Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 180 CDI oficiálně s motorem Renault a spotřebou 3,8 litru na sto
15.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes potvrdil, že jedno z provedení nové třídy A dostane dieselový motor Renault. Označení BlueEfficiency si ale nevysloužil.
Tato zpráva nepřichází jako blesk z čistého nebe, jaksi polooficiálně jsme ji zmínili již krátce po premiéře nového Áčka. Naše informace tedy byly v zásadě správné, detaily jsou nakonec ale přece jen trochu odlišné, a tak si je pojďme projít.
Předně, vůz ponese označení A 180 CDI a tím bude trochu mást tělem. Úplně stejně se totiž bude jmenovat i pokud se pod jeho kapotou objeví motor Mercedes OM 651, který bude disponovat zdvihovým objemem 1 796 cm3, výkonem až 80 kW (109 koní) v rozmezí 3 200 a 4 600 ot./min a točivým momentem nejvýše 250 Nm někde mezi 1 400 a 2 800 ot./min.
My ale dnes mluvíme o jiném A 180 CDI, které by se klidně mohlo jmenovat A 150 dCi - pod jeho kapotou se usídlí motor Renaultu o zdvihovém objemu 1 461 cm3, maximálním výkonu stejných 80 kW (109 koní) při 4 000 ot./min a točivém momentu až 260 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kterému Mercedes říká OM 607.
Mumláte si něco o prasátku a orientaci? Odlišit obě verze bude nakonec docela snadné - ta s motorem dCi bude dodávána výlučně s šestistupňovou manuální a ta se „skutečným CDI” pak pouze se sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami.
Motor Renaultu sází nejen na nízký zdvihový objem v kombinaci s větším turbem s variabilní geometrií lopatek, ale také na nižší hmotnost (je o 30 kg lehčí než OM 651) a Mercedes jej dále osadil dvouhmotovým setrvačníkem, kterým u Renaultu nedisponuje. Odlišné jsou i další drobné detaily, my ale dodáme už jen tolik, že od Mercedesu si vysloužil také jeho vlastní systém start and stop.
Dynamickými parametry ani jedné z těchto verzí se Mercedes nepochlubil, konstatuje však, že se provedení s motorem od Renaultu pochlubí spotřebou jen 3,8 litru nafty na 100 km a bude tak absolutně nejúspornějším sériově vyráběným Mercedesem všech dob. Co je v dnešní bláznivé době také podstatné, tato spotřeba znamená emise CO2 jen 98 g/km a to vozu zajistí v některých zemích rozličné daňové úlevy.
Abychom byli úplní, „větší” A 180 CDI spotřebuje 4,1 litru nafty na sto, což odpovídá 109 gramům CO2 na kilometr.
Oba agregáty by měly být k dispozici od začátku prodejů.

Pokud byste dali raději na vizuální rozlišení, pak takto vypadá motor OM 607 (Renault)...
...a toto je pro úplnost benzinový čtyřválec M270
Již známé snímky nového Mercedesu třídy A
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins