Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby

Japonské sportovní deriváty se prý zaslouží o lepší image, z nějž bude profitovat celá automobilka. Musí si však vystačit s turby místo motorů V6.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby

8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské sportovní deriváty se prý zaslouží o lepší image, z nějž bude profitovat celá automobilka. Musí si však vystačit s turby místo motorů V6.

O sportovních modelech japonské automobilky jsme naposledy psali v květnu, kdy na povrch prosákla velmi zajímavá informace. Do té doby totiž Mazda naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory, ty by však zjevně nebyly schopné vyprodukovat dostatek sil při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. To samozřejmě nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru, přesto však technici značky tuto nesnáz údajně vyřešili.

Kdy tedy můžeme takovou Mazdu 3 MPS očekávat? To je otázka, jakou naši holandští kolegové položili šéfovi evropské divize Jeffrey Guytonovi. Ten potvrdil, že sportovní modely plně zapadají do komunikační strategie automobilky, pročež je logické, že je dostaneme. Prý po nich touží všichni. Nic konkrétního však již v tomto směru nezaznělo, premiéra tak může přijít i za několik let.

Guyton přitom dodal, že dané váhání nemá co dělat s cenovou politikou, která se týká vývoje či následného prodeje. Modely MPS zde totiž nejsou kvůli přímému výdělku, místo toho mají pozvednout image Mazdy, z nějž pak následně bude profitovat automobilka jakožto celek. To ovšem samo o sobě neznamená, že by si Japonci mohli dovolit rozhazování peněz plnými hrstmi.

Právě snaha o alespoň částečnou úsporu je totiž důvodem, proč Mazda i přes proklamovaný odpor proti turbům sáhla po přeplňování. Pokud by totiž byla nucena vyvinout zcela nové víceválcové agregáty (s největší pravděpodobností vidlicové či řadové šestiválce), pak by jí dané úsilí vyšlo mnohem dráž. Takto si vystačí s aktuálními motory, pouze je upraví tak, aby byly s to s přeplňováním poskytovat MPS výkon, který si zaslouží.


Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby - 1 - Mazda 3 MPS 2016 render 01Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby - 2 - Mazda 3 MPS 2016 render 02Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby - 3 - Mazda 3 MPS 2013 05
Chystaná Mazda 3 MPS se již ukázala na neoficiálních ilustracích, v reálu ji ale zřejmě ještě chvíli nespatříme

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.