Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 720S představil svou techniku a dynamiku, dokáže překvapit
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka překvapivě nezamíří směrem k downsizingu, ale přesně naopak. Konečný výkon zatím není znám, dynamika ale ano. A bere dech.
Celé portfolio britské automobilky McLaren v současné době pohání jeden přeplňovaný osmiválcový agregát. Ten sice produkuje různé výkony a v případě hypersportu P1 může počítat ještě s pomocí elektromotoru, nicméně jeho 3,8litrový objem se nemění. Značka ovšem v minulých měsících naznačovala, že do budoucna máme čekat downsizing, ke kterému by mělo dojít v souvislosti s chystanou hybridizací nabídky.
Aktuálně jsou ovšem venku oficiální informace, jenž souvisejí s nástupcem McLarenu 650S, a ty jsou více než překvapivé. Ke snižování objemu nedošlo, místo toho Britové sáhli po upsizingu. Model 720S tedy bude pohánět čtyřlitrová jednotka M840T, která se opětovně spolehne na dvojici turbodmychadel. Jak přitom naznačuje dosud nepotvrzený název kupé, motor by měl produkovat 720 koní.
K potvrzení těchto spekulací dojde nejpozději na autosalonu v Ženevě, již nyní si ovšem můžeme částečně představit jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na 200 km/h by totiž mělo proběhnout již za 7,8 sekundy, tedy o desetinu rychleji než u verze 675LT. Zrychlení na čtvrtmíli bude stejně bleskové - proběhne za identických 10,3 sekundy jako u 675 LT. Pokud tedy novinka bude o něco těžší a pro jízdní dynamiku obecně méně optimalizovaná než okruhové LT (což lze očekávat), 720koňový výkon je docela dobře možný.
Další informace se týkají dvojice nových turbodmychadel, která mají reagovat mnohem promptněji, s menší prodlevou. A motor se má projevovat zvučněji, než bývá u přeplňovaných agregátů zvykem - o to se postará nový výfukový systém. Kromě standardního ale McLaren nabídne zákazníkům i sportovní výfuk s ještě slyšitelnějším projevem, naopak standardem bude působivě a krvelačně vypadající podsvícení motorového prostoru, které bude aktivováno pokaždé, když vůz odemknete.
V případě podvozku můžeme očekávat novou generaci systému Proactive Chassis Control II, jenž používá senzory ke skenování silnice a stavu pneumatik. V závislosti na tom dochází k optimalizaci tlumičů, přičemž řidič může zvolit jízdní režimy Comfort, Sport a Track, čímž upravuje odezvu technologie. Systém Variable Drift Control se pak soustředí na jízdu bokem.
Základem novinky se stane karbonový monokok Monocage II, který používá střešní strukturu ve tvaru písmene „T“. Tento krok umožní větší zakrojení výklopných dveří do střechy, což usnadní nastupování. Jelikož navíc McLaren použil vylepšená karbonová vlákna, má se i monokok podílet na redukci hmotnosti - ta činí 1 283 kilo, tedy o 18 kg méně než u předchůdce.
Karoserie byla pro změnu navržena s ohledem na maximalizaci aerodynamiky, vůz tak má poskytovat o 50 procent více přítlaku.Na tom se podílí i nový design již zmíněných dveří, kde vzduch protéká přes čelní blatníky skrze speciální kanálky až ke chladičům. Zmínit pak samozřejmě musíme i automaticky výsuvné zadní křídlo, které zároveň slouží i jako vzdušná brzda.
Uvnitř nástupce McLarenu 650S taktéž vsadí na karbon, který může být navíc plně viditelný při zaškrtnutí varianty Visible Monocage. Kromě toho mohou zákazníci počítat s excelentním výhledem, za čímž stojí extrémně úzké čelní sloupky. Zapracováno navíc bylo na intuitivnějším rozložení ovládacích prvků, novinka tedy bude v každém ohledu lepší než předchůdce.
McLaren odhalil pár detailů nástupce kupé 650S, včetně podsvíceného motorového prostoru
Mimo to vypustil i snímek zakamuflovaného vozu...
...únik snímku z privátní prezentace však novinku ukázal bez maskování
Posloužit můžeme i neoficiálními špionážními snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus