Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Okruhový speciál má volant jak formule či sedadla ve stylu DTM. Připravit si ale musíte 65 milionů Kč.
O novém okruhovém speciálu McLarenu již bylo napsáno několik článků, přičemž v polovině srpna jsme se dočkali i slavnostního odhalení. To se však týkalo jen exteriéru, kabinu držela britská značka dosud v tajnosti. Jelikož se ale testování blíží ke svému závěru a samotný vůz za nějaké dva měsíce zamíří ke svým majitelům, rozhodla se automobilka, že je na čase, abychom spatřili nejen venkovní, nýbrž také vnitřní záplavu karbonových vláken.
Slovo „extrém“ přitom nejlépe vystihuje první dojem. Poté, co vstřebáte první šok, si přitom začnete uvědomovat celou řadu detailů, jimž vévodí volant inspirovaný monopostem MP4-23, se kterým Lewis Hamilton v roce 2008 vyhrál titul mistra světa. Z toho důvodu na karbonovém výlisku najdeme i tlačítko na ovládání zadního křídla DRS (Drag Reduction System), mimo to však nechybí ani aktivace elektrické energie IPAS (Instant Power Assist System).
V dalším sledu si pak vaši pozornost žádají odlehčená karbonová sedadla ve stylu DTM, se kterými jsou spojeny šestibodové závodní pásy. McLaren přitom dodává, že v rámci co nejnižší hmotnosti budou skořepiny přimontovány rovnou k šasí a nebudou stavitelné. Je proto logické, že každé sedadlo bude formováno přesně podle postavy řidiče, který si tak bude muset odskočit do Wokingu.
Tento „bonus“ přitom není jediným, který je s pořízením verze P1 GTR spojen. Kromě sedačky ušité na míru totiž skupina zákazníků dostane také ničím neomezený přístup do technologického centra McLarenu, stejně jako k závodnímu simulátoru. Navíc mohou počítat s osobním trenérem a závodním inženýrem, s nimiž dorazí také celý tým techniků.
Úkolem těchto lidí je především snaha o individuální přístup ke každému jezdci, který by následně měl ze svého extrémního speciálu dostat maximum. Již před příjezdem na trať by tak měli zvládat brzdné body a vrcholy zatáček, přímo na okruhu pak budou navyšovat svou rychlost. Ta s ohledem na výkon 1 000 koní rozhodně nebude malá.
Vyvolené skupince tak máme co závidět. Dodat pak již můžeme pouze tolik, že McLaren si veškeré snahy nechá jaksepatří zaplatit. Cena vozu včetně doprovodného řidičského programu totiž byla vyčíslena na 1,98 milionu liber (cca 65,34 mil. Kč). Za to přitom kromě výše zmíněného dostanete i účast v seriálu šesti závodů.
McLaren P1 GTR dostal extrémní karoserii i kabinu. Společně s doprovodným řidičským programem si však zájemci musí připravit 65,34 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva