Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 63 S 2017: unikly specifikace nejostřejšího Éčka, má až 612 koní
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý „über-sedan“ počítá se zatím nejvýkonnější verzí čtyřlitrového osmiválce. V základní verzi nabídne 571 koní a 3,7sekundový sprint na stovku.
Německá automobilka před nedávnem oznámila, že chystá do konce letošní roku hned deset nových modelů AMG. Jedním z nich nejspíše bude také Mercedes E 63, který by se podle dosavadních informací měl vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“. Tyto spekulace jen potvrzuje aktuální únik technických parametrů, dle kterých vrcholné provedení E 63 S dostane do vínku hned 612 koní a 850 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosluhujícím modelem jde o nemalý nárůst, neboť 5,5litrový osmiválec disponuje 585 koňmi a 800 Nm. Mercedes přitom vyššího výkonu dosáhl navzdory downsizingu, a to rovněž u základní varianty. Ta by nově měla produkovat 571 koní a 750 Nm namísto předchozích 525 koní a 700 Nm. Logicky lze tak u obou modelů očekávat dechberoucí jízdní dynamiku.
Než se ovšem k dalším číslům dostaneme, jen zmíníme, že E 63 bude již ve standardu používat devítistupňový automat. Ten v základu pošle veškerý výkon pouze na zadní nápravu, nicméně za příplatek budou moci zákazníci sáhnout také po systému 4Matic. S ním jsou spojena i lepší data, verze E 63 S totiž zvládne stovku za 3,5 sekundy (základ pak o dvě desetiny pomaleji).
S těmito hodnotami se nový „über-sedan“ dostává do teritoria supersportů, přičemž dosavadní modely překonává o sedm, respektive šest desetin sekundy. V případě normované spotřeby pak můžeme zmínit 8,6sekundový průměr, který je přisouzen oběma verzím. Nicméně v reálu se dá čekat mnohem vyšší žíznivost, zvláště po seznámení plynového pedálu s koberečkem.
Tím aktuálně uniklé informace končí, pročež jen dodáme, že po sedanu by měl se stejně výkonným motorem dorazit kombík a následně i kupé a kabriolet. Jsme přitom zvědavi, jak na danou novinku odpoví Audi a BMW, neboť E 63 S bude minimálně v přímém směru rychlejší než RS7 performance i M5.


Technická data chystaného Mercedesu-AMG E 63 prozrazuje únik skrze Rusko...
...vzhled pak byl naznačen neoficiální ilustrací
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva