rovněž karbon-keramické brzdné kotouče měřící 402 milimetrů vpředu a 360 mm vzadu. Standardem jsou příčně vrtané kotouče ocelové, které mají u méně výkonné verze 360milimetrový průměr, u provedení GT S pak 390milimetrový.
Přesunout se můžeme k podvozku, který v případě obou náprav používá dvojitých lichoběžníků. S těmi jsou pak v případě výkonnější verze (GT je může mít za příplatek) standardně spárovány adaptivní tlumiče, které počítají se třemi režimy Comfort, Sport a Sport Plus. Stejný počet módů (ESP On, ESP Sport a ESP Off) najdeme také u stabilizační kontroly, zatímco účinky posilovače řízení se liší v závislosti na rychlosti a přetížení.
Než ovšem nakoukneme do motorového prostoru, neměli bychom zapomenout na venkovní dimenze nového sporťáku. Ty počítají s délkou 4 546 mm, šířkou 1 939 mm a výškou 1 289 mm, což znamená, že Mercedes-AMG GT je o podstatných 92 milimetrů kratší než předchozí SLS. Zároveň je přitom o 27 mm vyšší, obezity se ale nemusíte obávat. „Polosuchá” hmotnost základní verze totiž činí 1 540 kg, výkonnější provedení je o 30 kilo těžší.
Třícípá hvězda se přitom postarala o ideální rozložení hmotnosti v poměru 47:53 mezi přední a zadní nápravou, na čemž má velkou zásluhu uložení převodovky vzadu. Řeč je přitom o modernizovaném sedmistupňovém dvouspojkovém automatu od Getragu, který nabízí manuální či samočinnou změnu rychlostí a pět řidičských režimů (Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus, Individual a pouze na verzi GT S také Race).
Nízký počet kilogramů se přitom společně s automatem a novým motorem, který dostal kódové označení M178, podílí na působivé jízdní dynamice. Základní model totiž potřebuje k akceleraci na stovku jen 4 sekundy, GT S pak danou disciplínu zvládne ještě o dvě desetiny rychleji. Zároveň se přitom rozjede na 310 km/h, přičemž v průměru spotřebuje 9,4 l/100 km.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Technické údaje nového Mercedesu-AMG GT
Standardní model je přitom nepatrně pomalejší a méně žíznivý, v případě zavazadlového prostoru však již můžeme hovořit o stejných 350 litrech. A to i za předpokladu, že Mercedes-AMG GT dostal klasický mechanický samosvorný diferenciál, zatímco „eSko“ počítá s prostorově méně náročnou elektronickou verzí. Oba modely pak zdobí automatický zadní spoiler.
Tím bychom naše představení mohli uzavřít, zmínit však musíme ještě touhu Mercedesu udělat z novinky vůz pro nadšené řidiče. Z toho důvodu ostatně byla zamítnuta koncepce vzhůru výklopných dveří, které by jen navyšovaly těžiště. Obdobný názor pak ostatně má třícípá hvězda také na roadster, otevřeného kokpitu se proto u modelu AMG GT nedočkáme.
Postupem času by ovšem měli dorazit ještě ostřejší deriváty, z nichž stoprocentně můžeme zmínit verzi Black Series. Je však otázkou, kdy se objeví, neboť zatímco GT S si budete moci objednat již od října letošního roku, standardní model bude v prodeji až na jaře 2015. Cenu by ovšem měl srazit pod tři miliony korun, což je v daném segmentu příjemná cifra...
Živé fotografie z premiéry nového Mercedesu-AMG GT
Galerie oficiálních fotografií nového Mercedesu-AMG GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus