Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren poprvé ukázal vzhled nového F1, víme víc i o jeho výkonu a poslání
22.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka s kódovým označením BP23 bude nejrychlejší model značky. Jeho posláním ale nebude okruhové řádění, bude to extrémní polykač kilometrů.
O novém McLarenu s kódovým označením BP23 se v poslední době mluví poměrně často. Není to překvapivé, přece jen jde o nástupce jednoho z nejikoničtějších a nejrychlejších vozů planety, modelu F1. Stejně jako originál přitom dostane novinka do vínku interiér s koncepcí 1+2, pohonné ústrojí ovšem bude diametrálně odlišné. Namísto atmosférického dvanáctiválce a manuální převodovky se totiž nastěhuje hybridní jednotka doplněná automatem.
„Všichni u McLarenu jsme automobiloví nadšenci, milovali bychom auto s manuálem a V12, ale tohle je 20 let stará minulosti. Nejsme nikterak vázáni na počet válců, jsme vázáni na výkon a vzrušení,“ uvedl ke změnám pod kapotou šéf značky Mike Flewitt. Přitom dodal, že obojího, tedy výkonu a zábavy za volantem, by se všem 106 zákazníkům mělo dostat měrou vrchovatou.
Nástupce McLarenu F1 bude totiž nejvýkonnějším a také nejrychlejším vozem, jaký kdy automobilka vyrobila. Konkrétní data nám Flewitt sice nechce prozradit, neboť by tím „zkazil moment překvapení“, rozhodně ale nepůjde o nic, nad čím lze mávnout rukou. Stačí jen vzpomenout na model P1, který taktéž disponoval hybridní technikou. Tato soustava přitom celkově produkovala 917 koní.
Je však třeba si uvědomit, že P1 dostal do vínku 3,8litrový agregát (naladěný na 737 koní). Projekt BP23 ovšem již disponuje novým čtyřlitrem, který prozatím dává pod kapotou modelu 720S k dobru 720 koní. Stoprocentně jej ale půjde snadno vyladit na 800 či více koní. Souběžně s tím dorazí zcela nový elektromotor, který má překonat výkon 179 koní toho předchozího.
Zdá se tedy, že novinka se přiblíží nebo dokonce překoná hranici tisíce koní, načež lze očekávat zrychlení z klidu na stovku v teritoriu Bugatti Chiron, tedy někde okolo 2,5 sekundy. Nejvyšší rychlost ale očekáváme zhruba na úrovni modelu P1 (350 km/h), nikoliv ve sférách konkurenta z Molsheimu (420 km/h) či originálního McLarenu F1 (386 km/h).
Britové totiž chtějí jít u novinky cestou luxusního GT. Vůz tedy má spíše disponovat schopností překonávat ve vysokých rychlostech za naprostého komfortu celé kontinenty, než aby na závodních okruzích sázel jeden rekord za druhým. S tím bude souviset i rozsáhlá sériová výbava, hmotnost ovšem McLaren hodlá i navzdory hybridnímu ústrojí držet na uzdě.
Hybridizací se ostatně automobilka hodlá zabývat také u zbytku portfolia, neboť do roku 2022 má jistou formu alternativního ústrojí dostat polovina modelů. Největším kandidátem na spárování spalovacího motoru a elektromotoru je přitom základní řada Sport Series, u které se oproti modelu 720S počítá s downsizingem.
Nástupce modelů 540C, 570S a 570GT by totiž měl dostat do vínku přeplňovaný šestiválec, u kterého menší počet válců a nižší objem bude suplovat právě elektromotor. Souběžně s tím lze očekávat také novou generaci karbonového šasí, která bude pro veškeré hybridní modely McLarenu klíčová, a to kvůli oné hmotnosti.
„V případě modelu P1 hybridizace navýšila hmotnost o 140 kilogramů,“ dodává Flewitt. „Abychom tedy dosáhli neutrality, je třeba nalézt způsob, jak 140 kilo srazit někde na zbytku vozu. To je velmi těžké, ale pokud se dostaneme alespoň do blízkosti této cifry, budeme profitovat jak z nízké hmotnosti, tak z vysokého výkonu.“
Dá se přitom předpokládat, že odlehčovat se bude primárně u onoho šasí, další úspory lze dosáhnout právě oním downsizingem. Na bližší podrobnosti si musíme počkat, stejně jako na další zakázkové projekty. Mluví se totiž o tom, že divize MSO by na bázi projektu BP23 stvořila i jednomístný okruhový speciál či čtyřmístný model.
Půjde ovšem již o zcela nové vozy, samotný nástupce McLarenu F1 totiž vznikne pouze jako silniční kupé s nadmíru aerodynamickou karoserií, jíž nám částečně odhaluje nová ilustrace. O otevřeném modelu se pak sice interně diskutovalo, s ohledem na zaměření vozu byl ale shledán jako nevyhovující.
Nová ilustrace projektu BP23 odhaluje efektivní aerodynamiku...
...ta předchozí pro změnu naznačovala koncepci interiéru 1+2
Posloužit pak ještě můžeme i předchozími neoficiálními retušemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva