Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 LM je další GTR na značkách. Ponechalo si 1 000 koní, přišlo o 60 kg
23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová edice se nechala inspirovat legendárním McLarenem F1 LM. Počítá přitom s výkonným hybridním ústrojím, jenž obklopilo zlato.
McLaren P1 GTR byl od počátku koncipován pouze jako okruhový model. Svým majitelům měl nabídnout mnohem extrémnější zážitky za volantem, nicméně po jejich vstřebání byli nuceni přeskočit do „standardního” P1, bez kterého se ke koupi GTR nemohli kvalifikovat. Některým lidem ale bylo i P1 pro běžný provoz málo, a proto zatoužili po registračních značkách, jimiž by mohli ozdobit i okruhové provedení.
S pomocnou rukou dorazila britská firma Lanzante, která pro fanoušky McLarenu není žádnou tuningovou firmou z nějaké venkovské garáže. V roce 1995 totiž její závodní tým dokázal vyhrát 24 hodin Le Mans. A není náhodou, že u toho byl McLaren F1 GTR. Po jeho úspěšném vystoupení na okruhu Le Sarthe firma rozhodla, že postaví silniční varianty zvané F1 LM, přičemž celkem vzniklo pět kusů a jeden prototyp.
Nyní, o jednadvacet let později, se situace opakuje. McLaren ve spolupráci s Lanzante totiž oznámil příchod speciálního P1 LM, který vznikl konverzí verze GTR na silniční variantu. Nejde však o vozy, které jsme v posledních měsících mapovali. Dosud viděné exempláře, jako ten se světle modrým lakem, do série LM nepatří a tisková zpráva hovoří o tom, že produkce P1 LM bude složena ze čtyř oranžově lakovaných vozů, ke kterým přibude jeden v šedé. Tedy ve stejném odstínu, jakým se pyšní prototyp na fotkách. Jelikož přitom dodávky mají proběhnout až v lednu příštího roku, je logické, že ani nafocené oranžové kousky z posledních měsíců nepatří do této série.
Dosud jsme přitom spočítali, že na silniční provedení bylo konvertováno již sedm kusů McLarenu P1 GTR. K těm se nyní přidává další pětka - jestli půjde o některé z 24 vyrobených GTR nebo o dalších pět, ale nevíme. Zákulisí vám tedy dokonale neosvítíme, samotnému modelu P1 LM se ale podrobněji věnovat můžeme.
Největší změnou vůči verzi GTR je modifikace hybridní pohonné jednotky. Ta bude i nadále produkovat 1 000 koní jako okruhový model, nicméně za použití běžného 99oktanového paliva. Zapotřebí tak byla rekalibrace tlaku turba i nová řídicí jednotka. Motorový prostor pak stejně jako u originálu zdobí zlaté pláty, které slouží jako tepelné štíty.
Dále se P1 LM dočkalo nového výfukového potrubí z Inconelu, načež došlo ke 4,5kilogramové úspoře hmotnosti. Dalších 55,5 kg McLaren ušetřil odebráním některých závodních prvků, jako je kupříkladu rychlozvedák. Mimo to dorazila odlehčená sedadla z F1 GTR, okna z plexiskla nebo titanové šrouby.
Dále lze zmínit unikátní kola a pneumatiky, podvozek Race Active Chassis Control ovšem zůstal zachován. Stejně tak je na tom většina panelů karoserie, v jejím případě nové je pouze zadní křídlo a čelní splitter. Tyto změny by ovšem měly přítlak navýšit o 40 procent. Kromě toho karbonovou strukturu střechy a dalších částí kryje pouze bezbarvý lak.
Uhlíková vlákna nalezneme také v interiéru, kde zdobí palubní desku, středovou konzoli, zadní část sedadel, strop, dveřní panely či dokonce koberečky. Mimo to dorazilo čalounění Alcantarou či speciální volant, který je inspirován kouskem, který ve svém McLarenu MP4/23 v roce 2008 používal Lewis Hamilton. A nechybí ani klimatizace.
Dodat můžeme, že dynamický debut si prototyp P1 LM odbude tento víkend na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Následovat pak budou finální testy na Severní smyčce. K majitelům vozy dorazí ve zmiňovaném lednu, a to společně se sadou nářadí, rychlodobíjecí stanicí a modýlkem v měřítku 1:8.
Konverze McLarenu P1 GTR na silniční P1 LM si ponechala 1 000 koní, spaluje však běžné vysokooktanové palivo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
včera - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
15.11.2024
Nejnovější články
- Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
před 47 minutami - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
včera - Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
včera - Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva