Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 GT Concept: 208 atmosférických koní pro běžný provoz
26.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mazda se snaží zužitkovat věhlas závodní MX-5 GT a v Goodwoodu představí koncept její silniční verze s docela okouzlujícími parametry.
Pokud se mezi vaše oblíbená auta řadí Mazda MX-5, pak dozajista sledujete záplavu jejích všemožných zvláštních edicí. Není snadné se v nich vyznat, ale stejně tak není složité zjistit, že se rozhodně nezaměřují jen na pouťové vylepšení vzhledu. I na to tedy občas dojde, minimálně stejně často jsou ale k vidění technicky výrazně pozměněné verze, mezi které se řadí třeba i nedávno představená MX-5 Yusho s 241 koňmi vydupanými přeplňováním kompresorem. Další novinka podobného ražení ale ke své výjimečnosti přišla trochu jinak.
Vzhlédla se totiž v loňské MX-5 GT s níž ostatně sdílí i jméno. V tomto případě se ale nejedná o závodní speciál s podivně vyhlížející ochrannou „klecí” místo střechy, ale o koncept silničního provedení, který se na blížícím se goodwoodském festivalu rychlosti pokusí diváky okouzlit natolik, aby se mohl začít vyrábět. A máme zato, že jeho šance na podobnou budoucnost jsou nemalé.
Vůz stojí na základech sériové MX-5 v provedení kupé (jde stále o roadster, jen s hardtopem místo plátěné střechy, ale automobilka mu tak říká) a o jeho přípravu se krom Mazdy postarali i specialisté na závodní vozy od Jota Sport, kteří mají na svědomí i ono soutěžní provedení. Už vizuálně je zajímavý, když kombinuje sytě oranžovou barvu s kontrastujícími černými doplňky jako jsou lemy blatníků, kryty vnějších zpětných zrcátek, „lízátko” pod předním nárazníkem nebo difuzor a křídlo pod resp. nad tím zadním. Mnohem zajímavější jsou ale modifikace technického rázu.
Vůz totiž na rozdíl od mnoha podobně laděných předchůdců nevsadil na přeplňování turbem či kompresorem, ale zůstal pěkně u atmosférického plnění. Mazda se nepochlubila tím, co přesně motoru „