Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX-7 2017: nové kupé s Wankelem se vykašle na turbo či elektromotor
2.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace RX-7 bude i oslavou 50. výročí rotačního motoru. Postavena bude na prodloužené platformě MX-5 a slibuje hmotnost pouze 1 250 kg.
Je to možná paradox. Nejvíce slávy získala Mazda RX-7 díky tuningovým válkám, kdy její rotační motor v kombinaci s jedním či dvěma turbodmychadly dával k dispozici až 1 600 koní. Pravda, v takovém případě bylo kupé s pohonem zadních kol schopné jezdit buď rovně na čtvrt míle nebo pouze bokem v drifterském klání, k ničemu jinému ale ostatně nebylo upraveno. V pořadí již čtvrtá generace, kterou během prezentace faceliftované Mazdy MX-5 potvrdil šéf sportovního oddělení japonské automobilky Nobuhiro Yamamoto, ovšem na tuto reputaci kašle.
Turbodmychadla totiž podle Yamamota ovlivňují lineárnost dodávky výkonu a tím i jízdní vlastnosti, což je oblast, na kterou se má příští RX-7 zaměřit především. Přeplňování se tak možná objeví v pozdějších letech u limitovaných edic, v žádném případě však na něm Mazda nebude stavět. A stejně se staví také k elektromotorům, které jsou pro změnu příliš tiché, což není vlastnost, která definuje sportovní vozy.
Je ovšem tedy možné, aby Wankel nabídnul dostatečný výkon a zároveň dodržel ultra přísné limity EU6, které budou v roce 2017 platit? Yamamoto s tím rozhodně nemá problém. Řešením prvního problému je tak kombinace navýšení objemu rotačního motoru na 1,6 litru, díky čemuž výkon dosáhne mety 300 koní, a nízké hmotnosti. Měřítkem je v tomto ohledu Toyota GT 86 a jejích 1 250 kg.
Druhý problém pak Yamamoto vyřeší speciálním katalyzátorem, který škodlivé částice zvládne odchytávat, aniž by přitom ovlivnil zvuk či výkon motoru. V tomto ohledu přitom šéfovi sportovního oddělení Mazdy můžeme bez výhrad věřit. Yamamoto totiž stojí za vývojem 2,6litrového Wankelu, který výkonem 700 koní poháněl Mazdu 787B, jediný japonský vůz, který kdy vyhrál 24 hodin Le Mans.
Stinnou stránkou toho všeho bude navýšení ceny oproti Mazdě RX-8, která se pohybovala ve spektru Nissanu 370Z nebo Subaru STI. Novinka bude prémiovým produktem, přestože jako základ použije prodlouženou platformu z příští MX-5. Tedy roadsteru, který se nejprodávanějším sportovním vozem světa stal právě díky nízké ceně.
Kuriózní přitom je, že Yamamoto vyloučil výrazné použití karbonu. Díky němu by se totiž cena dostala až na úroveň Porsche nebo Ferrari, čímž by se zřejmě Mazda RX-7 stala neprodejnou. V roce 2017 se proto nebude hlásit, že hliník se odstěhoval do Humpolce. Na řadu místo toho přijde Země vycházejícího slunce.
Mazda RX-7 první generace již v roce 1978 nabídla zrychlení z klidu na stovku za 9,2 sekundy. Stačila jí k tomu kombinace 100 koní a 1 000 kg hmotnosti
Druhá generace Mazdy RX-7 dorazila v roce 1986, v přeplňované verzi nabídl její 1,3litrový rotační motor 205 koní. Hmotnost však narostla až na 1 400 kg
Třetí generace Mazdy RX-7 je nejznámější, dodnes se totiž účastní řady závodů. Mimo to se mihla v prvním dílu Rychle a zběsile. Standardně nabízela výkon 280 koní a hmotnost 1 282 kg
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před hodinou - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva