Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR: produkční verze odhalena v barvách F1 GTR
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový okruhový model odkazuje na legendu z Le Mans z roku 1995. Pod kapotou hostí 1 000 koní, ve srovnání se silniční verzí pak shodil 50 kilogramů.
McLaren P1 GTR rozhodně není novinkou, o které jsme k dnešnímu dni neslyšeli. Britská automobilka však veškeré informace servírovala postupně, díky čemuž jsme si kupříkladu loni v srpnu v souvislosti s výstavou Concours d'Elegance, jež se pořádala v americkém Pebble Beach, mohli prohlédnout karoserii. Souběžně s tím byla zveřejněna také nějaká technická data, na odhalení interiéru však bylo třeba vyčkat až do října. Ani v ten moment ovšem McLaren nepustil do éteru vše.
Na slavnostní premiéru na ženevském autosalonu ovšem v rámci zevrubného představení již čekat nemusíme, neboť Britové svůj striktně okruhový model dnes slavnostně prezentovali celému světu. Sesumírovat si tedy můžeme veškerá dosud známá fakta, ke kterým přidáme i nějakou tu novou informaci. Začít přitom můžeme u válečných barev karoserie, které odrážejí vzhled legendárního McLarenu F1 GTR.
Konkrétně jde o vůz se šasí číslo 06, který byl sponzorován obchodním domem Harrods a v rámci vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans dojel v roce 1995 na třetím místě. Za jeho volantem se přitom střídali Derek Bell, Justin Bell a zejména Andy Wallace, který byl právě tím mužem, jež standardní verzi (respektive v té době již pět let starý prototyp XP5) rozjel na testovací dráze Ehra-Lessien na 391 km/h.
Vzhledem tedy novinka skládá poklonu bývalému nejrychlejšímu vozu světa, tím ale jakékoliv odkazy na minulost končí. Pod kapotou tak nenajdete dvanáctiválcový motor od BMW, nýbrž hybridní ústrojí, které vychází ze standardního McLarenu P1. Oproti silničnímu provedení se však zbavilo velké části eko-balastu, i když s elektromotorem počítá i nadále. Ten přitom asistuje 3,8litrovému osmiválci twin-turbo.
Spalovací jednotka nově produkuje 800 koní (nárůst o 63 k), zatímco výkon elektromotoru narostl ze 178 na rovných 200 koní. Celkově tak můžeme počítat s výkonem 1 000 koní, což dozajista pozmění jízdní dynamiku. Konkrétní data v tomto směru ovšem nezazněla, pročež lze jen dodat, že silniční model naladěný na 916 koní zvládá sprint na stovku za 2,8 s, na dvoustovku za 6,8 sekundy a na 300 km/h za 16,5 s.
Kromě vyššího výkonu se okruhový model pyšní také hmotností nižší o 50 kilogramů. Dosaženo toho bylo aplikací celé řady závodních komponentů, mezi něž patří třeba polykarbonátová okna. Ta jsou navíc napevno uchycená a otevírat lze pouze malá část na straně řidiče. Kromě toho tu máme také více karbonu či nový výfuk, který byl vyroben ze slitiny titanu a Inconelu, přičemž sám o sobě šetří více než 6,5 kg.
Další modifikace vůči silničnímu provedení se projevují v rámci karoserie, která je širší o 80 milimetrů a jíž vévodí masivní křídlo. Jeho vrchol přitom najdeme ve výšce 400 mm nad zemí, což vůči základu představuje deseticentimetrový nárůst. Jím produkovaný přítlak byl pak navýšen o deset procent, při rychlosti 241 km/h tak zadní nápravu McLarenu P1 GTR tlačí k zemi 660 kilogramů.
Mimo výše zmíněné dostala novinka rovněž 19palcová kovaná kola s centrální maticí, která obouvají závodní pneumatiky Pirelli. Podvozek pak klesnul o 50 milimetrů níže k zemi, což je informace, kterou nám technická část představení končí. Dodat ale můžeme kupříkladu cenu, která činí 1,98 milionu liber (cca 74 mil. Kč) a zmínku o dostupnosti. Vůz si totiž mohou koupit pouze majitelé silničního P1.
Ti vůbec poprvé okusí vůz, který si nemohou odvézt do vlastní garáže, během úvodních testů, jež proběhnou na okruhu Silverstone. Naplno ovšem sešlápnou plyn až na španělském Circuit de Catalunya. Kromě toho pak mohou počítat s možností vyzkoušet si firemní simulátor či „pokecat“ se šéfdesignérem McLarenu Frankem Stephensonem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Produkční verze nového McLarenu P1 GTR se pyšní stejnými válečnými barvami, jaké používal dnes již legendární F1 GTR
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus