Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby
8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské sportovní deriváty se prý zaslouží o lepší image, z nějž bude profitovat celá automobilka. Musí si však vystačit s turby místo motorů V6.
O sportovních modelech japonské automobilky jsme naposledy psali v květnu, kdy na povrch prosákla velmi zajímavá informace. Do té doby totiž Mazda naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory, ty by však zjevně nebyly schopné vyprodukovat dostatek sil při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. To samozřejmě nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru, přesto však technici značky tuto nesnáz údajně vyřešili.
Kdy tedy můžeme takovou Mazdu 3 MPS očekávat? To je otázka, jakou naši holandští kolegové položili šéfovi evropské divize Jeffrey Guytonovi. Ten potvrdil, že sportovní modely plně zapadají do komunikační strategie automobilky, pročež je logické, že je dostaneme. Prý po nich touží všichni. Nic konkrétního však již v tomto směru nezaznělo, premiéra tak může přijít i za několik let.
Guyton přitom dodal, že dané váhání nemá co dělat s cenovou politikou, která se týká vývoje či následného prodeje. Modely MPS zde totiž nejsou kvůli přímému výdělku, místo toho mají pozvednout image Mazdy, z nějž pak následně bude profitovat automobilka jakožto celek. To ovšem samo o sobě neznamená, že by si Japonci mohli dovolit rozhazování peněz plnými hrstmi.
Právě snaha o alespoň částečnou úsporu je totiž důvodem, proč Mazda i přes proklamovaný odpor proti turbům sáhla po přeplňování. Pokud by totiž byla nucena vyvinout zcela nové víceválcové agregáty (s největší pravděpodobností vidlicové či řadové šestiválce), pak by jí dané úsilí vyšlo mnohem dráž. Takto si vystačí s aktuálními motory, pouze je upraví tak, aby byly s to s přeplňováním poskytovat MPS výkon, který si zaslouží.
Chystaná Mazda 3 MPS se již ukázala na neoficiálních ilustracích, v reálu ji ale zřejmě ještě chvíli nespatříme
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 58 minutami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 2 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 3 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva