Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.
V posledních dnech se o Mazdě MX-5 hovoří hlavně v souvislosti s její příští generací, která vznikne ve spolupráci s Fiatem. Jenže to se stane až za několik let, do té doby si budou muset její příznivci vystačit s generací současnou. Ta nabízí i v námi dříve testované, dvoulitrové atmosférické verzi maximálně 118 kW (160 koní) a právě to se rozhodli tvůrci provedení Yusho změnit.
Pokud ji označit za tuning, pak leda tovární, neboť za touto verzí stojí přímo Mazda a Yusho není jméno žádného úpravce, ale japonský výraz pro vítězství. Právě těch byste měli s touto matně bílou MX-5 dosahovat snáze, neboť dostala do vínku mechanický kompresorový kit Flyin' Miata, který pumpuje více vzduchu do motoru pracujícího s novými písty od Cosworthu, odolnějšími ojnicemi, jiným výfukovým potrubím a pochopitelně i upraveným řízením.
Jednotka se tak ve výsledku může pochlubit výkonem až 177 kW (241 koní) při 6 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 274 Nm při 5 400 ot./min. To s lehkým roadsterem jistě pořádně zacvičí - nový čas akcelerace na stovku či jakoukoli jinou metu Mazda neuvádí, zmiňuje ale, že Yusho dosáhne rychlosti přes 240 km/h. A to určitě není málo.
Krom vyššího výkonu lepší dynamice vozu pomáhá i upravená převodovka se zkráceným stálým převodem na poměr 4,1:1. A aby vůz vyšší zátěž zvládl, dostal také odolnější spojku. Na silnici se pak má chovat jistěji díky novým tlumičům od Bilsteinu, tužším pružinám a stabilizátorům od Eibachu a 17", matně šedým kolům Motec Nitro obouvajícím semi-slicky Toyo Proxes R888 v rozměru 215/45 R17.
Jak sami vidíte, vůz je do značné míry takovým japonsko-německým mišmašem, a tak pokud se dostane do výroby, bude k dispozici pouze v Německu. Automobilka „vyhrožuje” stokusovou limitovanou edicí se zatím neznámou cenovkou. O výrobě pak zřejmě rozhodne hlavně reakce publika na autosalonu v Lipsku, kde se vůz dnes představil. Od nás dostává jednoznačné ano...
Vyhrávat s Mazdou MX-5 Yusho na silnici asi nebude problém...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva