Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 675 LT Spider je realitou, i když ji být neměl. A majitelé kupé se bouří
4.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Otevřená verze 675 LT kvůli mechanismu střechy přibrala, přesto zrychlení na stovku zůstává stejné jako u kupé. Ne každý je z ní ale šťasten.
McLaren 675 LT, ostřejší verze „základního” 650S, měl původně existovat v 500 exemplářích a jen jako kupé. Dává to smysl, otevřená verze by byla těžší, torzní tuhost je trochu jiná otázka, když máte základ v karbonovém monokoku. Oněch 500 kusů se i přes cenu okolo 10 milionů korun za jeden vyprodalo celkem rychle, během dvou měsíců.
Tahle věc je rychlejší než Ferrari 488 GTB i než Lamborghini Huracán; ani jedno z těchto aut zatím nemá svou ostrou verzi, ale než ty přijdou, může to chvíli trvat. Dá se proto pochopit velký zájem o stroj McLarenu. Přesto Spider neměl vůbec vzniknout, Britové to opakovaně popřeli. Ovšem právě kvůli velké poptávce je na světě. A není o nic horší než kupé.
Ovšem, má skládací střechu, jejíž mechanismus vozu přidal asi 40 kilogramů hmotnosti, navíc docela vysoko nad asfaltem. Nebylo ale potřeba přidávat žádných výztuh, takže se hmotnost nezvyšovala dále a 40 kg odpovídá zhruba plné nádrži paliva. Výkon 3,8litrového přeplňovaného osmiválce je pochopitelně nezměněna, zůstává na 675 koních. Maximum točivého momentu je stále 700 Nm.
Čtyřicetikilový přírůstek znamená stále slušnou váhu 1 270 kg. To poškozuje „pouze” zrychlení na 200 km/h, které nyní trvá 8,1 vteřiny; na stovce jste za stále stejných 2,9 s. Maximálka poklesla na 327 km/h. A pokud vás zajímá spotřeba paliva, ta je podle amerických norem 13,1 litru na 100 km v kombinaci.
Oproti uzavřené verzi má 675 LT Spider také několik specialitek. Na obrázcích vidíme barvu Solis, která bude vyhrazena pouze pro Spider, kola na obrázcích jsou odlehčená a také je dostane pouze Spider a v interiéru bude možno mít kontrastní prošívání v barvě Xenon Yellow.
To všechno dostanete za 285 450 britských liber, tedy asi 10,7 milionu korun základní ceny. To je o 25 000 liber více než u kupé, přesto, máte-li zájem, neotálejte, protože stejně jako u kupé bude produkce Spideru omezena na pět stovek kusů.
Fanoušci McLarenu a ti, co byli 502. v pořadníku na kupé, jsou jistě rádi. Komu se ale přidání Spideru do nabídky nelíbí, jsou někteří majitelé kupé, protože svůj vůz kupovali s tím, že jich bude na světě jen 500 a že žádný Spider nebude. A když chcete Spider, ale koupíte si kupé, protože Spider nemá existovat, a on najednou vznikne, asi vás to moc nepotěší.
To je ovšem spíše druhotný problém. Soudě podle reakcí na fóru McLaren Life dost zákazníků nesouhlasí se Spiderem kvůli menší exkluzivitě a logicky i negativnímu vlivu na zůstatkovou cenu. A nesouhlas to je vážně silný, hovoří se i o masovém rušení objednávek zatím nedodaných kupé. Tato verze ale stále zůstává tou víc hardcore, Spider nedostane paket Clubsport se závodními bezpečnostními pásy, například; bude tak v prvé řadě silničním autem.
K důvodům, proč je Spider na cestě, se řadí zejména ohromná poptávka po 675 LT. Údajně ještě v listopadu firmě volali denně zájemci o kupé, i když to bylo vyprodáno už v první polovině roku. McLaren říká, že zoufale neodhadl míru zájmu o tuto verzi, že je poptávka ohromná.
Také uvádí, že 675 LT je nejlepší auto, které kdy postavili a že spousta nespokojených bude uchvácena jeho dokonalostí natolik, že na nějaké protesty proti Spideru zapomenou. Samozřejmě, pokud pár lidí na zrušení objednávky kupé bude trvat, je to výhodou pro toho 502. v pořadníku, který třeba nechce otevřenou verzi, protože chce závodní pásy, karbon, alcantaru a bude často jezdit na okruh. Kdy začne výroba Spideru, není zatím známo, ale počítat s příštím rokem je jistě reálné.






Barva Solis bude pro McLaren 675LT unikátní
Zdroje: McLaren, McLaren Life
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 6 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 7 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 9 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 10 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB