Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda Shinari: design nade vše
8.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mazda opět po čase přichází s konceptem, u nějž je design na prvním místě. Hirošimská automobilka nám tak ukazuje, jak asi budou za pár let vypadat její produkty. Dřívější koncepty ve stylu Nagare moc nadějí nebudily, Shinari je ale jiný šálek kávy.
Mazda nás celkem pravidelně zásobuje zajímavými prototypy, jejichž tvary jsou inspirovány přírodou. Dalším z řady, tentokráte už ve znamení nového designového stylu Kodo, je koncept Shinari. Přestože je to dnes už téměř nemožné, až dosud Mazda dokázala přicházet se svébytnými projekty, u Shinari už je to ale trochu jinak. Od prvního pohledu máte pocit déja vu, tohle už jsme přece někde viděli. Na druhý musíte uznat, že žádné kopírování se nekonalo.
Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme těšit u nové Mazdy3, Mazdy6, MX-5 a snad i nástupce RX-8. Zapomeňme na „vysmátou” příď dnešních Mazd, ty budoucí budou serióznější. Větší maska chladiče, střízlivější ostatní části. A zcela určitě ne sci-fi světlomety konceptu, produkční verze se budou držet více při zemi.
Záď konceptu je střízlivější a nebýt komplikovaných detailů na spodní hraně nárazníku, člověk by si mohl myslet, že se dívá na téměř produkční verzi. V této souvislosti je nutno zmínit zajímavý fakt, že Shinari je v podstatě čtyřdveřové kupé. Chystá se Mazda do vod ovládaných Mercedesem CLS?
Uvnitř už je to více z říše vizí než reálného světa. Palubní deska, ukazatele a hlavně volant jsou docela konvenční, a současně velmi pohledné, řešení míst pro cestující už ne. Myšlenka samostatných sedadel, nebo spíše křesel, sice není nijak nová, ovšem u běžně prodávaných aut se s ní až na zanedbatelné výjimky nesetkáte.
Mnohé by jistě zajímalo, jestli se Shinari může pochlubit nejakou novinkou v oblasti použité techniky. To bohužel nevíme, revoluci ale nečekejte. Více se dozvíme v Paříži, kde by se Shinari také mělo objevit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch