Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran
26.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.
Nejsme si jisti, kdy měli Britové v úmyslu odhalit novodobého nástupce slavného modelu F1, pravděpodobně k tomu přistoupí někdy v průběhu dnešního dne. Po všech dílčích odhaleních, avízech a tomto úniku ale toho ke zkoumání bude zase o něco méně - všechno sice ještě nevíme, jedno z dosavadních „velkých tajemství” je ale minulostí.
Předčasně odhalen byl sériový vzhled vozu a mluvit zde o tajemství pouze v uvozovkách je na místě. Hotové auto se totiž loňskému konceptu více než podobá - je prakticky stejné a liší se pouze v detailech, které McLaren tak jako tak avizoval. Můžete sice namítat, že i tyto fotky zachycují pouze koncept, ale budete se mýlit - jsou pořízeny z jiných úhlů než všechny dosavadní, auto má jinou barvu, silniční pneumatiky, viditelný interiér skrze okna (i to střešní) a v neposlední řadě nové či upravené vstupy i výstupy chladícího vzduchu na obou koncích auta. Právě jejich změny resp. doplnění Britové oznámili předem a autenticitě těchto snímků nemáme důvod ani z jiných příčin pochybovat.
Jeden ze snímků nás navíc znovu a ještě lépe než dosud nechává nahlédnout do interiéru, který oplývá uhlíkovými vlákny. Jeho architektura je skutečně tak prostá, jak se zdálo z předchozích záběrů, zároveň si ale díky kombinaci nevšedních materiálů ponechává jistý punc výjimečnosti. Když se na něj tak díváme, ptáme se, jak Volvo bude vyrovnávat s použitím tenkého středového panelu s volným prostorem za ním, ale asi se s tím bude muset smířit. Zrovna jeho majitelé v minulosti také nesázeli v prvé řadě na vlastní důvtip...
Ale zpátky k P1. O tom vám sice nic dalšího říci nemůžeme, dříve zveřejněné specifikace ale prozradily už mnohé. Víme tedy, že o jeho pohon se bude starat primárně vidlicový osmiválec M838T, který se při objemu 3,8 litru a dvojici turbodmychadel stará o výkon až 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 Nm při 4 000 ot./min.
K tomuto spřežení se přidává elektromotor, čerpající energii z akumulátorů o neupřesněné kapacitě, ale s hmotnosti 96 kg (očekávejme několem kolem 8-9 kWh), který vozu dodává dalších 178 koní resp. 260 Nm. Kombinovaný výkon obou pohonných jednotek tak krátkodobě činí až 916 koní a rovných 900 Nm. Poháněná kola jsou pouze zadní, o přenos výkonu směrem k nim se stará sedmistupňový dvouspojkový automat.
Že jde akumulátory dobíjet ze sítě nám může být celkem ukradené, to autu pomůže hlavně k nižší normované a dlouhodobě nereálné spotřebě paliva. Dynamika by nás zajímala o poznání více, ale hlavně tu si McLaren „suší” pro sebe. Alespoň se ještě máme na co těšit, předpokládané dnešní oficiální odhalení by mělo prozradit i to. Sledujte nás a určitě vám neunikne...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Sériový McLaren P1 si za prezentační barvu zvolil žlutou. No, proč ne...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien