Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní
16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace kupé s rotačním motorem nepočítá ani s turbem, ani s hybridní technikou. Místo toho vypustí pár dveří kvůli co nejnižší hmotnosti.
Příchod nové generace Mazdy RX-7 resp. RX-8 začíná připomínat otrhávání kopretiny spojené s dětskou říkačkou „má mě rád, nemá mě rád“. Od chvíle, kdy z montážních linek sjel poslední exemplář kupé poháněného rotačním motorem, totiž pravidelně slýcháme zvěsti o návratu, jež střídají následné dementi. Do toho navíc na sklonku loňského roku zasáhla zpráva, že Wankel se sice vrátí, ovšem pouze pod kapotou malého hatchbacku, který by mohl být vyráběn v masovém měřítku a tak by ospravedlnil nemalé náklady spojené s náročným vývojem.
Jakkoliv přitom tento report může být či nemusí pravdivý, nyní zde pro změnu máme další novinky týkající se sportovního kupé poháněného rotačním motorem. To by totiž i nadále mělo být ve hře, přičemž Mazda prý již naplánovala jeho uvedení do prodeje - půjde o rok 2017, který je více než logický. V daném období totiž bude japonská automobilka slavit padesátileté výročí od představení modelu Cosmo Sport, což byl první model značky poháněný právě Wankelem.
Novinka by měla stanout na zvětšené platformě příští Mazdy MX-5, díky čemuž můžeme nadále počítat s pohonem zadních kol. Jistá je rovněž možnost zástavby manuální či automatické převodovky, které budou přenášet výkon, jenž by podle plánu měl vyšplhat na přibližně 300 koní. Ve srovnání s poslední Mazdou RX-8, která zadní kola roztáčela silou 231 koní, se tak jedná o značný nárůst.
Slibnou jízdní dynamiku pak má ještě podpořit fakt, že Japonci se hodlají zaměřit také na hmotnost, přestože obezitu nemohl Mazdě RX-8 nikdo vyčítat. Verze s manuálem totiž se základní výbavou vážila jen pouhých 1 309 kg. Novinka by však měla ještě zhubnout, čehož by prý mělo být dosaženo absencí zadních dveří. Ve výsledku tak spíše dostaneme duchovního nástupce dvoudveřové Mazdy RX-7.
Technici japonské automobilky ovšem musí vyřešit jeden zásadní problém, a to zmiňované navýšení výkonu, které má jít ruku v ruce s nižší spotřebou paliva a oleje, aniž by bylo nutné sáhnout po turbu. Mazda tak prý adoptuje technologie, jež vyvinula v rámci technologie SkyActiv. Jak však bude třeba vyšší kompresní poměr aplikován na Wankel, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.
Životní dráha rotačního motoru se prozatím uzavřela limitovanou edicí Mazdy RX-8 Spirit R, jež dorazila v roce 2011. Nástupce je však prý již na cestě, přičemž od jeho Wankelu máme očekávat přibližně 300 koní
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva