Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhový model se ukázal na nových fotkách, jež mapují optimalizovanou aerodynamiku. Laděna byla na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru.
Čistě okruhové provedení McLarenu P1 jsme si ve formě konceptu mohli představit již loni v létě, kdy GTR debutovalo na americkém Pebble Beach. Následně britská automobilka zveřejnila i fotky interiéru, stále však svou novinku částečně držela pod rouškou tajemství. Nyní však již víme, že vše potřebné se dozvíme na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se GTR představí ve své sériové verzi. Následovat má výroba a zahájení prodeje, přičemž vůz bude nabídnut pouze stávajícím majitelům standardního hybridního supersportu.
Zatím sice není jasné, kolik exemplářů McLaren vyrobí, více však víme o jeho pohonném ústrojí. Tím je i nadále 3,8litrový osmiválec twin-turbo, kterému asistuje elektromotor a automatická převodovka. Výkon byl však oproti základu razantně zvýšen, přičemž koncept se pyšnil hodnotou 1 000 koní. Tato síla však v reálu dost možná bude překonána, neboť značka nově prohlašuje, že poměr výkonu a hmotnosti se vůči silničnímu provedení měl zlepšit o 10 procent a přesáhne 700 koní na tunu.
Vůči standardnímu McLarenu P1 se měnila rovněž aerodynamika. Máme tu tedy extrémní zadní křídlo, nízko položené lízátko předního nárazníku, přeprofilované boky, jež zásobují motorový prostor větším množstvím vzduchu, jinak umístěná zpětná zrcátka nebo výraznější difuzor. Všemu pak sekunduje snížený podvozek a karbonové šasí MonoCage, které včetně baterie, elektrorozvodů a střešního sání váží pouhých 90 kilogramů.
Sedadla budou nastavena podle konkrétního řidiče a napevno ukotvena, čímž McLaren dosáhl redukce hmotnosti. To samé pak můžeme říci také o volantu, který vychází z toho, který sloužil v monopostu F1 MP4-23 z roku 2008. V jeho středu najdete většinu ovládacích prvků včetně těch, jež nastavují DRS a IPAS, tedy zadní křídlo a okamžitý výkon elektromotoru. Vše přitom můžete ovládat v rukavicích a závodní helmě.
Ačkoliv je ale McLaren P1 GTR zaměřen na maximální okruhové využití, i nadále nabídne majitelům trochu toho komfortu, a sice skrze klimatizaci. Zároveň v něm můžeme vidět nejextrémnější model, jaký kdy značka nabídla k prodeji. V průběhu uplynulých měsíců totiž najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, během nichž byla laděna elektronika a chlazení. Zákazníci se tedy mají nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
McLaren P1 GTR najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, aby byla optimalizována jeho aerodynamika a chlazení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus