Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 bude vyroben v 500 exemplářích s cenou okolo 24 milionů Kč
20.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britové na další soukromé prezentaci zveřejnili více detailů k supersportu P1. Na mušku si bere jen nové Enzo, Porsche 918 je na něj pomalé a těžké.
Pomyslný nástupce McLarenu F1 nás bude zřejmě bavit ještě nějaký ten pátek. Od svého zatím nejpodrobnějšího oficiálního představení v Paříži už se stihl párkrát ukázat na silnicích v produkční podobě a pravidelně se objevuje také na akcích pro zvané potenciální zákazníky, které britská firma pořádá po celém světě. A právě z další takové pocházejí i dodatečné detaily, které můžeme hodit do placu nyní.
O jejich zveřejnění se postarali kolegové z amerického Autoblogu, jenž se, na pozvání samotného McLarenu, zúčastnili podobné prezentace v Beverly Hills. Ačkoli sami říkají, že o většinu podrobností se britští inženýři dělit nechtějí, pár novinek bychom tu přece jen měli.
Bez zajímavosti není, že onen oranžový, mnohokrát nafocený koncept, je prý plně funkční a skla má zatmavená pouze kvůli neochotě autorů odhalovat (možná nehotový) interiér. Zajímavější ale je, že s hmotností P1 by se McLaren chtěl dostat pod hranici 1 300 kilogramů, za což vůz bude vděčit zejména použití karbonového monokoku s navazujícím hliníkovými částmi. Z historického hlediska to není světoborné číslo, s ohledem na aktuální možnosti ale vysoké není, zvláště přihlédneme-li k tomu, že Porsche 918 Spyder váží o stovky kilogramů více a oba vozy používají podobně komplikované pohonné ústrojí.
To má zastat, i když stále ne zcela jistě, motor 3,8 V8 dopovaný dvěma turbodmychadly, jehož maximální výkon se bude pohybovat okolo 800 koní. Parametry dodatečného elektromotoru, který bude fungovat podobně jako systém KERS ve Formuli 1, známé nejsou. Divili bychom se však, že by McLaren s krátkodobým výkonovým maximem zamířil níže než Ferrari se svým F70, lépe řečeno nástupcem Enza. Pro něj šéf Ferrari potvrdil výkon alespoň 950 koní.
McLaren totiž výslovně říká, že to je jeho jediný konkurent. Zmíněné Porsche 918 považuje za příliš slabé a těžké a jeho rozporuplný čas z Nordschleife za snadno překonatelný. Na Severní smyčce německého Nürburgringu chce být P1 vůbec nejrychlejším produkčním autem, žádný jiný cíl nechce připustit.
Závěrem můžeme dodat, že Britové mají v plánu vyrobit jen 500 kusů P1 s cenou okolo 1,2 milionu dolarů (cca 24 milionů Kč). Výroba má začít už v řádu měsíců a více detailů se máme dozvědět během několika týdnů. Že by premiéra finální verze připadla už na Ženevu? Možné to je, spíše ale uvidíme další evoluci konceptu, původně se totiž sériové provedení mělo ukázat až v září ve Frankfurtu...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Už toto je prý plně funkční prototyp chystaného McLarenu P1. Buď sériové, nebo sérii-bližší provedení se ukáže už v březnu v Ženevě
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus