Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR plně odhalen, nabízí 1 000 koní za 65 milionů Kč
16.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dle McLarenu je to na okruhu vůbec nejlepší řidičské auto světa. Okusit jej bude moci jen hrstka vyvolených, 25 až 30 z nejlepších klientů značky.
Po několika oficiálních avízech a včerejší upoutávce se zaplachtovaným vozem dnes McLaren konečně odhalil svou historicky nejlepší okruhovou zbraň, kterou nabídne zákazníkům. Jmenuje se P1 GTR a ani neskrývá, že chce kráčet ve stopách okruhových legend McLaren F1 GTR a F1 Longtail. Podle automobilky je tím vůbec nejlepším okruhovým autem tohoto druhu na světě, a tak se pojďme podívat, s čím přichází.
I když vůz byl odhalen před pár hodinami, jeho klíčové specifikace se provalily už dříve. Dnes tak můžeme jen potvrdit, že vůz dostal silnější hybridní pohonné ústrojí (spalovací jednotka 3,8 V8 biturbo + elektromotory) s výkonem až 1 000 koní. To je jistě obdivuhodná cifra, není ale tím, čím je P1 GTR specifický především. Největší změny se odehrály na podvozku a zejména v případě aerodynamiky, která se „standardním” P1 má jen pramálo společného.
Začneme-li u podvozku, sluší se říci, že vůz pracuje s 19" koly (šířka 1é,5 palce vpředu a 13 palců vzadu) obutými do slicků vyvinutých speciálně pro tento model ve spolupráci s Pirelli. Mají pochopitelně centrální matici, zajímavější ale je, že výrazně byl pozměněn i rozchod - až o 80 mm na přední nápravě. Ruku v ruce s tím jde pochopitelně úprava karoserie, ke které se ještě dostaneme, přepracován byl ale pochopitelně i samotný podvozek s fixní světlou výškou, která je nižší než jakákoli dostupná u silničního P1.
O změnách aerodynamiky vozu by se zřejmě dala napsat samostatná kniha, shrneme-li ale to nejdůležitější, pak vše začíná u pozměněného předního nárazníku s velmi výrazným lízátkem a upravenými předními vstupy pro vzduch proudící k chladičům. Dále můžeme zmínit upravené podběhy schopné skrýt o cm širší přední rozchod a aktivní klapky před předními koly upravující proudění vzduchu v závislosti na rychlosti.
Nových aerodynamických prvků na bocích, které v zásadě navazují na partii rozehranou modifikacemi na přídi, si jistě všimnete sami, stejně jako monstrózního zadního přítlačného křídla. Není ale tím jediným, co je vzadu „jinak”, upraveno bylo znovu proudění vzduchu k chladičům, tentokrát těm zadním, a také podlaho doznala změn, aby s pomocí nepřehlédnutelného difuzoru generovala větší přítlak pro zadní osu.
McLaren nedává žádné vodítko k tomu, jak moc tyto změny ovlivnily dynamiku auta, dá se ale očekávat, že posun vpřed bude ohromný. Rozhodně ale nepůjde o rychlost v přímce, třebaže také zde je díky zvýšenému výkonu a lepivějším pneumatikám očekáváno zlepšení akcelerace na stovku až k hodnotě 2,8 sekundy. Tím hlavním bude jistě optimalizace okruhových časů, tady ale musíme dát prostor McLarenu, aby nám časem nastínil, jak velký rozdíl mezi P1 a P1 GTR bude.
Závěrem zmiňme, že ačkoli byl vůz představen právě dnes, do prodeje se dostane až někdy v průběhu příštího roku - prý 12 měsíců poté, co budou všechny silniční P1 vyrobeny a prodány. Teprve pak si někteří z 375 jeho zákazníků budou moci pořídit také verzi GTR, pochopitelně bez silniční homologace. McLaren očekává 25 až 30 objednávek z celého světa a půjde tedy o velmi raritní záležitost. Předpokládané produkci pak odpovídá i cena ve výši 1,98 milionu liber, tedy více než 65 milionů Kč.
McLaren P1 GTR vypadá dramaticky, jde ale dozajista jen reflexi jeho reálných možností . Na který vůz chce navázat, je jasné nejen z jeho názvu
Prohlédnout si můžete i živé fotky z Pebble Beach, kde byl dnes P1 GTR odhalen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch