Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 63 S Kombi je venku jako nejrychlejší sériový kombík světa
2.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší praktik může mít ve verzi S až 612 koní, které posílá na všechna čtyři kola. S touto výbavičkou si se stovkou poradí za pouhé 3,5 sekundy.
Nová generace Mercedesu E Kombi byla odhalena již před nějakým časem a souběžně s běžnými modely byla do světa poslána také varianta z Affalterbachu. Šlo ovšem o šestiválcové provedení, jehož 401 koní nemusí někomu stačit. A právě proto tu máme vrcholné verze E 63 a E 63 S, které stejně jako v případě spřízněného sedanu pod kapotou zaměstnávají přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Nová pohonná jednotka nahradila předchozí 5,5litrovou a kde ztratila na objemu, tam přidala na síle. Základní E 63 má výkon 571 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž již standardně míří na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT. Zrychlení zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Provedení E 63 S je na tom samozřejmě o trochu lépe, díky 612 koním a 850 Nm zvládá akceleraci na stovku o desetinu rychleji. Tedy za 3,5 s a prý vůbec nejrychleji mezi sériově vyráběnými kombi a asi to bude pravda - Audi RS6 Avant tím vyrovnává a nic rychlejšího nás nenapadá. Nejvyšší rychlost je v Evropě i nadále omezena na 250 km/h, nicméně v Americe může vrcholné kombi třícípé hvězdy počítat dokonce až s dvěstědevadesátkou. Této mety lze dosáhnout i v Evropě, ale jen s příplatkovým AMG Driver's paketem.
Hmotnost obou vozů narostla na 2 060, respektive 2 070 kilogramů včetně kapalin a řidiče, proto bylo posíleno i brzdové ústrojí. Základ disponuje 360milimetrovými kotouči, verze S pak dokonce 390milimetrovými. Kromě toho je ovšem možné za příplatek sáhnout po karbon-keramických kotoučích o rozměru 402 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Podvozek je standardně vybaven vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči, jež lze nastavit v režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Mercedes-AMG E 63 zaměstnává mechanický samosvor, u „eSka“ má elektronické ovládání. Také je vybaveno dynamickými úchyty motoru, variabilní řízení je ovšem již součástí obou variant, stejně jako třístupňové ESP.
Také podle vzhledu poznáte silnější varianty. Mají nafouklé a o 27 milimetrů rozšířené blatníky, do jejichž vrcholku vůbec poprvé u kombíku s logem AMG zasahuje kapota. Tento styl přitom nejpraktičtější varianta převzala od kupé. Mimo to dorazily agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, výraznější střešní spoiler či zadní difuzor lemovaný na každé straně dvojicí koncovek výfuku.
Uvnitř na vás čekají zejména sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením, volant se zploštělou spodní částí a šedým páskem označujícím středovou polohu či karbonové dekory. Dále nechybí 12,3palcový digitální přístrojový štít, který je samozřejmě sériovou výbavou. Zavazadelník má objem 640 až 1 820 litrů.
Tak jako obvykle bude navíc rok od zahájení prodeje k dispozici provedení Edition 1, jež lze ozdobit exkluzivním lakem designo selenite grey magno či designo night black magno. S nimi korespondují šedé grafické polepy či 20palcová kovaná kola vyvedená v matné černi. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění nappa, které dekorují žluté švy.
Výstavní premiéra nového Mercedesu-AMG E 63 Kombi proběhne za měsíc v Ženevě, prodej pak odstartuje již v dubnu. Na své vozy si ovšem zákazníci budou muset počkat až do června, neznámé jsou prozatím i ceny.



















Díky zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy je Mercedes-AMG E 63 S Kombi nejrychlejším praktikem na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321