Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný
27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren v Goodwoodu ukázal avizovaný 650S GT3. Oproti MP4-12C bude mít lepší chlazení i ovladatelnost a bude bezpečnější. Závodit začne příští sezónu.
Festival rychlosti v Goodwoodu, který začíná právě dnes, bude hostit další premiéru: McLaren ukáže závodní stroj 650S GT3, jak avizoval již před několika dny. Tento stroj je evolucí MP4-12C GT3, podobně jako je silniční 650S dalším vývojovým stupínkem dnes již nevyráběného MP4-12C.
Doposud závodící MP4-12C GT3 přitom byl docela úspěšný, má na kontě tři poháry z šampionátů, 51 vítězství v závodech a 71 dalších medailových umístění. K tomu v současnosti drží vedení série vytrvalostních závodů Blancpain a šampionátu GT Asia. Jako u všech aut, i zde je ale prostor pro zlepšení a McLaren říká, že se při stavbě 650S GT3 zaměřil hlavně na ovladatelnost, chlazení a bezpečnost.
Vepředu najdeme nové lízátko a větší sací otvory. Vstupy vzduchu po stranách byly také upraveny s cílem zajistit lepší chlazení. Pevné karbonové křídlo vzadu spolupracuje s lízátkem na optimalizaci proudění vzduchu kolem, pod a skrz karoserii, která je vyrobena rovněž z karbonu. Design doplňků je zcela podřízen funkci, jak to u závodních aut bývá.
Pod slupkou najdeme upravený podvozek s až o 52 mm širším rozchodem kol. Dopředu také je možno nainstalovat větší kola, která s pozměněnou aerodynamikou nabídnou lepší přilnavost přídě a preciznější řízení zejména na vjezdu do zatáčky. Kovaná kola zde mají oproti trendu silničních aut "jen" 18 palců v průměru a drží je centrální matka. Vzadu čekejme pneumatiky o šíři 330 mm, vepředu 315. Pod nimi najdeme nové brzdy, vpředu se šesti- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.
Interiér nabídne pilotovi o trochu vyšší míru bezpečí. Standardní karbonové monokokové šasí je doplněno ochrannou klecí certifikovanou FIA, která je oproti té v MP4-12C GT3 lehčí a pevnější a nabídne uvnitř trochu víc místa na nohy a hlavu. Sedačka je také nová, vyvinul ji sám McLaren a je v ní integrován šestibodový bezpečnostní pás. I zde se mohou piloti těšit na o něco více komfortu díky novému polstrování. Sedačka je namontována napevno, posunují se pedály a volant.
Za pilotem bude pracovat stejný 3,8litrový osmiválec o dvou turbodmychadlech, jaký známe i z ostatních modelů McLarenu. Stejně jako v předchůdci, i zde bude dávat 493 koní, chlazení však bude o něco lepší díky změnám v nasávacích otvorech. Co je zcela nové, je šestistupňová sekvenční převodovka. Její chladič oleje se přestěhoval do bočních sacích otvorů a tak zajistí lepší chlazení a nebude tolik překážet proudícímu vzduchu.
McLaren ukáže novinku v Goodwoodu, jak stojí výše, a pravděpodobně i v závodě do vrchu - je to přeci jen závodní vůz. Očekává se produkce zhruba 15 kusů, každý v ceně 330 tisíc liber (11,1 milionu korun) bez daní a vozy budou připraveny pro závodní sezónu 2015. Pro týmy, které vlastní MP4-12C GT3, bude k dispozici balíček úprav, který z těchto starších vozů udělá nové 650S GT3.















V Goodwoodu se představí i nový McLaren 650S GT3, který na závodních tratích uvidíme v příští sezóně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva