Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhový model se ukázal na nových fotkách, jež mapují optimalizovanou aerodynamiku. Laděna byla na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru.
Čistě okruhové provedení McLarenu P1 jsme si ve formě konceptu mohli představit již loni v létě, kdy GTR debutovalo na americkém Pebble Beach. Následně britská automobilka zveřejnila i fotky interiéru, stále však svou novinku částečně držela pod rouškou tajemství. Nyní však již víme, že vše potřebné se dozvíme na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se GTR představí ve své sériové verzi. Následovat má výroba a zahájení prodeje, přičemž vůz bude nabídnut pouze stávajícím majitelům standardního hybridního supersportu.
Zatím sice není jasné, kolik exemplářů McLaren vyrobí, více však víme o jeho pohonném ústrojí. Tím je i nadále 3,8litrový osmiválec twin-turbo, kterému asistuje elektromotor a automatická převodovka. Výkon byl však oproti základu razantně zvýšen, přičemž koncept se pyšnil hodnotou 1 000 koní. Tato síla však v reálu dost možná bude překonána, neboť značka nově prohlašuje, že poměr výkonu a hmotnosti se vůči silničnímu provedení měl zlepšit o 10 procent a přesáhne 700 koní na tunu.
Vůči standardnímu McLarenu P1 se měnila rovněž aerodynamika. Máme tu tedy extrémní zadní křídlo, nízko položené lízátko předního nárazníku, přeprofilované boky, jež zásobují motorový prostor větším množstvím vzduchu, jinak umístěná zpětná zrcátka nebo výraznější difuzor. Všemu pak sekunduje snížený podvozek a karbonové šasí MonoCage, které včetně baterie, elektrorozvodů a střešního sání váží pouhých 90 kilogramů.
Sedadla budou nastavena podle konkrétního řidiče a napevno ukotvena, čímž McLaren dosáhl redukce hmotnosti. To samé pak můžeme říci také o volantu, který vychází z toho, který sloužil v monopostu F1 MP4-23 z roku 2008. V jeho středu najdete většinu ovládacích prvků včetně těch, jež nastavují DRS a IPAS, tedy zadní křídlo a okamžitý výkon elektromotoru. Vše přitom můžete ovládat v rukavicích a závodní helmě.
Ačkoliv je ale McLaren P1 GTR zaměřen na maximální okruhové využití, i nadále nabídne majitelům trochu toho komfortu, a sice skrze klimatizaci. Zároveň v něm můžeme vidět nejextrémnější model, jaký kdy značka nabídla k prodeji. V průběhu uplynulých měsíců totiž najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, během nichž byla laděna elektronika a chlazení. Zákazníci se tedy mají nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.













McLaren P1 GTR najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, aby byla optimalizována jeho aerodynamika a chlazení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins