Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skromnější sportovní provedení zvládne díky výkonnějšímu šestiválci stovku za 4,6 s. Má také poladěný podvozek, vzhled byl přiostřen jen lehce.
Novou třídu E jsme si mohli představit již před delší dobou. Není tedy překvapením, že německý sedan můžete také objednávat, a to dokonce i na českém trhu. Prozatímní nabídka variant ovšem není až tak široká. Mercedes ovšem přislíbil příchod řady verzí, mezi nimiž nebudou chybět ani modely z Affalterbachu. Na osmiválcové provedení sice ještě budeme chvíli čekat, šestiválcová varianta E 43 AMG však počítá s debutem na newyorském autosalonu, který se koná za dva týdny. Virtuálně si ji ovšem můžeme představit již nyní.
Vzhled prozatím necháme stranou, místo toho se rovnou vrhneme pod kapotu. Potvrzeny totiž byly veškeré spekulace o příchodu výkonnější pohonné jednotky, než jakou byl přeplňovaný tříllitrový šestiválec dosud. Namísto obvyklých 367 koní jich nově produkuje 401 v 6 100 otáčkách. Tento výkon pak doplňuje 520 Nm dostupných v rozmezí 2 500 a 5 000 ot./min., devítistupňový automat a suchá/mokrá hmotnost 1 765 kg, respektive 1 840 kg.
Dále tu máme systém pohonu všech kol 4Matic upřednostňující za normálních okolností zadní nápravu v poměru 31:69. S touto kombinací zrychlí verze E 43 AMG na stovku za 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h. Dodat přitom můžeme, že této jízdní dynamiky dosahuje novinka Mercedesu zejména díky onomu navýšení výkonu, jenž mají na svědomí větší turbodmychadla a nová řídicí jednotka.
Kromě pohonného ústrojí se u třícípé hvězdy podívaly také na podvozek, v jehož případě je standardem adaptivní sportovní zavěšení AMG Airmatic. Nechybí ani variabilní posilovač řízení nebo efektivnější brzdný systém s většími kotouči s vnitřním chlazením. Zvenčí se pak Mercedes-AMG E 43 tváří jako další ze skoro dokonalých továrních sleeperů, zvláště ve vyobrazeném černém laku. Nejsou zde totiž žádné honosné prvky naznačující už nemalý potenciál pod kapotou.
Zmínit tedy můžeme pouze nová 19palcová litá kola, se kterými dorazila tzv. diamantová čelní maska, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu nebo zadní difuzor, který rámuje čtveřice koncovek výfuku. Máme tu také zvýrazněnou hranu zavazadlového prostoru, tím ale venkovní proměna končí. Uvnitř pak můžeme zaznamenat především specifický přístrojový štít uschovaný za sportovním volantem nebo kontrastní červené švy.
Více se nejspíše třícípá hvězda o novém modelu rozhovoří v New Yorku, kde bychom se mohli dozvědět první ceny či datum zahájení prodeje. V Evropě by verze E 43 AMG měla být ještě letos (velmi pravděpodobně dokonce ještě v létě), takoví Američané si ovšem budou muset počkat až na počátek příštího roku.
Mercedes-AMG E 43 4Matic dostal do vínku výkonnější provedení šestiválce, díky jehož 401 koním pokoří stovku za 4,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva