Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C Can-Am: zběsilých 630 koní na 1 200 kilogramů
15.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský supersport již v sérii dokáže dominovat většině okruhů světa. Závodní verze přidává na rychlosti, přítlaku a zběsilosti.
Standardní McLaren MP4-12C si okolo sebe stihl za necelé dva roky vybudovat auru supersportu, kterému není cizí deklasování předchozích rekordů, ovšem jehož design neroztřese kolena takovým způsobem jako třeba Ferrari či Lamborghini. Ron Dennis však již od počátku tvrdil, že základní model je jen první vlaštovkou, kterou bude následovat obrovské hejno. Zatím sice nevíme, kolik přesně bude mít hlav, ale pár exemplářů již známe.
Byla tu již limitovaná edice High Sport, před nedávnem se představil otevřený Spider a závodní dráhy brázdí verze GT3. To ovšem není vše. Do konce roku by McLaren měl představit nástupce modelu F1, bývalého nejrychlejšího automobilu planety. A již o víkendu spatří na Pebble Beach světlo světa prozatím jediný výrobený koncept MP4-12C Can-Am Edition.
Tento vůz přitom nepředstavuje pouze novou odnož společnosti McLaren Group - divizi GT, která má na starosti vývoj závodních verzí - ale rovněž odkazuje na začátky společnosti. V 60. a 70. letech minulého století totiž Bruce McLaren a Denny Hulme závodili s monoposty v oranžové barvě. Ta byla (a je) doplněna černou barvou, ačkoliv před 50 lety se jednalo o nátěr.
V případě novinky má černý odstín na svědomí karbon, který se nastěhoval na přední lízátko čelního nárazníku. Vyrobeny jsou z něj také přední stabilizační křidélka, zadní monstrózní křídlo a rovněž difuzor. MP4-12C Can-Am tak nabízí o 30 % větší přítlak, přestože jeho hmotnost ve výsledku o pár kilo poklesla.
Na pouhých 1 200 kg tak nyní vychází 630 koní (o pět koňských sil více než v sérii), které produkuje lehce modifikovaný 3,8litrový přeplňovaný motor V8. Inženýrům McLarenu nebylo v rámci pravidel FIA povoleno přílišné hraní s pohonnou jednotkou, nově namapovaná je tak pouze řídicí jednotka a optimalizován byl chladicí systém.
Přesto se dá čekat, že jiná charakteristika dodávky výkonu a točivého momentu zcela změní projev MP4-12C Can-Am. Namísto stoického klidu, kterého se vám dostane za volantem standardní verze, se tady připravte spíše na neustálé korekce volantem, jehož vzhled a omak jednotlivých ramen byly inspirovány služebním vozem Lewise Hamiltona.
V okleštěném interiéru samozřejmě nechybí ani závodní skořepiny doplněné šestibodovými pásy, bezpečnostní klec či dokonce klimatizace, která je nyní zástupci FIA během některých závodů vyžadována. Zvenčí se pak verze Can-Am liší ještě černými koly obutými ve slickách Pirelli, za nimiž prosvítají závodní brzdy.
Bližší informace zřejmě McLaren sdělí až během kalifornského Councours d´Elegance v Pebble Beach. Jistě však víme to, že verze MP4-12C Can-Am byla designována pouze pro severoamerický trh. Což znamená, že stoprocentně se během pár měsíců dočkáme další vlaštovky. Schválně, pro jaký trh bude určena.
McLarenu MP4-12C Can-Am Edition nemůže nikdo vytknout absenci dramatičnosti. Rychlost a zběsilost z vozu vyzařuje, i když parkuje v boxech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva