Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor
6.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prosakující informace o motorech pro nové roadstery naznačují, že Alfa nabídne přeplňování, kdežto Mazda atmosféry. Možnou výjimkou je jen diesel.
Kabriolet poháněný dieselovým motorem sice není kombinace z nejobvyklejších, ale dnes vám ji prodají třeba u BMW v podobě 640d, Audi má svá TT či A5 s čtyř nebo šestiválci a vznětové jednotky v otevřených modelech najdete také pod kapotami Fiatu 500C, Mercedesu třídy E, Mini, Beetlu či zbrusu nového Opelu Cascada. Ale v roadsteru Mazda MX-5?
Dnes je toto spojení nepředstavitelné, v příští generaci „nejprodávanějšího roadsteru na světě“ by se však taková věc mohla stát realitou. Tvrdí to alespoň britský týdeník Autocar, podle kterého Mazda tuto možnost momentálně zvažuje. Své zdroje kolegové neuvádí, nicméně v souvislosti s chystanou MX-5 a jejím italským protějškem Alfa Romeo Duetto Spider přidali několik dalších informací o motorech.
Předně je zajímavé, že se zcela vytratily zprávy o chystané přeplňované třináctistovce, která byla původně pro MX-5 považována za jistotu. Autocar dnes tvrdí, že Mazda se bude snažit za každou cenu zůstat u atmosférických motorů SkyActive a jako základ pro roadster poslouží šestnáctistovka o výkonu 130 koní. Další možnosti známé nejsou, mluví se však také o dvoulitru z Mazdy 6g.
Na motory s turbodmychadly bude naopak spoléhat Alfa. Nejlevnější provedení má být osazené čtrnáctistovkou MultiAir s výkonem 120 koní, nad ní bude trůnit tentýž agregát vyladěný na 170 koní a na vrcholu by teoreticky mohl stanout čtyřválec s turbodmychadlem 1750 TBi z Alfy 4C a výkonem mezi 200 až 300 koňmi.
Výchozí převodovkou se zřejmě stane šestistupňový manuál, Alfa pak bude mít k dispozici také dvouspojkové skříně TCT a na stejném systému údajně pracují také Japonci. Opět se kromě jiného povídá také o velmi nízké hmotnosti obou roadsterů. MX-5 1,6 SkyActive ND by údajně měla vážit jen kolem 800 kg, což je z dnešního pohledu výrazně méně i ve srovnání s podtunovou MX-5 NA. Bez rozsáhlého použití kompozitů by něco takové asi možné nebylo, to však příliš nekoresponduje s image dostupného sportovního vozu, a tak zřejmě bude rozumnější počkat si na výsledek.
Vidět bychom jej mohli nejpozději do dvou let, předpokládáme však, že přesnější ověřené informace začnou navenek prosakovat o něco dříve.
Představy amatérských návrhářů pracují na plné obrátky, skutečnou podobu obou aut však zatím neznáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.