Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 63 S Kombi je venku jako nejrychlejší sériový kombík světa
2.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší praktik může mít ve verzi S až 612 koní, které posílá na všechna čtyři kola. S touto výbavičkou si se stovkou poradí za pouhé 3,5 sekundy.
Nová generace Mercedesu E Kombi byla odhalena již před nějakým časem a souběžně s běžnými modely byla do světa poslána také varianta z Affalterbachu. Šlo ovšem o šestiválcové provedení, jehož 401 koní nemusí někomu stačit. A právě proto tu máme vrcholné verze E 63 a E 63 S, které stejně jako v případě spřízněného sedanu pod kapotou zaměstnávají přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Nová pohonná jednotka nahradila předchozí 5,5litrovou a kde ztratila na objemu, tam přidala na síle. Základní E 63 má výkon 571 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž již standardně míří na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT. Zrychlení zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Provedení E 63 S je na tom samozřejmě o trochu lépe, díky 612 koním a 850 Nm zvládá akceleraci na stovku o desetinu rychleji. Tedy za 3,5 s a prý vůbec nejrychleji mezi sériově vyráběnými kombi a asi to bude pravda - Audi RS6 Avant tím vyrovnává a nic rychlejšího nás nenapadá. Nejvyšší rychlost je v Evropě i nadále omezena na 250 km/h, nicméně v Americe může vrcholné kombi třícípé hvězdy počítat dokonce až s dvěstědevadesátkou. Této mety lze dosáhnout i v Evropě, ale jen s příplatkovým AMG Driver's paketem.
Hmotnost obou vozů narostla na 2 060, respektive 2 070 kilogramů včetně kapalin a řidiče, proto bylo posíleno i brzdové ústrojí. Základ disponuje 360milimetrovými kotouči, verze S pak dokonce 390milimetrovými. Kromě toho je ovšem možné za příplatek sáhnout po karbon-keramických kotoučích o rozměru 402 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Podvozek je standardně vybaven vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči, jež lze nastavit v režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Mercedes-AMG E 63 zaměstnává mechanický samosvor, u „eSka“ má elektronické ovládání. Také je vybaveno dynamickými úchyty motoru, variabilní řízení je ovšem již součástí obou variant, stejně jako třístupňové ESP.
Také podle vzhledu poznáte silnější varianty. Mají nafouklé a o 27 milimetrů rozšířené blatníky, do jejichž vrcholku vůbec poprvé u kombíku s logem AMG zasahuje kapota. Tento styl přitom nejpraktičtější varianta převzala od kupé. Mimo to dorazily agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, výraznější střešní spoiler či zadní difuzor lemovaný na každé straně dvojicí koncovek výfuku.
Uvnitř na vás čekají zejména sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením, volant se zploštělou spodní částí a šedým páskem označujícím středovou polohu či karbonové dekory. Dále nechybí 12,3palcový digitální přístrojový štít, který je samozřejmě sériovou výbavou. Zavazadelník má objem 640 až 1 820 litrů.
Tak jako obvykle bude navíc rok od zahájení prodeje k dispozici provedení Edition 1, jež lze ozdobit exkluzivním lakem designo selenite grey magno či designo night black magno. S nimi korespondují šedé grafické polepy či 20palcová kovaná kola vyvedená v matné černi. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění nappa, které dekorují žluté švy.
Výstavní premiéra nového Mercedesu-AMG E 63 Kombi proběhne za měsíc v Ženevě, prodej pak odstartuje již v dubnu. Na své vozy si ovšem zákazníci budou muset počkat až do června, neznámé jsou prozatím i ceny.
Díky zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy je Mercedes-AMG E 63 S Kombi nejrychlejším praktikem na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.