Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013: hybridní pohon má výkon až 916 koní, známe i další detaily
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská stáj konečně zveřejnila výkony svého hybridního supersportu. Kombinovaná síla dvakrát přeplňované V8 s elektromotorem dodá 916 koní.
Nový McLaren neměl podle svých tvůrců aspirovat na titul nejvýkonnějšího nebo absolutně nejrychlejšího produkčního auta planety. Vždycky tvrdili, že jim jde především o ovladatelnost na okruhu či mimo něj, přesto se hybridní P1 nejvyšším metám přiblížit dokáže, tedy alespoň krátkodobě, pokud bude mít dost energie v přídavných akumulátorech.
Žádná extra porce „šťávy“ to ovšem nebude. Automobilka přesnou kapacitu neuvedla, paket baterií o hmotnosti 96 kg, který je umístěný v jednom bloku mezi posádkou a pohonnou jednotkou, má stačit pouze na deset kilometrů v čistě elektrickém režimu. Již z toho je zřejmé, že o hraní si na ekologii tady naštěstí nejde a McLaren jen zkrátka musí vyhovět normovanému testu spotřeby a neplatit vysoké pokuty za nadprodukci CO2.
Co by vůz dokázal na silnici bez dodatečné zátěže v podobě baterek a elektromotoru, můžeme jen hádat, každopádně když už nic jiného, konečně máme po ruce oficiální výkony. Primárním agregátem je podle očekávání přepracovaný vidlicový osmiválec M838T z modelu MP4-12C. Objem 3,8 litru a dvojice turbodmychadel mu zůstala, místo 625 koní a 600 newtonmetrů dokáže nyní ze svých vnitřností dostat 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 newtonmetrů při 4 000 ot./min.
Elektromotor asistuje svými 178 koňmi a točivým momentem 260 newtonmetrů, přičemž kombinovaný výkon obou motorů činí 916 koní a rovných 900 newtonmetrů. Jak si s těmito hodnotami poradí dvojice zadních poháněných kol, není prozatím veřejně známé, nicméně o jejich přenos na silnici se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Abychom nezapomněli, McLaren P1 není pouze hybrid, ale jeho plug-in varianta, takže akumulátory můžete připojit přes nabíječku uskladněnou v zavazadelníku na zásuvku. Plně nabito by mělo být během dvou hodin, i z toho lze usuzovat na kapacitu akumulátorů okolo 8 kWh. Využití této energie pak nebude muset být závislé pouze na uvážení řídicí jednotky, ale řidič ji může mít k dispozici také na požádání pomocí systému IPAS (Instant Power Assist System), ovládaným rudým tlačítkem na volantu po vzoru KERSu z monopostů F1. McLaren tvrdí, že jeho použitím lze dosáhnout reakce pohonu srovnatelné s atmosférickým motorem, realitu ale ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











Společný výkon obou motorů je 916 koní, co nám ale chybí, je důležitý údaj o hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins