Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran
26.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.
Nejsme si jisti, kdy měli Britové v úmyslu odhalit novodobého nástupce slavného modelu F1, pravděpodobně k tomu přistoupí někdy v průběhu dnešního dne. Po všech dílčích odhaleních, avízech a tomto úniku ale toho ke zkoumání bude zase o něco méně - všechno sice ještě nevíme, jedno z dosavadních „velkých tajemství” je ale minulostí.
Předčasně odhalen byl sériový vzhled vozu a mluvit zde o tajemství pouze v uvozovkách je na místě. Hotové auto se totiž loňskému konceptu více než podobá - je prakticky stejné a liší se pouze v detailech, které McLaren tak jako tak avizoval. Můžete sice namítat, že i tyto fotky zachycují pouze koncept, ale budete se mýlit - jsou pořízeny z jiných úhlů než všechny dosavadní, auto má jinou barvu, silniční pneumatiky, viditelný interiér skrze okna (i to střešní) a v neposlední řadě nové či upravené vstupy i výstupy chladícího vzduchu na obou koncích auta. Právě jejich změny resp. doplnění Britové oznámili předem a autenticitě těchto snímků nemáme důvod ani z jiných příčin pochybovat.
Jeden ze snímků nás navíc znovu a ještě lépe než dosud nechává nahlédnout do interiéru, který oplývá uhlíkovými vlákny. Jeho architektura je skutečně tak prostá, jak se zdálo z předchozích záběrů, zároveň si ale díky kombinaci nevšedních materiálů ponechává jistý punc výjimečnosti. Když se na něj tak díváme, ptáme se, jak Volvo bude vyrovnávat s použitím tenkého středového panelu s volným prostorem za ním, ale asi se s tím bude muset smířit. Zrovna jeho majitelé v minulosti také nesázeli v prvé řadě na vlastní důvtip...
Ale zpátky k P1. O tom vám sice nic dalšího říci nemůžeme, dříve zveřejněné specifikace ale prozradily už mnohé. Víme tedy, že o jeho pohon se bude starat primárně vidlicový osmiválec M838T, který se při objemu 3,8 litru a dvojici turbodmychadel stará o výkon až 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 Nm při 4 000 ot./min.
K tomuto spřežení se přidává elektromotor, čerpající energii z akumulátorů o neupřesněné kapacitě, ale s hmotnosti 96 kg (očekávejme několem kolem 8-9 kWh), který vozu dodává dalších 178 koní resp. 260 Nm. Kombinovaný výkon obou pohonných jednotek tak krátkodobě činí až 916 koní a rovných 900 Nm. Poháněná kola jsou pouze zadní, o přenos výkonu směrem k nim se stará sedmistupňový dvouspojkový automat.
Že jde akumulátory dobíjet ze sítě nám může být celkem ukradené, to autu pomůže hlavně k nižší normované a dlouhodobě nereálné spotřebě paliva. Dynamika by nás zajímala o poznání více, ale hlavně tu si McLaren „suší” pro sebe. Alespoň se ještě máme na co těšit, předpokládané dnešní oficiální odhalení by mělo prozradit i to. Sledujte nás a určitě vám neunikne...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Sériový McLaren P1 si za prezentační barvu zvolil žlutou. No, proč ne...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva