Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s

Extrémní verze kupé Evantra dostala na zakázku vyrobené brzdy Brembo. Kromě toho počítá s 7,2litrovým přeplňovaným osmiválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s

8.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Extrémní verze kupé Evantra dostala na zakázku vyrobené brzdy Brembo. Kromě toho počítá s 7,2litrovým přeplňovaným osmiválcem.

Pokud se blíže zajímáte o Formuli 1, pak s námi asi budete souhlasit, že tou nejimpozantnější věcí není dechberoucí zrychlení na rovinkách nebo extrémní přetížení v zatáčkách, nýbrž schopnost zastavit skoro na pětníku. O této vlastnosti může snít i řada špičkových supersportů, natož pak mainstreamových aut, neboť překážkou pro tyto vozy je vysoká hmotnost.

Důvodem, proč zde o působivém zastavení mluvíme, je nové Mazzanti Millecavalli. Jinak také nejvýkonnější italský supersport, který dostal do vínku 1 000 koní. A také na zakázku vyrobené karbon-keramické brzdy Brembo, které používají závodní technologii. Kupé vážící přibližně 1 300 kilogramů tak dovedou zastavit z rychlosti 300 km/h za pouhých 7 sekund.

Abychom dané číslo dali do kontextu, pak musíme zmínit, že Formule 1 potřebuje k zastavení z 200 km/h na nulu pouhých 2,9 sekundy, z magické třístovky pak něco málo přes čtyři sekundy. Tomuto času se Mazzanti alespoň přibližuje, i když zaostává za rekordmanem v podobě Koenigseggu One:1, který danou disciplínu zvládá za 6,384 sekundy.

Tím ale brzdy můžeme definitivně opustit, pročež zamíříme pod kapotu. Zde se skrývá 7,2litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje zmiňovaných tisíc koní a 1 200 Nm točivého momentu. Tento výkon míří na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenci, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 2,7 sekundy a maximálka činí 402 km/h.

Firma Mazzanti vyrobí pouze 25 exemplářů, z nichž všechny počítají s monokokovým šasí, na jehož výrobu byla použita ocel, molybdenový chrom a karbon. Karoserie pak počítá s technologií připomínající foukané difuzory ze světa F1, neboť horký vzduch vydechovaný z motorového prostoru je hnán pod zadní křídlo za účelem zvýšení přítlaku.

Komplet novinky, jejíž základ tvoří dříve odhalená Evantra, pak dále dotváří širší rozchod kol než u dárcovského vozu, kované ráfky OZ Racing a hladké pneumatiky Pirelli Trofeo R. Mazzanti přitom dodává, že aktuálně má k dispozici pouze předprodukční prototyp, který bude slavnostně odhalen na autosalonu v Turínu.

Po skončení motor show má následovat konečná fáze ladění na nejnáročnějších okruzích světa, přičemž na sklonku letošního roku odstartuje výroba sériového provedení. Jak jsme již uvedli, k dispozici bude pouze 25 exemplářů, přičemž tři již našly svého majitele, a to i přes absenci přesné ceny. Některých ze zbylých 22 může být váš...


Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s - 1 - Mazzanti Millecavalli nove oficialni foto 01Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s - 2 - Mazzanti Millecavalli nove oficialni foto 02Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s - 3 - Mazzanti Millecavalli nove oficialni foto 03Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s - 4 - Mazzanti Millecavalli nove oficialni foto 04Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s - 5 - Mazzanti Millecavalli nove oficialni foto 05
Mazzanti Millecavalli se kromě 1 000 koní pyšní také působivou decelerací

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.