Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí

MX-5 je známa i pro řadu limitovaných edicí, v nichž je nabízena, do kontinentální Evropy se ale obvykle nedostanou. Provedení Karai je výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí

4.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

MX-5 je známa i pro řadu limitovaných edicí, v nichž je nabízena, do kontinentální Evropy se ale obvykle nedostanou. Provedení Karai je výjimkou.

Japonský roadster platí v českých luzích a hájích za exotické vozítko, přesto jsme se mu na našich stránkách věnovali již několikrát. Krátce jsme vám představili faceliftované provedení, v němž se MX-5 prodává dodnes, řeč byla i o lehkém konceptu MX-5 Superlight a docela nedávno jsme vám přinesli i informaci o opět především lehké závodní verzi MX-5 GT, která se mimo jiné vyznačovala i svým ostře zeleným lakem. Dnes zamíříme ze závodních tratí opět na silnice, ale minimálně zelené barvě zůstaneme věrni.

Mazda totiž uvedla zvláštní edici MX-5 Karai. Slovo Karai prý v japonštině znamená „ostrý”, váže se ale opět spíše k barvě než k naladění samotného vozu. Edice je založená na MX-5 v provedení roadster-kupé, což naštěstí neznačí přítomnost pevné skládací střechy kdesi v zadních partiích, ale klasický hardtop, které je možné používat třeba v zimě, kdy by vám zasněžené látkové střechy mohlo být líto. Samotný vůz je oděn do dosti křiklavě zelené barvy s obchodním označením „Metal Green Metallic”, s níž kontrastuje černě lakovaný hardtop a stejně vyvedené jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, prostor v okolí předních mlhových světel, voštinová maska chladiče a 17" kola z lehkých slitin obutá do blíže neupřesněných pneumatik pro výkonné vozy.

V interiéru si našla místo dvojice sedadel Recaro čalouněná kůží a alcanatrou a vyšperkovaná kontrastním bílým obšitím. Stejně barevně laděný je i kožený volant, specifické jsou dále hliníkové nášlapy pedálů a černé obložení palubní desky v místech, kde jinak najdeme materiály oděné do stříbrné barvy.

Pod kapotou trůní dvoulitrový, atmosféricky plněný čtyřválec podávající výkon až 118 kW (160 koní), jenž je přes šestistupňovou manuální převodovku přenášen na kola zadní nápravy. To je pro MX-5 běžný stav, úpravy se ovšem mohou dotknout podvozku, k němuž si můžete přikoupit sadu pro jeho snížení a přitvrzení, stejnou cestou pak můžete pomoci i lépe dýchat motoru, pro nějž je k dispozici sportovní výfukový systém. Tyto prvky se spolu s velurovými koberečky a adaptérem pro připojení USB flash disku nebo iPodu (zvláštní to kombinace...) skrývají v příplatkovém sportovním paketu, který je možné pořídit jen jako celek.

Jestliže vás MX-5 Karai zaujala, připravte si nejméně rovných 30 000 Eur (cca 730 000 Kč), což je cena, za kterou vůz bude k mání od srpna v Německu v limitované edici čítající 165 kusů. Nevíme zatím jistě, zda se objeví i na dalších trzích, ale i kdyby ne, do Němec si pro ni snadno sjedete. A aby vás tato cesta méně bolela, můžete při koupi počítat i s dárkem v podobě hodinek Sinn vyvedených částečně ve stejné barvě jako Karai. To už se vyplatí...


Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 1 - Mazda MX-5 Karai 01Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 2 - Mazda MX-5 Karai 02Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 3 - Mazda MX-5 Karai 03Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 4 - Mazda MX-5 Karai 04Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 5 - Mazda MX-5 Karai 05Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 6 - Mazda MX-5 Karai 06Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 7 - Mazda MX-5 Karai 07Mazda MX-5 Karai: zelené jablíčko k nakousnutí - 8 - Mazda MX-5 Karai 08
Mazda MX-5 v provedení Karai

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.