Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 720S představil svou techniku a dynamiku, dokáže překvapit
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka překvapivě nezamíří směrem k downsizingu, ale přesně naopak. Konečný výkon zatím není znám, dynamika ale ano. A bere dech.
Celé portfolio britské automobilky McLaren v současné době pohání jeden přeplňovaný osmiválcový agregát. Ten sice produkuje různé výkony a v případě hypersportu P1 může počítat ještě s pomocí elektromotoru, nicméně jeho 3,8litrový objem se nemění. Značka ovšem v minulých měsících naznačovala, že do budoucna máme čekat downsizing, ke kterému by mělo dojít v souvislosti s chystanou hybridizací nabídky.
Aktuálně jsou ovšem venku oficiální informace, jenž souvisejí s nástupcem McLarenu 650S, a ty jsou více než překvapivé. Ke snižování objemu nedošlo, místo toho Britové sáhli po upsizingu. Model 720S tedy bude pohánět čtyřlitrová jednotka M840T, která se opětovně spolehne na dvojici turbodmychadel. Jak přitom naznačuje dosud nepotvrzený název kupé, motor by měl produkovat 720 koní.
K potvrzení těchto spekulací dojde nejpozději na autosalonu v Ženevě, již nyní si ovšem můžeme částečně představit jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na 200 km/h by totiž mělo proběhnout již za 7,8 sekundy, tedy o desetinu rychleji než u verze 675LT. Zrychlení na čtvrtmíli bude stejně bleskové - proběhne za identických 10,3 sekundy jako u 675 LT. Pokud tedy novinka bude o něco těžší a pro jízdní dynamiku obecně méně optimalizovaná než okruhové LT (což lze očekávat), 720koňový výkon je docela dobře možný.
Další informace se týkají dvojice nových turbodmychadel, která mají reagovat mnohem promptněji, s menší prodlevou. A motor se má projevovat zvučněji, než bývá u přeplňovaných agregátů zvykem - o to se postará nový výfukový systém. Kromě standardního ale McLaren nabídne zákazníkům i sportovní výfuk s ještě slyšitelnějším projevem, naopak standardem bude působivě a krvelačně vypadající podsvícení motorového prostoru, které bude aktivováno pokaždé, když vůz odemknete.
V případě podvozku můžeme očekávat novou generaci systému Proactive Chassis Control II, jenž používá senzory ke skenování silnice a stavu pneumatik. V závislosti na tom dochází k optimalizaci tlumičů, přičemž řidič může zvolit jízdní režimy Comfort, Sport a Track, čímž upravuje odezvu technologie. Systém Variable Drift Control se pak soustředí na jízdu bokem.
Základem novinky se stane karbonový monokok Monocage II, který používá střešní strukturu ve tvaru písmene „T“. Tento krok umožní větší zakrojení výklopných dveří do střechy, což usnadní nastupování. Jelikož navíc McLaren použil vylepšená karbonová vlákna, má se i monokok podílet na redukci hmotnosti - ta činí 1 283 kilo, tedy o 18 kg méně než u předchůdce.
Karoserie byla pro změnu navržena s ohledem na maximalizaci aerodynamiky, vůz tak má poskytovat o 50 procent více přítlaku.Na tom se podílí i nový design již zmíněných dveří, kde vzduch protéká přes čelní blatníky skrze speciální kanálky až ke chladičům. Zmínit pak samozřejmě musíme i automaticky výsuvné zadní křídlo, které zároveň slouží i jako vzdušná brzda.
Uvnitř nástupce McLarenu 650S taktéž vsadí na karbon, který může být navíc plně viditelný při zaškrtnutí varianty Visible Monocage. Kromě toho mohou zákazníci počítat s excelentním výhledem, za čímž stojí extrémně úzké čelní sloupky. Zapracováno navíc bylo na intuitivnějším rozložení ovládacích prvků, novinka tedy bude v každém ohledu lepší než předchůdce.



McLaren odhalil pár detailů nástupce kupé 650S, včetně podsvíceného motorového prostoru
Mimo to vypustil i snímek zakamuflovaného vozu...
...únik snímku z privátní prezentace však novinku ukázal bez maskování
Posloužit můžeme i neoficiálními špionážními snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11