Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný
27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren v Goodwoodu ukázal avizovaný 650S GT3. Oproti MP4-12C bude mít lepší chlazení i ovladatelnost a bude bezpečnější. Závodit začne příští sezónu.
Festival rychlosti v Goodwoodu, který začíná právě dnes, bude hostit další premiéru: McLaren ukáže závodní stroj 650S GT3, jak avizoval již před několika dny. Tento stroj je evolucí MP4-12C GT3, podobně jako je silniční 650S dalším vývojovým stupínkem dnes již nevyráběného MP4-12C.
Doposud závodící MP4-12C GT3 přitom byl docela úspěšný, má na kontě tři poháry z šampionátů, 51 vítězství v závodech a 71 dalších medailových umístění. K tomu v současnosti drží vedení série vytrvalostních závodů Blancpain a šampionátu GT Asia. Jako u všech aut, i zde je ale prostor pro zlepšení a McLaren říká, že se při stavbě 650S GT3 zaměřil hlavně na ovladatelnost, chlazení a bezpečnost.
Vepředu najdeme nové lízátko a větší sací otvory. Vstupy vzduchu po stranách byly také upraveny s cílem zajistit lepší chlazení. Pevné karbonové křídlo vzadu spolupracuje s lízátkem na optimalizaci proudění vzduchu kolem, pod a skrz karoserii, která je vyrobena rovněž z karbonu. Design doplňků je zcela podřízen funkci, jak to u závodních aut bývá.
Pod slupkou najdeme upravený podvozek s až o 52 mm širším rozchodem kol. Dopředu také je možno nainstalovat větší kola, která s pozměněnou aerodynamikou nabídnou lepší přilnavost přídě a preciznější řízení zejména na vjezdu do zatáčky. Kovaná kola zde mají oproti trendu silničních aut "jen" 18 palců v průměru a drží je centrální matka. Vzadu čekejme pneumatiky o šíři 330 mm, vepředu 315. Pod nimi najdeme nové brzdy, vpředu se šesti- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.
Interiér nabídne pilotovi o trochu vyšší míru bezpečí. Standardní karbonové monokokové šasí je doplněno ochrannou klecí certifikovanou FIA, která je oproti té v MP4-12C GT3 lehčí a pevnější a nabídne uvnitř trochu víc místa na nohy a hlavu. Sedačka je také nová, vyvinul ji sám McLaren a je v ní integrován šestibodový bezpečnostní pás. I zde se mohou piloti těšit na o něco více komfortu díky novému polstrování. Sedačka je namontována napevno, posunují se pedály a volant.
Za pilotem bude pracovat stejný 3,8litrový osmiválec o dvou turbodmychadlech, jaký známe i z ostatních modelů McLarenu. Stejně jako v předchůdci, i zde bude dávat 493 koní, chlazení však bude o něco lepší díky změnám v nasávacích otvorech. Co je zcela nové, je šestistupňová sekvenční převodovka. Její chladič oleje se přestěhoval do bočních sacích otvorů a tak zajistí lepší chlazení a nebude tolik překážet proudícímu vzduchu.
McLaren ukáže novinku v Goodwoodu, jak stojí výše, a pravděpodobně i v závodě do vrchu - je to přeci jen závodní vůz. Očekává se produkce zhruba 15 kusů, každý v ceně 330 tisíc liber (11,1 milionu korun) bez daní a vozy budou připraveny pro závodní sezónu 2015. Pro týmy, které vlastní MP4-12C GT3, bude k dispozici balíček úprav, který z těchto starších vozů udělá nové 650S GT3.
V Goodwoodu se představí i nový McLaren 650S GT3, který na závodních tratích uvidíme v příští sezóně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva