Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini
29.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vývoj nového roadsteru se zřejmě protáhne do roku 2015, lidé od Mazdy však slibují rozsáhlé možnosti individualizace podobně jako u Mini a Fiatu 500.
Zmínky o budoucí Mazdě MX-5, kterou jsme podle dosavadní hierarchie v označování pracovně nazvali typovou řadou ND, se objevují již několik let. Krátká rekapitulace dostupných informací nám říká, že vůz je vyvíjeny ve spolupráci s koncernem Fiat-Chrysler, má mít o něco kompaktnější rozměry, downsizingový motor s turbodmychadlem a poněkud vyšším výkonem, nižší hmotnost a dorazí během dvou nebo tří let.
Mazda i její italský partner prozatím nemají z pochopitelných důvodů zájem poskytovat o společném produktu podrobnější data, postupem času se jich však opět nasbíralo tolik, že to stojí za krátkou rekapitulaci. Předně bychom asi měli upozornit na to, že kooperace neprobíhá mezi konstruktéry Mazdy a Fiatu, ale Japonci spolupracují s lidmi od Alfy Romeo - značkou, která v rámci koncernové reorganizace navázala velmi úzký vztah s Maserati. Výsledkem bude nástupce MX-5 a pokračovatel slavného italského rodu Alfa Duetto.
O rozměrech a co to přesně znamená „kompaktnější rozměry“ mnoho nevíme, nicméně designér Mazdy Akira Tamatani se nedávno v rozhovoru s britským magazínem What Car přeřekl, že vůz nabídne stejně rozsáhlé možnosti individualizačních úprav, jako třeba Mini nebo Fiat 500. Cílem tohoto rozhodnutí má být „pomoci zákazníkovi navázat se svým vozem vztah“, ačkoli podobná slova budou členům stovek klubů MX-5 připadat tak trochu jako nošení dříví do lesa.
Vyjasňují se také informace kolem pohonné jednotky. Autocar s odvoláním se na své zdroje tvrdí, že Mazda chce do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem. What Car tuto informaci potvrzuje a dodává, že výkon příštího roadsteru se má pohybovat kolem 200 koní a lidé zasvěcení do plánů Mazdy kromě toho dodávají, že se chystá také ještě silnější a lehčí „hardcore” verze.
Ačkoli jsme již několikrát psali, že nová Mazda MX-5 má být lehká jako pírko a ukrojit ve srovnání se současným modelem váhu až 300 kilogramů, What Car tvrdí něco jiného. Roadster by podle jejich „donašečů“ neměl vážit 800 kg, ale půjde dolů s váhou asi jen o metrák a dostane se těsně pod tunu. Přestože by to byl pořád skvělý výsledek a ostrá verze by jistě vážila ještě méně, také zde je vidět, že je zatím nutné brát informační kanály s rezervou. Neshodují se ani o čase uvedení na trh. Někdo tvrdí, že nový japonský vůz dorazí na přelomu let 2013 a 2014, další zase, že jej neuvidíme dříve než v roce 2015.
Již několik konceptů i sériových vozů naznačilo, že Mazda to se snižováním hmotnosti a zvyšováním výkonu myslí smrtelně vážně
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva