Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 63 S 2017: unikly specifikace nejostřejšího Éčka, má až 612 koní
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý „über-sedan“ počítá se zatím nejvýkonnější verzí čtyřlitrového osmiválce. V základní verzi nabídne 571 koní a 3,7sekundový sprint na stovku.
Německá automobilka před nedávnem oznámila, že chystá do konce letošní roku hned deset nových modelů AMG. Jedním z nich nejspíše bude také Mercedes E 63, který by se podle dosavadních informací měl vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“. Tyto spekulace jen potvrzuje aktuální únik technických parametrů, dle kterých vrcholné provedení E 63 S dostane do vínku hned 612 koní a 850 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosluhujícím modelem jde o nemalý nárůst, neboť 5,5litrový osmiválec disponuje 585 koňmi a 800 Nm. Mercedes přitom vyššího výkonu dosáhl navzdory downsizingu, a to rovněž u základní varianty. Ta by nově měla produkovat 571 koní a 750 Nm namísto předchozích 525 koní a 700 Nm. Logicky lze tak u obou modelů očekávat dechberoucí jízdní dynamiku.
Než se ovšem k dalším číslům dostaneme, jen zmíníme, že E 63 bude již ve standardu používat devítistupňový automat. Ten v základu pošle veškerý výkon pouze na zadní nápravu, nicméně za příplatek budou moci zákazníci sáhnout také po systému 4Matic. S ním jsou spojena i lepší data, verze E 63 S totiž zvládne stovku za 3,5 sekundy (základ pak o dvě desetiny pomaleji).
S těmito hodnotami se nový „über-sedan“ dostává do teritoria supersportů, přičemž dosavadní modely překonává o sedm, respektive šest desetin sekundy. V případě normované spotřeby pak můžeme zmínit 8,6sekundový průměr, který je přisouzen oběma verzím. Nicméně v reálu se dá čekat mnohem vyšší žíznivost, zvláště po seznámení plynového pedálu s koberečkem.
Tím aktuálně uniklé informace končí, pročež jen dodáme, že po sedanu by měl se stejně výkonným motorem dorazit kombík a následně i kupé a kabriolet. Jsme přitom zvědavi, jak na danou novinku odpoví Audi a BMW, neboť E 63 S bude minimálně v přímém směru rychlejší než RS7 performance i M5.
Technická data chystaného Mercedesu-AMG E 63 prozrazuje únik skrze Rusko...
...vzhled pak byl naznačen neoficiální ilustrací
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
dnes - Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejčtenější články
- Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
13.1.2025 - Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
13.1.2025 - Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
13.1.2025 - Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
13.1.2025 - Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
13.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva