Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A45 AMG definitivně s pohonem všech kol, jako první menší AMG
17.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Stane se z Mercedesu další lovec Audi? Asi ne, v tomto případě má věc svou logiku a pro nabídku AMG jako takovou mnoho neznamená.
Snad ani nemusíte číst naši reportáž z návštěvy v sídle AMG, abyste věděli, že pro sedany, kupé i kombi se značkou AMG jsou typické nejen objemné motory a automatické převodovky, ale i pohon zadních kol. Výjimka prakticky neexistuje, pouze vetší off-roady a SUV si logicky ponechaly pohon obou náprav jako jejich méně výkonní sourozenci. Nyní už je jasné, že ostré provedení nové třídy A tuto tradici poruší.
Šéf AMG Ola Källenius totiž v rozhovoru pro magazín Car & Driver zmínil, že nejobletovanější novinka ženevského autosalonu dostane v provedení AMG pohon všech kol. Není to poprvé, co se o této záležitosti hovoří, sám Källenius ji ale dosud až takto otevřeně nezmínil. Sice ji stále podmiňuje slůvky jako „pravděpodobně”, máme ale zato, že jde jen o jistý druh diplomacie - pokud se tento vůz má dostat na trh již za necelý rok a dnes prochází silničními testy, musí u AMG setsakra dobře vědět, jakým pohonem bude disponovat. „Pravděpodobně” tak lze v tomto případě směle vyměnit za „jistě”.
Světem se krátce po rozšíření této zprávy začalo šířit mírné zděšení z brzkého napadení celé nabídky AMG virem 4Matic, ale opravdu slova Oly Källenia něco takového znamenají? Podle nás ani omylem.
Je třeba si uvědomit (a s tím možná mají za oceánem problém), že Áčko je předokolka a má-li dostat přes 340 koní výkonu, musí dostat jiné řešení pohonu. Zadokolku z vozu Mercedes jistě dělat nebude, a tak je pohon 4x4 logickým a nutným východiskem. Nic více z tohoto kroku vyvozovat nelze.
A mimochodem, jak jsme přišli na jméno A45 AMG, když vůz má disponovat jen dvoulitrovým turbem? Inu, právě toto jméno si Daimler loni zaregistroval spolu s CLC45 a GLC45 a jiné využití než pro nejostřejší malé modely snad ani nepřipadá v úvahu. Zdá se to být přehnané, ale když je již dnešní „obyčejný dvoulitr” základem varianty A25, jistě se tak nebude jmenovat verze AMG, jak se dříve spekulovalo. Pokud se podíváte na zbytek nabídky (nic menšího než SLK55 sportovní divize nedělá), vypadalo by cokoli menšího jako příliš chudý příbuzný. Navíc když číslo 55 značí výkon kolem 420 koní, bylo by i označení třeba 35 pro 340 koní poněkud nízké.
V tomto případě už nákaza cizím virem trochu cítit je - tím mnichovským, kde číslo 50 klidně označuje třílitr. Mercedes by tak tento manýr posunul jen o malý kousek dál...
Již představené Áčko s paketem AMG naznačuje, jakým smřem by se skutečné AMG mělo vydat po vzhledové stránce
Zdroj: Car & Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 26 minutami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před hodinou - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 3 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 4 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva