McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní

(+video) Okruhový speciál má volant jak formule či sedadla ve stylu DTM. Připravit si ale musíte 65 milionů Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní

22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Okruhový speciál má volant jak formule či sedadla ve stylu DTM. Připravit si ale musíte 65 milionů Kč.

O novém okruhovém speciálu McLarenu již bylo napsáno několik článků, přičemž v polovině srpna jsme se dočkali i slavnostního odhalení. To se však týkalo jen exteriéru, kabinu držela britská značka dosud v tajnosti. Jelikož se ale testování blíží ke svému závěru a samotný vůz za nějaké dva měsíce zamíří ke svým majitelům, rozhodla se automobilka, že je na čase, abychom spatřili nejen venkovní, nýbrž také vnitřní záplavu karbonových vláken.

Slovo „extrém“ přitom nejlépe vystihuje první dojem. Poté, co vstřebáte první šok, si přitom začnete uvědomovat celou řadu detailů, jimž vévodí volant inspirovaný monopostem MP4-23, se kterým Lewis Hamilton v roce 2008 vyhrál titul mistra světa. Z toho důvodu na karbonovém výlisku najdeme i tlačítko na ovládání zadního křídla DRS (Drag Reduction System), mimo to však nechybí ani aktivace elektrické energie IPAS (Instant Power Assist System).

V dalším sledu si pak vaši pozornost žádají odlehčená karbonová sedadla ve stylu DTM, se kterými jsou spojeny šestibodové závodní pásy. McLaren přitom dodává, že v rámci co nejnižší hmotnosti budou skořepiny přimontovány rovnou k šasí a nebudou stavitelné. Je proto logické, že každé sedadlo bude formováno přesně podle postavy řidiče, který si tak bude muset odskočit do Wokingu.

Tento „bonus“ přitom není jediným, který je s pořízením verze P1 GTR spojen. Kromě sedačky ušité na míru totiž skupina zákazníků dostane také ničím neomezený přístup do technologického centra McLarenu, stejně jako k závodnímu simulátoru. Navíc mohou počítat s osobním trenérem a závodním inženýrem, s nimiž dorazí také celý tým techniků.

Úkolem těchto lidí je především snaha o individuální přístup ke každému jezdci, který by následně měl ze svého extrémního speciálu dostat maximum. Již před příjezdem na trať by tak měli zvládat brzdné body a vrcholy zatáček, přímo na okruhu pak budou navyšovat svou rychlost. Ta s ohledem na výkon 1 000 koní rozhodně nebude malá.

Vyvolené skupince tak máme co závidět. Dodat pak již můžeme pouze tolik, že McLaren si veškeré snahy nechá jaksepatří zaplatit. Cena vozu včetně doprovodného řidičského programu totiž byla vyčíslena na 1,98 milionu liber (cca 65,34 mil. Kč). Za to přitom kromě výše zmíněného dostanete i účast v seriálu šesti závodů.


McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 1 - McLaren P1 GTR nova sada 01McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 2 - McLaren P1 GTR nova sada 02McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 3 - McLaren P1 GTR nova sada 03McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 4 - McLaren P1 GTR nova sada 04McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 5 - McLaren P1 GTR nova sada 05McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 6 - McLaren P1 GTR nova sada 06McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 7 - McLaren P1 GTR nova sada 07McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 8 - McLaren P1 GTR nova sada 08McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 9 - McLaren P1 GTR nova sada 09McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní - 10 - McLaren P1 GTR nova sada 10
McLaren P1 GTR dostal extrémní karoserii i kabinu. Společně s doprovodným řidičským programem si však zájemci musí připravit 65,34 milionu korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.