Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný
27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren v Goodwoodu ukázal avizovaný 650S GT3. Oproti MP4-12C bude mít lepší chlazení i ovladatelnost a bude bezpečnější. Závodit začne příští sezónu.
Festival rychlosti v Goodwoodu, který začíná právě dnes, bude hostit další premiéru: McLaren ukáže závodní stroj 650S GT3, jak avizoval již před několika dny. Tento stroj je evolucí MP4-12C GT3, podobně jako je silniční 650S dalším vývojovým stupínkem dnes již nevyráběného MP4-12C.
Doposud závodící MP4-12C GT3 přitom byl docela úspěšný, má na kontě tři poháry z šampionátů, 51 vítězství v závodech a 71 dalších medailových umístění. K tomu v současnosti drží vedení série vytrvalostních závodů Blancpain a šampionátu GT Asia. Jako u všech aut, i zde je ale prostor pro zlepšení a McLaren říká, že se při stavbě 650S GT3 zaměřil hlavně na ovladatelnost, chlazení a bezpečnost.
Vepředu najdeme nové lízátko a větší sací otvory. Vstupy vzduchu po stranách byly také upraveny s cílem zajistit lepší chlazení. Pevné karbonové křídlo vzadu spolupracuje s lízátkem na optimalizaci proudění vzduchu kolem, pod a skrz karoserii, která je vyrobena rovněž z karbonu. Design doplňků je zcela podřízen funkci, jak to u závodních aut bývá.
Pod slupkou najdeme upravený podvozek s až o 52 mm širším rozchodem kol. Dopředu také je možno nainstalovat větší kola, která s pozměněnou aerodynamikou nabídnou lepší přilnavost přídě a preciznější řízení zejména na vjezdu do zatáčky. Kovaná kola zde mají oproti trendu silničních aut "jen" 18 palců v průměru a drží je centrální matka. Vzadu čekejme pneumatiky o šíři 330 mm, vepředu 315. Pod nimi najdeme nové brzdy, vpředu se šesti- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.
Interiér nabídne pilotovi o trochu vyšší míru bezpečí. Standardní karbonové monokokové šasí je doplněno ochrannou klecí certifikovanou FIA, která je oproti té v MP4-12C GT3 lehčí a pevnější a nabídne uvnitř trochu víc místa na nohy a hlavu. Sedačka je také nová, vyvinul ji sám McLaren a je v ní integrován šestibodový bezpečnostní pás. I zde se mohou piloti těšit na o něco více komfortu díky novému polstrování. Sedačka je namontována napevno, posunují se pedály a volant.
Za pilotem bude pracovat stejný 3,8litrový osmiválec o dvou turbodmychadlech, jaký známe i z ostatních modelů McLarenu. Stejně jako v předchůdci, i zde bude dávat 493 koní, chlazení však bude o něco lepší díky změnám v nasávacích otvorech. Co je zcela nové, je šestistupňová sekvenční převodovka. Její chladič oleje se přestěhoval do bočních sacích otvorů a tak zajistí lepší chlazení a nebude tolik překážet proudícímu vzduchu.
McLaren ukáže novinku v Goodwoodu, jak stojí výše, a pravděpodobně i v závodě do vrchu - je to přeci jen závodní vůz. Očekává se produkce zhruba 15 kusů, každý v ceně 330 tisíc liber (11,1 milionu korun) bez daní a vozy budou připraveny pro závodní sezónu 2015. Pro týmy, které vlastní MP4-12C GT3, bude k dispozici balíček úprav, který z těchto starších vozů udělá nové 650S GT3.
V Goodwoodu se představí i nový McLaren 650S GT3, který na závodních tratích uvidíme v příští sezóně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch