Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.
Čtvrtá generace Mazdy MX-5 asi není tím strojem, jehož vzhled by plnil sny zástupů fanoušků jízdy s větrem ve vlasech. V tomto ohledu se přitažlivějším zdá evropský bratr japonského roadsteru, tedy Fiat 124 Spider, zvláště pak ve verzi Abarth. Nicméně, jak jsme řekli již mnohokrát, vkus je záležitostí čistě subjektivní. Co tedy jednomu nepřijde přitažlivé, může druhý považovat za absolutní vrchol krásy. Dané téma tedy nechme stranou a pojďme se soustředit na aktuální novinky.
Ty souvisejí s autosalonem v New Yorku, kde se ukázala avizovaná a vlastně již delší dobu očekávaná verze MX-5 RF. Daný přídomek stojí za slovy „Retractable Fastback“, což do značné míry definuje rozdíl, jakým se novinka liší od předchozího Roadsteru Coupe. Ten totiž po složení pevných střešních panelů zachovával siluetu modelu osazeného plátěnou střechou. Nyní ovšem máme tu čest s kupé-targou.
Daný systém velmi připomíná Porsche 911 Targa, neboť také v tomto případě jsou po stisknutí tlačítka aktivovány elektromotory, jenž odsunou zadní panel. Střední část střechy je pak následně uschována za sedadly, stejně jako zadní okno. Díky tomu zavazadlový prostor pobere stejných 130 litrů jako varianta s plátěnou střechou, kterou je ovšem třeba ovládat manuálně.
Mazda aktuálně bohužel nezmiňuje, o kolik kilogramů se zvýšila hmotnost verze RF, o 0 kg ale určitě nepůjde. Dá se tedy předpokládat, že zhoršena bude také jízdní dynamika, ovšem ani v tomto ohledu nemáme k dispozici žádná oficiální data. Víme pouze tolik, že střecha se stáhne či natáhne za pouhých 12 sekund, a to i při rychlostech do 10 km/h.
Po stránce motorické bude na severoamerickém trhu k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který produkuje 157 koní. Tuto sílu pak má přenášet na zadní kola jen šestistupňový automat. Evropa by vůči tomu měla dostat stejnou selekci jako v případě roadsteru, tedy jak manuální převodovky, tak i 1,5litrový čtyřválec naladěný na 131 koní.
Závěrem pak již zmíníme, že pouze této verzi je určena nová exkluzivní barva Machine Grey, která je dle automobilky prémiová a má navodit pocit, jakoby jí ručně nanášel opravdový mistr. Prostřední střešní panel je přitom možné nalakovat stejným odstínem či kontrastní černou. Tím dostupné informace končí, ceny se dozvíme později.






Nová Mazda MX-5 RF dostala do vínku pevné střešní panely, které lze ovládat automaticky. Po jejich složení však vůči předchozí generaci nedostanete klasický roadster, nýbrž targu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 5 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 6 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 8 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 9 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva