Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi
1.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
GLC Coupe se konečně dočkalo ostřejší verze. Ta je přímo namířena proti X4 M40i, které vyrovnává i zrychlením z klidu na stovku.
Stylovou variantu Mercedesu GLC jsme si oficiálně mohli představit již letos v březnu. Kupodivu však ne na počátku měsíce na autosalonu v Ženevě, místo toho s ní třícípá hvězda vyrukovala až v jeho závěru. GLC Coupe totiž za místo své premiéry nezvolilo Evropu, ale americký New York. Starý kontinent ovšem víření bubnů nakonec ušetřen nebude, neboť do Paříže dorazí ostřejší provedení od AMG.
Na osmiválcovou variantu prozatím můžeme zapomenout, místo toho tu máme model GLC 43 4Matic Coupe, který se pyšní nadvakrát přeplňovaným třílitrem V6. Ten produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu, jenž na všechna čtyři kola (ovšem s favorizací zadní nápravy v poměru 31:69) přenáší devítistupňová automatická převodovka s poladěným softwarem.
Toto hnací ústrojí je kombinované s hmotností 1 855 kilogramů (i s náplněmi a řidičem), pročež tu máme zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost obligátně omezenou na 250 km/h. Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe, jak zní celý název novinky, tak plně vyrovnává konkurenční BMW X4 M40i, přičemž spotřeba dle NEDC činí 8,4 l/100 km.
Jen motorem se ovšem novinka od standardních verzí neliší, dále je třeba zmínit poladěný sportovní podvozek Air Body Control. Mimo to dorazily adaptivní tlumiče či sportovně kalibrované řízení, stejně jako efektivnější brzdy. Ty přední počítají s 360milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak najdeme 320milimetrové kotouče a jednopístky.
Jen u sportovní jízdy ovšem GLC 43 Coupe nechce zůstat, pročež tu máme schopnost brodit se až 300milimetrovými toky či nájezdový úhel 19,8 stupně vpředu a 20,8 stupně vzadu. Vyjma toho pak novinka třícípé hvězdy zvládá utáhnout až 2 460 kg vážící přívěs. Tím jsme se ovšem dostali na konec výčtu mechanických změn, zamířit tak můžeme k vizuálu.
Ten počítá zejména s 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za příplatek je ovšem možné dostat až 21palcové obutí. Dorazila také „diamantová“ čelní maska, chromové detaily či čtveřice koncovek výfuku, zatímco dovnitř zamířily červené kontrastní detaily, hliníkové dekory či přední sportovní sedadla.
Ve finále pak jen dodáme, že prodej v Evropě odstartuje ještě letos v prosinci, zbytek světa si ovšem bude muset počkat až na první čtvrtletí roku příštího. Větší trpělivostí se pak budou muset obrnit fanoušci osmiválcového provedení, které sice je ve vývoji, ale očekávat jej nejspíše můžeme až za nějaké dva roky.
GLC Coupe konečně dorazilo ve variantě AMG, prozatím pouze šestiválcové. Osmiválcové provedení však již je ve vývoji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB