Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 MPS: ostrá verze je ve hře, nejspíš dostane turbo
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci zvažují příchod ostřejší verze, která by nabídla více koní. Spíše než objemnější agregát nyní preferují přeplňování, kvůli hmotnosti i emisím.
Mazda nás v minulém týdnu oblažila novými fotkami a finálními specifikaci čtvrté generace roadsteru MX-5. Kromě toho proběhlo i mezinárodní představení vozu, na které kromě novinářů dorazilo i vedení automobilky. Nechyběl ani Kudo Hidetoshi, šéf oddělení vztahů s veřejností, který uvedl, že Mazda zvažuje příchod výkonnější verze MPS. Ta by mohla dostat buď objemnější agregát či přeplňovanou pohonnou jednotku.
Tím se nám rozjelo nové kolo spekulací, dohadů a informací, jež popírají ty předchozí. Ještě loni v listopadu totiž Mazda prohlašovala, že nyní nepracuje na žádném modelu MPS a především, že turbo je špatné řešení. Očividně tedy došlo ke změně názoru, což má zjevně souvislost a plánovaným životním cyklem roadsteru.
„Ve výrobě zůstane generace ND možná až deset let, což nám dává dostatek času na přípravu celé řady dalších verzí,“ uvedl Hidetoshi a dodal, že „přeplňovaná verze nebo provedení MPS jsou definitivně jednou z možností, kterými se zabýváme“. Oproti předchozím zvěstem je to přitom turbo, které je více favorizované.
„Obecně řečeno je to přeplňování, které má přednost třeba i před motorem V6. Můžeme totiž použít mnohem lehčí pohonnou jednotkou se stejným či ještě vyšším výkonem, ale přitom dosáhneme spotřeby a emisí CO2, která jsou potřeba.“ I Mazda se tedy evidentně bude řídit podle nereálného mustru nastaveného Evropskou unií, však mu nakonec podlehlo i Ferrari.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, a sice ten, že automobilka zatím žádný benzinový přeplňovaný motor SkyActiv-G k dispozici nemá. A sama přiznává, že taková pohonná jednotka by vyžadovala výrazné přepracování. Jelikož ovšem v případě MX-5 je motor usazen níže a blíže kabině, na turbo místo pod kapotou je.
Pro příchod turbodmychadla pak rovněž hraje roli rozložení hmotnosti, které nyní počítá s poměrem 50:50 mezi oběma nápravami. V kombinaci s objemnějším agregátem by ale tento poměr nebylo možné zachovat a zároveň by došlo k navýšení celkové hmotnosti, čímž by Mazda negovala veškeré své dosavadní snahy o razantní dietu.
Turbo je tedy zřejmě nejpravděpodobnější cestou, jak modelu MX-5 navýšit výkon. Jak jste ale dozajista vyčetli mezi řádky, taková verze rozhodně nedorazí v nejbližších letech, ale spíše až někdy ke konci dekády. Prozatím si tedy musíme vystačit s atmosférickými čtyřválci o 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu.
Nová Mazda MX-5 si zatím musí vystačit jen s atmosférickými motory
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus