Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 180 CDI oficiálně s motorem Renault a spotřebou 3,8 litru na sto
15.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes potvrdil, že jedno z provedení nové třídy A dostane dieselový motor Renault. Označení BlueEfficiency si ale nevysloužil.
Tato zpráva nepřichází jako blesk z čistého nebe, jaksi polooficiálně jsme ji zmínili již krátce po premiéře nového Áčka. Naše informace tedy byly v zásadě správné, detaily jsou nakonec ale přece jen trochu odlišné, a tak si je pojďme projít.
Předně, vůz ponese označení A 180 CDI a tím bude trochu mást tělem. Úplně stejně se totiž bude jmenovat i pokud se pod jeho kapotou objeví motor Mercedes OM 651, který bude disponovat zdvihovým objemem 1 796 cm3, výkonem až 80 kW (109 koní) v rozmezí 3 200 a 4 600 ot./min a točivým momentem nejvýše 250 Nm někde mezi 1 400 a 2 800 ot./min.
My ale dnes mluvíme o jiném A 180 CDI, které by se klidně mohlo jmenovat A 150 dCi - pod jeho kapotou se usídlí motor Renaultu o zdvihovém objemu 1 461 cm3, maximálním výkonu stejných 80 kW (109 koní) při 4 000 ot./min a točivém momentu až 260 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kterému Mercedes říká OM 607.
Mumláte si něco o prasátku a orientaci? Odlišit obě verze bude nakonec docela snadné - ta s motorem dCi bude dodávána výlučně s šestistupňovou manuální a ta se „skutečným CDI” pak pouze se sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami.
Motor Renaultu sází nejen na nízký zdvihový objem v kombinaci s větším turbem s variabilní geometrií lopatek, ale také na nižší hmotnost (je o 30 kg lehčí než OM 651) a Mercedes jej dále osadil dvouhmotovým setrvačníkem, kterým u Renaultu nedisponuje. Odlišné jsou i další drobné detaily, my ale dodáme už jen tolik, že od Mercedesu si vysloužil také jeho vlastní systém start and stop.
Dynamickými parametry ani jedné z těchto verzí se Mercedes nepochlubil, konstatuje však, že se provedení s motorem od Renaultu pochlubí spotřebou jen 3,8 litru nafty na 100 km a bude tak absolutně nejúspornějším sériově vyráběným Mercedesem všech dob. Co je v dnešní bláznivé době také podstatné, tato spotřeba znamená emise CO2 jen 98 g/km a to vozu zajistí v některých zemích rozličné daňové úlevy.
Abychom byli úplní, „větší” A 180 CDI spotřebuje 4,1 litru nafty na sto, což odpovídá 109 gramům CO2 na kilometr.
Oba agregáty by měly být k dispozici od začátku prodejů.
Pokud byste dali raději na vizuální rozlišení, pak takto vypadá motor OM 607 (Renault)...
...a toto je pro úplnost benzinový čtyřválec M270
Již známé snímky nového Mercedesu třídy A
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024 - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024 - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch