McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese

Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese

6.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.

Britská malosériová automobilka ráda připomíná, že má také oddělení McLaren Special Operations (MSO), u kterého si mohou majitelé nechat třeba svůj Mclaren MP4-12C ověsit dalšími prvky z karbonových vláken. Jako by jich už tak nebylo dost na tradičním monokoku.

Tahle divize supersportovní značky byla založena zpět v srpnu 2011 a od té doby jsme od nich viděli několik docela zajímavých vozů, jako je McLaren MP4-12C High Sport nebo batmanovský X-1. Nyní se představuje koncept MSO, který oproti sériovce (dá-li se tak nějaký McLaren vůbec nazvat) získal řadu karbonových vylepšení (to už tady také bylo) jako je přední kapota, modifikovaný přední nárazník s lízátkem, zadní mohutný spoiler či zvýrazněné střešní a další otvory, které slouží pro proudění vzduchu k motoru. Karbonu je tu zkrátka víc než kdykoli předtím.

Zadní spoiler už u klasické verze MP4-12C slouží jako aerodynamická brzda a zde je údajně ještě o něco účinnější. Abychom se ale nebavili pouze o karbonu, musíme zmínit i redukci neodpružených hmot pomocí lehčích kol nového designu a jejich titanových šroubů. Nakonec nejde jen o neodpružené hmoty, nýbrž také snížení celkové hmotnosti díky lehčím komponentům v motoru. Jedná se sice jen o detaily typu kryt sání, ale v této kategorii vozů se počítá doslova každý gram.

Koneckonců uhlíková vlákna posloužila také ve dvoumístném interiéru, kde je z něj vyrobena celá přístrojová deska. Oproti standardu je obohacena integrovanými diodami pro včasné přeřazení. Že by se ale nějak manipulovalo s výkonem přeplňovaného osmiválce, to se říci nedá. V případě High Sportu ho však umějí zvýšit o 76 koní na hodnotu 676 koní, takže by to neměl být v případě zájmu zákazníka vůbec žádný problém. Ceny těchto úprav vám zřejmě řeknou až v pomyslné VIP-místnosti...


McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 1 - McLaren Special Operations 12C 2013 01McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 2 - McLaren Special Operations 12C 2013 02McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 3 - McLaren Special Operations 12C 2013 03McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 4 - McLaren Special Operations 12C 2013 04McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 5 - McLaren Special Operations 12C 2013 05McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 6 - McLaren Special Operations 12C 2013 06McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 7 - McLaren Special Operations 12C 2013 07McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 8 - McLaren Special Operations 12C 2013 08McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese - 9 - McLaren Special Operations 12C 2013 09
Ještě více karbonu, oddělení Special Operations se zaměřuje na nižší hmotnost, motor však nechává beze změn

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše