Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.
V posledních dnech se o Mazdě MX-5 hovoří hlavně v souvislosti s její příští generací, která vznikne ve spolupráci s Fiatem. Jenže to se stane až za několik let, do té doby si budou muset její příznivci vystačit s generací současnou. Ta nabízí i v námi dříve testované, dvoulitrové atmosférické verzi maximálně 118 kW (160 koní) a právě to se rozhodli tvůrci provedení Yusho změnit.
Pokud ji označit za tuning, pak leda tovární, neboť za touto verzí stojí přímo Mazda a Yusho není jméno žádného úpravce, ale japonský výraz pro vítězství. Právě těch byste měli s touto matně bílou MX-5 dosahovat snáze, neboť dostala do vínku mechanický kompresorový kit Flyin' Miata, který pumpuje více vzduchu do motoru pracujícího s novými písty od Cosworthu, odolnějšími ojnicemi, jiným výfukovým potrubím a pochopitelně i upraveným řízením.
Jednotka se tak ve výsledku může pochlubit výkonem až 177 kW (241 koní) při 6 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 274 Nm při 5 400 ot./min. To s lehkým roadsterem jistě pořádně zacvičí - nový čas akcelerace na stovku či jakoukoli jinou metu Mazda neuvádí, zmiňuje ale, že Yusho dosáhne rychlosti přes 240 km/h. A to určitě není málo.
Krom vyššího výkonu lepší dynamice vozu pomáhá i upravená převodovka se zkráceným stálým převodem na poměr 4,1:1. A aby vůz vyšší zátěž zvládl, dostal také odolnější spojku. Na silnici se pak má chovat jistěji díky novým tlumičům od Bilsteinu, tužším pružinám a stabilizátorům od Eibachu a 17", matně šedým kolům Motec Nitro obouvajícím semi-slicky Toyo Proxes R888 v rozměru 215/45 R17.
Jak sami vidíte, vůz je do značné míry takovým japonsko-německým mišmašem, a tak pokud se dostane do výroby, bude k dispozici pouze v Německu. Automobilka „vyhrožuje” stokusovou limitovanou edicí se zatím neznámou cenovkou. O výrobě pak zřejmě rozhodne hlavně reakce publika na autosalonu v Lipsku, kde se vůz dnes představil. Od nás dostává jednoznačné ano...
Vyhrávat s Mazdou MX-5 Yusho na silnici asi nebude problém...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva