Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese
6.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.
Britská malosériová automobilka ráda připomíná, že má také oddělení McLaren Special Operations (MSO), u kterého si mohou majitelé nechat třeba svůj Mclaren MP4-12C ověsit dalšími prvky z karbonových vláken. Jako by jich už tak nebylo dost na tradičním monokoku.
Tahle divize supersportovní značky byla založena zpět v srpnu 2011 a od té doby jsme od nich viděli několik docela zajímavých vozů, jako je McLaren MP4-12C High Sport nebo batmanovský X-1. Nyní se představuje koncept MSO, který oproti sériovce (dá-li se tak nějaký McLaren vůbec nazvat) získal řadu karbonových vylepšení (to už tady také bylo) jako je přední kapota, modifikovaný přední nárazník s lízátkem, zadní mohutný spoiler či zvýrazněné střešní a další otvory, které slouží pro proudění vzduchu k motoru. Karbonu je tu zkrátka víc než kdykoli předtím.
Zadní spoiler už u klasické verze MP4-12C slouží jako aerodynamická brzda a zde je údajně ještě o něco účinnější. Abychom se ale nebavili pouze o karbonu, musíme zmínit i redukci neodpružených hmot pomocí lehčích kol nového designu a jejich titanových šroubů. Nakonec nejde jen o neodpružené hmoty, nýbrž také snížení celkové hmotnosti díky lehčím komponentům v motoru. Jedná se sice jen o detaily typu kryt sání, ale v této kategorii vozů se počítá doslova každý gram.
Koneckonců uhlíková vlákna posloužila také ve dvoumístném interiéru, kde je z něj vyrobena celá přístrojová deska. Oproti standardu je obohacena integrovanými diodami pro včasné přeřazení. Že by se ale nějak manipulovalo s výkonem přeplňovaného osmiválce, to se říci nedá. V případě High Sportu ho však umějí zvýšit o 76 koní na hodnotu 676 koní, takže by to neměl být v případě zájmu zákazníka vůbec žádný problém. Ceny těchto úprav vám zřejmě řeknou až v pomyslné VIP-místnosti...
Ještě více karbonu, oddělení Special Operations se zaměřuje na nižší hmotnost, motor však nechává beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB