Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans
31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.
V loňském roce japonská automobilka představila na tuningové show SEMA celou plejádu modelů. Mezi nimi figuroval i koncept MX-5 Super20, který minimálně svým startovním číslem 55 skládal hold slavnému speciálu 787B, jenž jako jediný japonský vůz historie vyhrál 24 hodin Le Mans. Obdobnou poctu má vyjádřit i koncept letošní, přičemž již samotný název Super25 naznačuje, že ani Mazdě MX-5 není evoluce cizí.
Co se tedy změnilo? V prvé řadě můžeme zmínit vzhled, který upustil od bílého lakování (startovní číslo 55 ovšem zůstalo zachováno) a raději preferoval červenou. Bílé jsou alespoň „rychlé pruhy“, kterým sekundují černé doplňky. Ve stejném odstínu jsou také 17palcová kola Volk Racing T37, na něž byly obuty pneumatiky BFGoodrich g-Force R1.
Interiér pak dostal mnohem komplexnější ochrannou klec či závodní sedačky Sparco Evo, do nichž vás upoutají šestibodové pásy. Veškerý „tapecírung” šel v rámci odlehčování přes palubu, zachována tak byla kvůli homologačním pravidlům pouze palubní deska. Nový je také sportovní volant bez airbagu, zatímco středová konzole hostí telemetrický systém AiM MXL. Na zadní hliníkové plato se nastěhoval hasicí systém, celý komplet pak završuje instalace světelné rampy PIAA.
Mazda to tedy se závoděním myslí opravdu vážně, kompletní technické parametry ovšem nezveřejnila. Víme tak pouze to, že MX-5 Super25 dostala zkrácené řazení a brzdy Brembo. S ohledem na fakt, že hmotnost by měla klesnout pod tunu, ovšem na zajímavé jízdní zážitky bude stačit i standardní dvoulitrový motor s výkonem 160 koní. Zaručit by totiž měl zrychlení z klidu na stovku okolo 6 sekund a nejvyšší rychlost nějakých 200 km/h. A to by snad nemělo urazit ani ty nejnáročnější „miatisty”...
Koncept Mazda MX-5 Super25 skládá hold hlavně závodnímu speciálu 787B, který jako jediný japonský automobil vyhrál 24 hodin Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva