Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P13 se ukáže už v Ženevě, po kupé dorazí Spider a odlehčená verze
27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový základní model britské značky dostane výkon 450 až 500 koní, s nímž zvládne stovku za necelé 4 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 300 km/h.
Britská automobilka začíná připravovat expanzi, jakou v její historii nepamatujeme. Už ve víkendovém článku o typu P15 jsme zmínili, že bychom se v následujících měsících a letech měli dočkat minimálně pěti nových modelů. Tím se portfolio firmy rozšíří natolik, že by McLaren mohl v rámci třísměnného provozu vyrábět až 6 000 nových aut ročně a kapacita může být rozšířena až na 7 000 kusů. Každá řada by se přitom měla zaměřit na specifickou skupinu zákazníků, a to jak výkonem, tak i cenou.
Základem se stane model, který zatím známe jako P13. McLaren ovšem tvrdí, že nové kupé si do sériové výroby (zpočátku se počítá s produkcí 2 500 kusů ročně, po představení všech verzí pak dokonce se čtyřmi tisíci) přiveze odlišný název - to nejde úplně dohromady s předchozími prohlášeními a už prodávaným P1, ale jméno v tuto chvíli nechme stranou. Bez ohledu na něj totiž víme, že kupé bude následovat otevřené provedení Spider i extrémní verze konkurující Porsche 911 GT3. Ta by se přitom oproti standardu měla vyznačovat vyšším výkonem a nižší hmotností.
Právě tyto dvě vlastnosti si nyní můžeme projít trochu detailněji. Očekává se totiž, že britská novinka bude vážit méně než 1 400 kg, jichž dosahuje model MP4-12C. Z něj pak bude převzat i 3,8litrový přeplňovaný osmiválec se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jež bude na zadní kola přenášet výkon v rozmezí 450 až 500 koní.
Stovku by s tímto naladěním mělo kupé zdolat za necelé čtyři sekundy, přičemž nejvyšší rychlost prý vystoupá až na 298 km/h. Výkony v přímce však nemají být doménou britské novinky. Ta se totiž podle značky stane „autem pro opravdové řidiče“, proto prý máme na silnici i na okruhu očekávat jízdní dynamiku, jíž nebude stačit ani Porsche, ani Ferrari.
To ale rozhodně nebude případ ceny, neboť vývoj modelu P13 byl již od počátku součástí rozsáhlého strategického plánu McLarenu, a jako takový měl tedy i svůj rozpočet. Základní provedení by tak mělo stát něco okolo 120 000 GBP (cca 3,96 mil. Kč), což je o půl milionu korun nižší suma, než jakou po vás bude chtít Porsche za nové Turbo. Novinkou též je, že vůz by měl debutovat už v březnu na autosalonu v Ženevě - dosud se mluvilo až o pozdně letní Paříži.
Tím ale britská expanze nekončí, neboť McLaren má v plánu také výrobu nového supersportu, už zmíněné P15. Nabídka McLarenu se ovšem rozroste i mezitím, neboť Britové chystají ještě speciální verzi základního modelu MP4-12C. Ta bude konkurovat Ferrari 458 Speciale, přičemž nabídnout hodlá výkon okolo 650 koní. V prodeji se pak zřejmě objeví v roce příštím přesně podle plánu „každý rok jeden nový model“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Karoserie McLarenu P13 byla ovlivněna vzhledem hybridu P1
Testovací muly se maskují vzhledem standardního modelu MP4-12C
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 56 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 57 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva