Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 675LT odhalil další detaily, řadí rychleji než blesk
20.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Poslední specialitka McLarenu je nejlehčí ve své třídě a využívá technologie F1 pro co nejrychlejší řazení. A je silnější než Ferrari 488 GTB.
Jste-li fanoušky britské značky McLaren, jistě vám neuniklo únorové odhalení modelu 675LT. Tenhle stroj je lehčí, rychlejší a exkluzivnější než 650S, na kterém je založen. A také je lehčí a rychlejší než cokoliv jiného, co může vypadat jako konkurence. Zde máme na mysli zejména Ferrari 488 GTB a Lamborghini Huracán.
Přesná technická data již McLaren světu sdělil u příležitosti zmíněného únorového odhalení, teď se k nám ale dostala nová sada fotografií stroje v barvě Napier Green, který si můžete prohlédnout i na videu na okruhu. Je to v podstatě reklama, ale dívá se na ni krásně. McLaren prezentoval svou novinku na okruhu, tam také ono video vzniklo, a k tomu neopomněl zopakovat, jak úžasný jeho nový Longtail je.
675 koní je jakoby náhodou o pět koní víc, než nabídne 488 GTB. Zrychlení na stovku, které má prý trvat 2,9 vteřiny, je také na špici. Ohromující nicméně je spíše zrychlení na 200 km/h, které má zabrat 7,9 s, nebo čas potřebný k zastavení ze 100 km/h - to má trvat jen tři vteřiny. Zde jistě pomáhá i aerodynamická brzda, která je dvakrát větší než u 650S a která částečně dala vozu jméno Longtail. Odtud také pramení zkratka LT.
Jenže o moc delší novinka jistě být nemohla, tedy narostla jen o necelé čtyři centimetry. Také totiž bylo cílem co nejvíc snížit hmotnost - a právě díky nízké váze může tohle auto být tak rychlé. Je nejlehčí mezi konkurencí, váží 1 230 kilogramů, o 140 kg méně než 488 GTB a dokonce o 265 kg méně než Porsche 911 GT3 RS. Čtete správně, 675LT má náskok víc než čtvrt tuny na nejostřejší devětsetjedenáctku.
Písmena LT se tak mohou dát rozklíčovat spíš jako Light Thunder, protože změna v hmotnosti je větší než v délce - oproti 650S je 675LT o 100 kg lehčí. A o onen „Thunder” se postará nový titanový výfuk, který je na videu slyšet krásně. Kromě něj je toho na motoru spousta nového včetně systému Ignition Cut z Formule 1, který při řazení odstavuje dodávku paliva a jiskru zapalování, aby bylo přeřazení co nejrychlejší - má trvat jen 40 milisekund. To je dvakrát rychleji, než to zvládá 650S a vděčíme za to kromě nových technologií také rekalibraci elektroniky.
Vůz je o 20 mm nižší a stejně tak širší, karbonové přední lízátko je blíž k asfaltu a spolu s dalšími aerodynamickými změnami stojí za čtyřicetiprocentním nárůstem přítlaku, pokračuje automobilka. Abyste vůz na okruhu snáze udrželi, jsou tu také unikátní pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, které vznikly ve spolupráci značek McLaren a Pirelli.
Všech 500 exemplářů McLarenu 675LT se prodalo velmi rychle, a to i přes dost vysokou cenu v okolí deseti milionů korun za kus. Prohlášení automobilky, že chce letos prodat 1 800 aut, tak nepůsobí nereálně, pokud vloni našlo zákazníka 1 648 vozů. Příští rok chce značka prodat tři tisíce a v roce 2017 dokonce 4 tisíce aut, což může vypadat už méně reálně.
V roce 2017 ale má být v prodeji celá nová řada Sports Series, tedy 540C Coupe a 570S Coupe. Právě ta má tvořit největší část prodejů a má být základní z třech řad McLarenu. Nad ní bude stát Super Series, ve které najdeme 650S v obou karosářských variantách a také 675LT. Vrchol má tvořit Ultimate Series, zastoupená pochopitelně McLareny P1 a P1 GTR.
Nic jako Sales Series, která by obsahovala dvě nebo tři verze SUV, nicméně neočekávejte, McLaren se do těchto vod pouštět nechce. „Nemáme žádné plány či potřebu vyrobit SUV. Náš byznys jsou sportovní auta, to je to, co naši zákazníci chtějí, takže SUV přenecháme jiným,” uvedl při oné okruhové premiéře 675LT Wayne Bruce, šéf komunikací u McLarenu. Těšme se tedy na další špičkové sporťáky a doufejme, že tato strategie Britům vydrží co nejdéle. Ostatně, s Ferrari jsou poslední, kdo na SUV ani nepracuje...
Nové fotky McLarenu 675LT ho ukazují v jasně zelené barvě
Zda mu víc sluší bílá, posuďte sami
Zdroje: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva