Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od LaFerrari FXX K si britský okruhový model zákazníci mohou vzít domů. A značka zřejmě napomůže i tomu, aby s ním mohli mimo závodní tratě.
Název společnosti Lanzante Motorsport asi mimo britské ostrovy zná jen pár zasvěcených. Pokud ovšem zmíníme McLaren F1, pak se již věci mají jinak. Asi každý má hluboko do paměti vrytý supersport, který byl dlouhá léta nejrychlejší na planetě a který ve verzi GTR vyhrál hned na první pokus vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans.
Pokud se ptáte, co má Lanzante Motorsport společného právě s černým exemplářem se šasí 01R, pak rovnou zmíníme, že šéfové společnosti Paul Lanzante a Dean Lanzante tahali za veškeré nitky vítězného týmu sponzorovaného firmou Kokusai Kaihatsu UK. Vítězný vůz sice záhy museli vrátit automobilce, v roce 1996 však pořídili svůj vlastní.
Ačkoliv otcovsko-synovská dvojice svůj předchozí úspěch již nezopakovala, do historie McLarenu i do podvědomí všech vedoucích pracovníků se zapsala nadmíru dobře. Toto renomé pak jen umocnili zákazníci, kteří se na společnost obraceli v případech modifikací či renovací standardního McLarenu F1 i jeho závodního derivátu GTR.
Ve světle těchto informací by nás tak asi nemělo překvapit, že firma Lanzante Motorsport začala pracovat na silniční verzi McLarenu P1 GTR. Učinila tak přitom přímo na popud majitelů okruhového provedení, kteří by velmi rádi vůz za více než 75 milionů Kč protáhli také po veřejných komunikacích. To však tovární specifikace neumožňuje.
Podrobnosti o samotné konverzi aktuálně nejsou příliš jasné, konkrétní práce by totiž měly začít až v příštích měsících. Finalizace projektu pak bude záviset nejen na udělení homologace, ale také na konkrétních požadavcích zákazníků. Na každém voze se totiž bude pracovat individuálně, odlišná tak bude i cena.
Vše je přitom umožněno i díky tomu, že na rozdíl od takového Ferrari LaFerrari FXX K si zhruba čtyřicet majitelů může McLaren P1 GTR postavit do své garáže. A stejně tak s ním může vyrážet kamkoliv se jim zamane, tedy s výjimkou veřejných silnic. Právě tento fakt ovšem společnost Lanzante Motorsport hodlá změnit.
Daná konverze se přitom nejspíše odehraje za tichého souhlasu britské automobilky, neboť Dean Lanzante uvedl, že nehodlá nikterak narušit přátelské vztahy, které se značkou má po více než dvacet let. Je tak dost možné, že McLaren v mnoha ohledech podá úpravcům pomocnou ruku, i když veřejně o tom asi mluvit nebude.
Více se dozvíme v příštích měsících, nyní tak již můžeme dodat pouze pár informací o chystaném nástupci standardního McLarenu P1. Ten by se podle šéfa firmy Mika Flewitta měl objevit ve chvíli, kdy mu technologie umožní razantní skok oproti současnému provedení, dříve než za deset let jej tak čekat nemáme.
Spekulace přitom naznačují, že s ohledem na stále přísnější regulace by mohlo jít pouze o okruhovou verzi, přestože také o její pohon by se staralo hybridní ústrojí. Zda se ale tyto dohady naplní či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. I kdyby ale novinka měla veřejné silnice zakázány, u Lanzante Motorsport by to opět mohli změnit.
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 1 - McLaren P1 GTR produkcni verze 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 2 - McLaren P1 GTR produkcni verze 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 3 - McLaren P1 GTR produkcni verze 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 4 - McLaren P1 GTR produkcni verze 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 5 - McLaren P1 GTR produkcni verze 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 6 - McLaren P1 GTR produkcni verze 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 7 - McLaren P1 GTR produkcni verze 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 8 - McLaren P1 GTR produkcni verze 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 9 - McLaren P1 GTR produkcni verze 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 10 - McLaren P1 GTR produkcni verze 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 11 - McLaren P1 GTR produkcni verze 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 12 - McLaren P1 GTR produkcni verze 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 13 - McLaren P1 GTR produkcni verze 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 14 - McLaren P1 GTR produkcni verze 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 15 - McLaren P1 GTR produkcni verze 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 16 - McLaren P1 GTR produkcni verze 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 17 - McLaren P1 GTR produkcni verze 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren P1 GTR se nakonec dočká i silniční verze, díky vítězi Le Mans - 18 - McLaren P1 GTR produkcni verze 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
McLaren P1 GTR nakonec zamíří na běžné silnice, zřejmě s tichým souhlasem automobilky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1