Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 570GT: je nejluxusnější a nejpraktičtější model, má kufr navíc
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka dostala do vínku druhý zavazadelník, stejně jako pohodlnější podvozek či méně hlučný výfuk. Pod kapotou má nadále 570 koní.
Britská automobilka již několikrát avizovala, že její základní řada Sport Series nebude omezena pouze na modely 570S a 540C. Dle předchozích oznámení jsme měli počítat s příchodem dalších variant, z nichž ovšem znám byl pouze roadster. Ten je ohlášen na příští rok, pro letošek ovšem McLaren sliboval překvapení, které bude mít spojitost s každodenním provozem. Jako místo „blízkého setkání třetího druhu“ byla zvolena Ženeva, do příštího týdne však nebudeme muset čekat. Model 570GT je totiž aktuálně venku.
Jak naznačuje již název vozu, jednat se bude o zástupce kategorie Gran Turismo. McLaren 570GT proto dostal do vínku pružiny a tlumiče s odlišnou charakteristikou, které počítají i se silnicemi s horším povrchem. Pozměněn byl také převod řízení, výfukový systém pak lépe maskuje potenciál pohonné jednotky. Podle automobilky byl naladěn na dlouhé cesty, v jejichž případě by již hlučnost ústrojí spřízněného McLarenu 570S mohla cestující obtěžovat.
Tím ovšem nejsme u konce výčtu změn, dále můžeme zmínit modifikovanou kabinu. Ta má nabízet více pohodlí, pročež bylo rozšířeno kožené čalounění. Mimo to nechybí elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla s pamětí, parkovací senzory či změkčené dovírání dveří. V rámci příplatků pak můžete sáhnout po audio systému Bowers & Wilkins se 12 reproduktory či specifických dekorech. A komu to nestačí, pro toho je tu divize McLaren Special Operations.
Nejzásadnější proměnou však prošel prostor nad pohonnou jednotkou, kde lze nově uskladnit až 220 litrů nákladu. V kombinaci s předním zavazadelníkem tak britská novinka počítá s 370litrovou kapacitou, přičemž přístup k taškám uloženým vzadu usnadňuje výklopné prosklené víko. To je zatmaveno na 18 procent a dostalo i speciální povrch, pročež sice navyšuje světlost interiéru, ale zároveň dokáže absorbovat sluneční záření. A logicky i tlumí hlučnost.
Dodat již můžeme pouze zmínku o pohonné jednotce, kterou je opětovně 3,8litrový osmiválec twin-turbo spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Výkon zůstal na 570 koních, v kombinaci se suchou hmotností 1 350 kilogramů tak akcelerace z klidu na stovku za 3,4 sekundy není překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost 328 km/h nebo průměrná spotřeba vypočítaná na 10,7 l/100 km. Z rychlosti 200 km/h pak 570GT zvládne zabrzdit na 133 metrech.
Celý komplet uzavírá sada nově navržených 19palcových předních a 20palcových zadních litých kol, se kterými je možné spojit silniční pneumatiky Pirelli P Zero nebo okruhové P Zero Corsa. Cena pak na britských ostrovech startuje na 154 tisících librách (cca 5,3 milionu korun).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.



















McLaren 570GT je nejpraktičtějším modelem značky, do dvou kufrů pobere až 370 litrů. S 570 koňmi však i nadále pokoří stovku za 3,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321