Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans
31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.
V loňském roce japonská automobilka představila na tuningové show SEMA celou plejádu modelů. Mezi nimi figuroval i koncept MX-5 Super20, který minimálně svým startovním číslem 55 skládal hold slavnému speciálu 787B, jenž jako jediný japonský vůz historie vyhrál 24 hodin Le Mans. Obdobnou poctu má vyjádřit i koncept letošní, přičemž již samotný název Super25 naznačuje, že ani Mazdě MX-5 není evoluce cizí.
Co se tedy změnilo? V prvé řadě můžeme zmínit vzhled, který upustil od bílého lakování (startovní číslo 55 ovšem zůstalo zachováno) a raději preferoval červenou. Bílé jsou alespoň „rychlé pruhy“, kterým sekundují černé doplňky. Ve stejném odstínu jsou také 17palcová kola Volk Racing T37, na něž byly obuty pneumatiky BFGoodrich g-Force R1.
Interiér pak dostal mnohem komplexnější ochrannou klec či závodní sedačky Sparco Evo, do nichž vás upoutají šestibodové pásy. Veškerý „tapecírung” šel v rámci odlehčování přes palubu, zachována tak byla kvůli homologačním pravidlům pouze palubní deska. Nový je také sportovní volant bez airbagu, zatímco středová konzole hostí telemetrický systém AiM MXL. Na zadní hliníkové plato se nastěhoval hasicí systém, celý komplet pak završuje instalace světelné rampy PIAA.
Mazda to tedy se závoděním myslí opravdu vážně, kompletní technické parametry ovšem nezveřejnila. Víme tak pouze to, že MX-5 Super25 dostala zkrácené řazení a brzdy Brembo. S ohledem na fakt, že hmotnost by měla klesnout pod tunu, ovšem na zajímavé jízdní zážitky bude stačit i standardní dvoulitrový motor s výkonem 160 koní. Zaručit by totiž měl zrychlení z klidu na stovku okolo 6 sekund a nejvyšší rychlost nějakých 200 km/h. A to by snad nemělo urazit ani ty nejnáročnější „miatisty”...



















Koncept Mazda MX-5 Super25 skládá hold hlavně závodnímu speciálu 787B, který jako jediný japonský automobil vyhrál 24 hodin Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 4 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 5 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:58 - jerry
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee