Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od LaFerrari FXX K si britský okruhový model zákazníci mohou vzít domů. A značka zřejmě napomůže i tomu, aby s ním mohli mimo závodní tratě.
Název společnosti Lanzante Motorsport asi mimo britské ostrovy zná jen pár zasvěcených. Pokud ovšem zmíníme McLaren F1, pak se již věci mají jinak. Asi každý má hluboko do paměti vrytý supersport, který byl dlouhá léta nejrychlejší na planetě a který ve verzi GTR vyhrál hned na první pokus vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans.
Pokud se ptáte, co má Lanzante Motorsport společného právě s černým exemplářem se šasí 01R, pak rovnou zmíníme, že šéfové společnosti Paul Lanzante a Dean Lanzante tahali za veškeré nitky vítězného týmu sponzorovaného firmou Kokusai Kaihatsu UK. Vítězný vůz sice záhy museli vrátit automobilce, v roce 1996 však pořídili svůj vlastní.
Ačkoliv otcovsko-synovská dvojice svůj předchozí úspěch již nezopakovala, do historie McLarenu i do podvědomí všech vedoucích pracovníků se zapsala nadmíru dobře. Toto renomé pak jen umocnili zákazníci, kteří se na společnost obraceli v případech modifikací či renovací standardního McLarenu F1 i jeho závodního derivátu GTR.
Ve světle těchto informací by nás tak asi nemělo překvapit, že firma Lanzante Motorsport začala pracovat na silniční verzi McLarenu P1 GTR. Učinila tak přitom přímo na popud majitelů okruhového provedení, kteří by velmi rádi vůz za více než 75 milionů Kč protáhli také po veřejných komunikacích. To však tovární specifikace neumožňuje.
Podrobnosti o samotné konverzi aktuálně nejsou příliš jasné, konkrétní práce by totiž měly začít až v příštích měsících. Finalizace projektu pak bude záviset nejen na udělení homologace, ale také na konkrétních požadavcích zákazníků. Na každém voze se totiž bude pracovat individuálně, odlišná tak bude i cena.
Vše je přitom umožněno i díky tomu, že na rozdíl od takového Ferrari LaFerrari FXX K si zhruba čtyřicet majitelů může McLaren P1 GTR postavit do své garáže. A stejně tak s ním může vyrážet kamkoliv se jim zamane, tedy s výjimkou veřejných silnic. Právě tento fakt ovšem společnost Lanzante Motorsport hodlá změnit.
Daná konverze se přitom nejspíše odehraje za tichého souhlasu britské automobilky, neboť Dean Lanzante uvedl, že nehodlá nikterak narušit přátelské vztahy, které se značkou má po více než dvacet let. Je tak dost možné, že McLaren v mnoha ohledech podá úpravcům pomocnou ruku, i když veřejně o tom asi mluvit nebude.
Více se dozvíme v příštích měsících, nyní tak již můžeme dodat pouze pár informací o chystaném nástupci standardního McLarenu P1. Ten by se podle šéfa firmy Mika Flewitta měl objevit ve chvíli, kdy mu technologie umožní razantní skok oproti současnému provedení, dříve než za deset let jej tak čekat nemáme.
Spekulace přitom naznačují, že s ohledem na stále přísnější regulace by mohlo jít pouze o okruhovou verzi, přestože také o její pohon by se staralo hybridní ústrojí. Zda se ale tyto dohady naplní či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. I kdyby ale novinka měla veřejné silnice zakázány, u Lanzante Motorsport by to opět mohli změnit.
McLaren P1 GTR nakonec zamíří na běžné silnice, zřejmě s tichým souhlasem automobilky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva