Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR odhalil svůj karbonový interiér, je naprosto extrémní
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Okruhový speciál má volant jak formule či sedadla ve stylu DTM. Připravit si ale musíte 65 milionů Kč.
O novém okruhovém speciálu McLarenu již bylo napsáno několik článků, přičemž v polovině srpna jsme se dočkali i slavnostního odhalení. To se však týkalo jen exteriéru, kabinu držela britská značka dosud v tajnosti. Jelikož se ale testování blíží ke svému závěru a samotný vůz za nějaké dva měsíce zamíří ke svým majitelům, rozhodla se automobilka, že je na čase, abychom spatřili nejen venkovní, nýbrž také vnitřní záplavu karbonových vláken.
Slovo „extrém“ přitom nejlépe vystihuje první dojem. Poté, co vstřebáte první šok, si přitom začnete uvědomovat celou řadu detailů, jimž vévodí volant inspirovaný monopostem MP4-23, se kterým Lewis Hamilton v roce 2008 vyhrál titul mistra světa. Z toho důvodu na karbonovém výlisku najdeme i tlačítko na ovládání zadního křídla DRS (Drag Reduction System), mimo to však nechybí ani aktivace elektrické energie IPAS (Instant Power Assist System).
V dalším sledu si pak vaši pozornost žádají odlehčená karbonová sedadla ve stylu DTM, se kterými jsou spojeny šestibodové závodní pásy. McLaren přitom dodává, že v rámci co nejnižší hmotnosti budou skořepiny přimontovány rovnou k šasí a nebudou stavitelné. Je proto logické, že každé sedadlo bude formováno přesně podle postavy řidiče, který si tak bude muset odskočit do Wokingu.
Tento „bonus“ přitom není jediným, který je s pořízením verze P1 GTR spojen. Kromě sedačky ušité na míru totiž skupina zákazníků dostane také ničím neomezený přístup do technologického centra McLarenu, stejně jako k závodnímu simulátoru. Navíc mohou počítat s osobním trenérem a závodním inženýrem, s nimiž dorazí také celý tým techniků.
Úkolem těchto lidí je především snaha o individuální přístup ke každému jezdci, který by následně měl ze svého extrémního speciálu dostat maximum. Již před příjezdem na trať by tak měli zvládat brzdné body a vrcholy zatáček, přímo na okruhu pak budou navyšovat svou rychlost. Ta s ohledem na výkon 1 000 koní rozhodně nebude malá.
Vyvolené skupince tak máme co závidět. Dodat pak již můžeme pouze tolik, že McLaren si veškeré snahy nechá jaksepatří zaplatit. Cena vozu včetně doprovodného řidičského programu totiž byla vyčíslena na 1,98 milionu liber (cca 65,34 mil. Kč). Za to přitom kromě výše zmíněného dostanete i účast v seriálu šesti závodů.










McLaren P1 GTR dostal extrémní karoserii i kabinu. Společně s doprovodným řidičským programem si však zájemci musí připravit 65,34 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva