Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG

Stane se z Mercedesu další lovec Audi? Asi ne, v tomto případě má věc svou logiku a pro nabídku AMG jako takovou mnoho neznamená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG

17.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stane se z Mercedesu další lovec Audi? Asi ne, v tomto případě má věc svou logiku a pro nabídku AMG jako takovou mnoho neznamená.

Snad ani nemusíte číst naši reportáž z návštěvy v sídle AMG, abyste věděli, že pro sedany, kupé i kombi se značkou AMG jsou typické nejen objemné motory a automatické převodovky, ale i pohon zadních kol. Výjimka prakticky neexistuje, pouze vetší off-roady a SUV si logicky ponechaly pohon obou náprav jako jejich méně výkonní sourozenci. Nyní už je jasné, že ostré provedení nové třídy A tuto tradici poruší.

Šéf AMG Ola Källenius totiž v rozhovoru pro magazín Car & Driver zmínil, že nejobletovanější novinka ženevského autosalonu dostane v provedení AMG pohon všech kol. Není to poprvé, co se o této záležitosti hovoří, sám Källenius ji ale dosud až takto otevřeně nezmínil. Sice ji stále podmiňuje slůvky jako „pravděpodobně”, máme ale zato, že jde jen o jistý druh diplomacie - pokud se tento vůz má dostat na trh již za necelý rok a dnes prochází silničními testy, musí u AMG setsakra dobře vědět, jakým pohonem bude disponovat. „Pravděpodobně” tak lze v tomto případě směle vyměnit za „jistě”.

Světem se krátce po rozšíření této zprávy začalo šířit mírné zděšení z brzkého napadení celé nabídky AMG virem 4Matic, ale opravdu slova Oly Källenia něco takového znamenají? Podle nás ani omylem.

Je třeba si uvědomit (a s tím možná mají za oceánem problém), že Áčko je předokolka a má-li dostat přes 340 koní výkonu, musí dostat jiné řešení pohonu. Zadokolku z vozu Mercedes jistě dělat nebude, a tak je pohon 4x4 logickým a nutným východiskem. Nic více z tohoto kroku vyvozovat nelze.

A mimochodem, jak jsme přišli na jméno A45 AMG, když vůz má disponovat jen dvoulitrovým turbem? Inu, právě toto jméno si Daimler loni zaregistroval spolu s CLC45 a GLC45 a jiné využití než pro nejostřejší malé modely snad ani nepřipadá v úvahu. Zdá se to být přehnané, ale když je již dnešní „obyčejný dvoulitr” základem varianty A25, jistě se tak nebude jmenovat verze AMG, jak se dříve spekulovalo. Pokud se podíváte na zbytek nabídky (nic menšího než SLK55 sportovní divize nedělá), vypadalo by cokoli menšího jako příliš chudý příbuzný. Navíc když číslo 55 značí výkon kolem 420 koní, bylo by i označení třeba 35 pro 340 koní poněkud nízké.

V tomto případě už nákaza cizím virem trochu cítit je - tím mnichovským, kde číslo 50 klidně označuje třílitr. Mercedes by tak tento manýr posunul jen o malý kousek dál...


Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 1 - Mercedes A 2012 oficialni 07Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 2 - Mercedes A 2012 oficialni 08Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 3 - Mercedes A 2012 oficialni 09Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 4 - Mercedes A 2012 oficialni 10Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 5 - Mercedes A 2012 oficialni 11Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 6 - Mercedes A 2012 oficialni 12Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 7 - Mercedes A 2012 oficialni 13Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 8 - Mercedes A 2012 oficialni 14Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 9 - Mercedes A 2012 oficialni 15Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 10 - Mercedes A 2012 oficialni 16Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 11 - Mercedes A 2012 oficialni 17Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG - 12 - Mercedes A 2012 oficialni 21
Již představené Áčko s paketem AMG naznačuje, jakým smřem by se skutečné AMG mělo vydat po vzhledové stránce

Zdroj: Car & Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.