Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX-7 se prý vrátí v roce 2016, dostane Wankel o výkonu 250 koní
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístné kupé nechce sázet na enormní výkon. Místo toho prý bude držet při zemi s hmotností, která nemá překročit hranici 1,3 tuny.
O rotačním motoru se v poslední době zmiňujeme docela často, avšak každá druhá zpráva bohužel neguje tu první. V jedné chvíli tak Mazda jeho návrat připouští, aby vzápětí přišla se zamítnutím. Do toho se navíc množí reporty o karoserii, jež by daný Wankel skrývala, výsledkem čehož je totální chaos. Do dnešního dne jsme si tak vlastně nemohli být naprosto ničím jisti. Nové informace by však celou situaci mohly trochu vyjasnit.
Podle zdrojů ze zákulisí se totiž chystá zmrtvýchvstání modelu RX-7, aA to po dlouhých letech, neboť výroba třetí generace skončila v roce 2002, kdy do hry vstoupila Mazda RX-8. Ta by se s největší pravděpodobností tedy již vrátit neměla, ačkoliv u japonské značky si zrovna u vozů poháněných rotačním motorem nemůžeme být ničím jisti.
Prozatím ale berme jako konečné slovo zprávu, že RX-7 se vrátí i s Wankelem pod kapotou. Ten přitom počítá s 0,6litrovým objemem na rotor, což celkově znamená 1,2 l (nebo také 2,4 litru, pokud vše převedeme do konvenčního světa). Výkon by pak měl činit nějakých 250 koní, přičemž na zadní kola jej zřejmě bude přenášet manuál.
Ve srovnání s předchozími reinkarnacemi rotačního motoru bychom se navíc nově měli dočkat nižší spotřeby (paliva i oleje), stejně jako se má zlepšit spolehlivost. O design by se pak velmi rád postaral Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod originální Mazdu RX-7 ze 70. let minulého století.
Samotný vzhled by přitom měl jít ruku v ruce s vizuálem příští Mazdy MX-5, stejně jako se kupé s rotačním motorem má dočkat nízké hmotnosti. Jsme tak zvědavi, zda se nakonec opravdu do výroby dostane, formálně totiž Mazda s tímto projektem „nemá žádné oficiální plány“.
Třetí generace Mazdy RX-7 skončila ve výrobě v roce 2002, kdy ji značka nahradila modelem RX-8. Nyní se zřejmě chystá pravý opak tohoto střídání stráží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva