Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR
12.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka McLarenu dostala poladěný bodykit, 19palcová kola s centrální maticí, ochrannou klec nebo optimalizovaný osmiválec a převodovku.
Britská automobilka v poslední době naznačuje, že její zákazníci mají zájem spíše o deklasování okruhů než veřejných silnic. Poté, co nám v Goodwoodu představila model 650S GT3, zde máme další verzi, jíž je registrační značka zapovězena. Model 650S Sprint by přitom měl debutovat na přehlídce Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach, na stánku značky ovšem nebude sám. Britové totiž slibují ještě tři další debuty, z nichž jedním bude premiéra McLarenu P1 GTR.
Dnes se ovšem budeme věnovat „sprintérovi“, kterého do značné míry ovlivňuje výše zmíněná verze GT3. Předchozí kreace britské značky stála inspirací přední kapotě zahrnující ventilační otvory a nárazníku s bočními křidélky. Mimo to byly přepracovány boční vstupy vzduchu, na zádi se objevilo mohutné karbonové křídlo a obě nápravy používají 19palcová kola s centrální maticí, které lze osadit závodními pneumatikami Pirelli do sucha či mokra.
U McLarenu zapracovali také na posílení brzdového systému, optimalizace pak doznalo chlazení, jež užívá mnohem větších předních radiátorů než silniční verze. Mimo to se model 650S Sprint chlubí větší palivovou nádrží a hrdlem, které umožňuje dotankování závodní hadicí. Optimalizace prý doznala také převodovka a 3,8litrový přeplňovaný osmiválec, konkrétní hodnoty ovšem Britové nezmiňují.
Je tedy vskutku otázkou, s jakými technickými parametry můžeme počítat, standardní 650S Coupé však v tomto směru nabízí 650 koní a 678 Nm točivého momentu. S touto silou není problémem nejvyšší rychlost 333 km/h a akcelerace z klidu na stovku za pouhé tři sekundy, závodní model by však nějakou tu desetinku mohl ubrat. Očekává se mnohem nižší hmotnost, na které se podílí „vykuchaný“ kokpit.
Uvnitř tak kromě závodních skořepin umožňujících použití ochrany krku HANS najdeme šestibodové závodní pásy nebo hasičský systém. Nechybí ani ochranná klec schválená automobilovou organizací FIA, digitální přístrojový štít či záplava uhlíkových vláken a polykarbonátové čelní okno. Na audio systém či klimatizaci můžete zapomenout, McLaren však přesto slibuje dostatečný komfort.
Cena verze Sprint startuje na 198 000 GBP (cca 6,5 milionu korun), přičemž k dané sumě je třeba připočíst daň z přidané hodnoty. Objednávky můžete sepsat již nyní ve všech dealerstvích McLarenu.
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 1 - McLaren 650S Sprint prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 2 - McLaren 650S Sprint prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 3 - McLaren 650S Sprint prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 4 - McLaren 650S Sprint prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 5 - McLaren 650S Sprint prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 6 - McLaren 650S Sprint prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 7 - McLaren 650S Sprint prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![McLaren 650S Sprint: okruhová verze míří do Pebble Beach, i s P1 GTR - 8 - McLaren 650S Sprint prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
McLaren 650S Sprint se chlubí bílo-oranžovo-černou kamufláží, se kterou bude na okruzích nepřehlédnutelný. Do běžného provozu ale bohužel nemůže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejčtenější články
Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
9.1.2025Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
9.1.2025K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
9.1.2025Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
9.1.2025Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
9.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva