Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: 355koňová zbraň proti BMW M135i prakticky odhalena
1.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes ukázal novinářům poslední prototyp vlastně vůbec prvního hot hatche s hvězdou na čele. Svůj vzhled ani parametry už v podstatě neskrývá.
Teprve včera jsme vás informovali, že Mercedes by mohl začátkem příštího roku ukázat v Ženevě zvláštní výkonný vůz - B 45 AMG. Jestli se to stane, nebo nikoli, to uvidíme zřejmě až začátkem roku, zcela jistě se ale v nejbližších měsících představí světu první Mercedes, který si bez okolků může říkat hot hatch - A 45 AMG.
To není tajemstvím delší dobu a stejně tak se už mnoho měsíců ví, co tento model přibližně nabídne. Vidět jsme mohli i to, jak se projevuje v akci a to rovnou na Nordschleife. Mercedes si pozornosti médií nad postupným přibližováním této novinky realitě evidentně užívá, a tak jej sám citelně přiživil - pozval si novináře, aby jim ukázal vůz v akci a při tom odhalil i řadu předběžných specifikací. Uvolněny byly také nové fotky, které zachycují ostrého německého hují ostrého německého hocha s prozatím nejmenším maskováním, navíc v dosud neviděné, sytě žluté barvě.
Samotný pohled na vůz tedy mnoho neodhaluje. Viditelné prvky jsou prakticky stejné jako u standardního Áčka v provedení Sport a nedá se čekat, že by i prozatím stále skrývané nárazníky nabraly dramaticky odlišnou vizáž. A to samé pak lze říci o interiéru. To ale jistě není chyba, neboť právě verze A 250 Sport okouzlí svým vzhledem i pojetím vnitřku, co ji ale ke skutečnému hot hatchi chybí, je technika. Právě tu nabídne A45 AMG značně odlišnou.
Kolegům nebylo umožněno vůz řídit, byli pouze svezeni, ale o to více se mohli vyptávat a vůz zkoumat. Už v tuto chvíli se proto ví přesné parametry motoru. S kódovým označením M132 bude vycházet ze stejných základů jako 210koňové provedení M274. Při objemu 1 991 cm3 ale s použitím jediného turbodmychadla typu twin-scroll pracujícím s tlakem až 1,8 baru nabídne výkon nejvýše 355 koní při 6 600 ot./min, točivý moment bude vrcholit na hodnotě 450 Nm v zatím neznámých otáčkách. To jsou lepší parametry než u konkurenčního BMW M135i, i když je pochopitelně otázkou, jak moc bude nižší objem znamenat pro civilizovanost projevu jednotky. Britští kolegové říkají, že ne mnoho, ale vůz zatím neřídili a i tak byl jeho projev za automatickou převodovkou.
Ta se bohužel stane pro novinku standardem, ručně řazené skříně se u AMG prostě nenosí. Ta sedmistupňová, „mercedesí”, bohužel nemá nejlepší pověst, a to ani v provedení DCT (tedy se dvěma spojkami), které se objevilo už v A 250. Tobias Moers, šéf vývoje AMG, ale ujišťuje, že v A 45 AMG to je úplně jiná káva a převodovka bude především mnohem rychleji reagovat na pokyny řidiče v „manuálním” módu.
O přenos výkonu se dále stará pohon všech kol, i ten bude standardem. O přenos síly na zadní kola se postará vícelamelová mezinápravová spojka o rakouské Magny a půjde tedy zřejmě o připojitelný pohon. I s tím se ovšem dá pracovat různě a první jízdy prý ukázaly, že vůz nemá problém ani s powerslidy v „rallye-stylu”, tedy průjezdy zatáčkami bokem napřed se všemi protáčejícími se koly. Řízení dostalo elektrický posilovač, ale aspoň s pevným převodem, M135i má standardně variabilní.
Podvozek pracuje se zavěšením McPherson vpředu a víceprvkovým řešením vzadu a má jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory i kompletně novou elastokinematiku zadní osy. Byl dále rozšířen (přesnou hodnotu zatím nevíme) a snížen (o 25 mm) oproti A 250 Sport. Kola budou standardně 18" s pneumatikami Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/40 R18.
Co se týče dynamiky, má být A 45 AMG schopno zrychlit na stovku v čase kolem 5 sekund, pravděpodobně si přitom nenechá ujít příležitost „zesměšnit” zmíněnou M135i, který totéž zvládá za 4,9 s. Jack Rix z Auto Expressu dokonce odhaduje, že by vůz měl být schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h v čase 4,5 sekundy - s 355 koňmi, pohonem všech kol a automatem s launch control to rozhodně nelze vyloučit. Maximální rychlost vozu má činit až 270 km/h, to pokud si koupíte příplatkový omezovač. Standardně bude k dispozici nejvýše tradičních 250 km/h. A když už jsme u provozních záležitostí, normovaná kombinovaná spotřeba se má dostat pod 7 litrů benzinu na 100 km, ale netřeba pochybovat o tom, že při ostré jízdě bude mnohonásobně vyšší. Však už 210koňová verze v našem testu sahala po třicítce.
Jak vidíte, o novince víme už prakticky vše, pozdější formální představení přinese pouze mírné upřesnění výše zmíněného, neboť už tyto informace pocházejí přímo od Mercedesu. Pokud se ptáte na cenu, Britové mají A 45 AMG slíbené za částku nižší než 36 000 liber, což je něco kolem 1,1 milionu Kč. Podobnou cifru pak můžeme očekávat i u nás, neboť M135i v Česku začíná na hodnotě 1 055 000 Kč a Mercedes si asi netroufne jít o mnoho výše, maximálně dorovná částku, za kterou bude k mání M135i xDrive s pěticí dveří.
Kdy to všechno lze očekávat? Krátce po ženevském debutu, tedy v první polovině příštího roku. Těšíte se?
Toto jsou prozatím nejlepší záběry Mercedesu A 45 AMG. Je zřejmé, že mnoho se toho už nesnaží skrývat ani z hlediska vzhledu a vůz je je prkaticky hotový
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva