Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.
Čtvrtá generace Mazdy MX-5 asi není tím strojem, jehož vzhled by plnil sny zástupů fanoušků jízdy s větrem ve vlasech. V tomto ohledu se přitažlivějším zdá evropský bratr japonského roadsteru, tedy Fiat 124 Spider, zvláště pak ve verzi Abarth. Nicméně, jak jsme řekli již mnohokrát, vkus je záležitostí čistě subjektivní. Co tedy jednomu nepřijde přitažlivé, může druhý považovat za absolutní vrchol krásy. Dané téma tedy nechme stranou a pojďme se soustředit na aktuální novinky.
Ty souvisejí s autosalonem v New Yorku, kde se ukázala avizovaná a vlastně již delší dobu očekávaná verze MX-5 RF. Daný přídomek stojí za slovy „Retractable Fastback“, což do značné míry definuje rozdíl, jakým se novinka liší od předchozího Roadsteru Coupe. Ten totiž po složení pevných střešních panelů zachovával siluetu modelu osazeného plátěnou střechou. Nyní ovšem máme tu čest s kupé-targou.
Daný systém velmi připomíná Porsche 911 Targa, neboť také v tomto případě jsou po stisknutí tlačítka aktivovány elektromotory, jenž odsunou zadní panel. Střední část střechy je pak následně uschována za sedadly, stejně jako zadní okno. Díky tomu zavazadlový prostor pobere stejných 130 litrů jako varianta s plátěnou střechou, kterou je ovšem třeba ovládat manuálně.
Mazda aktuálně bohužel nezmiňuje, o kolik kilogramů se zvýšila hmotnost verze RF, o 0 kg ale určitě nepůjde. Dá se tedy předpokládat, že zhoršena bude také jízdní dynamika, ovšem ani v tomto ohledu nemáme k dispozici žádná oficiální data. Víme pouze tolik, že střecha se stáhne či natáhne za pouhých 12 sekund, a to i při rychlostech do 10 km/h.
Po stránce motorické bude na severoamerickém trhu k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který produkuje 157 koní. Tuto sílu pak má přenášet na zadní kola jen šestistupňový automat. Evropa by vůči tomu měla dostat stejnou selekci jako v případě roadsteru, tedy jak manuální převodovky, tak i 1,5litrový čtyřválec naladěný na 131 koní.
Závěrem pak již zmíníme, že pouze této verzi je určena nová exkluzivní barva Machine Grey, která je dle automobilky prémiová a má navodit pocit, jakoby jí ručně nanášel opravdový mistr. Prostřední střešní panel je přitom možné nalakovat stejným odstínem či kontrastní černou. Tím dostupné informace končí, ceny se dozvíme později.






Nová Mazda MX-5 RF dostala do vínku pevné střešní panely, které lze ovládat automaticky. Po jejich složení však vůči předchozí generaci nedostanete klasický roadster, nýbrž targu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva