Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 2013: facelift pro žijící legendu oficiálně
6.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po úniku prvních fotek Mazda oficiálně odhalila již druhý facelift pro sporťáček MX-5. Zatím jen v Japonsku, ale týkat by se brzy měl celého světa.
Mazda MX-5 je i u nás velmi dobře známou veličinou, a tak snad ani nepřekvapí, že únik fotek znovu faceliftované verze vzbudil docela slušný rozruch. Vzhledem k této události bylo celkem jasné, že jeho oficiální odhalení je na spadnutí, a tak nás včerejší krok Mazdy tímto směrem určitě nepřekvapil. Nyní už tedy víme, co všechno v pořadí již druhá modernizace současného „em-iksa” přinese a ač to není 241 kompresorových koní jako u MX-5 Yusho, ani 208 atmosférických jako u silniční MX-5 GT, za pozornost určitě stojí.
Když už jsme se dotkli technických změn, můžeme rovnou říci, že ty nejsou téměř žádné. Mazda nadělila všem verzím lepší brzdy, varianty s manuálním řazením pak slibují zlepšenou odezvu motoru na plyn. To je celé.
Po vizuální stránce se toho ale změnilo o poznání více. Vůz dostal v prvé řadě nový přední nárazník s větším a dramatičtěji tvarovanou maskou chladiče i jinak upravenými otvory pro vstup chladícího vzduchu po bocích i přepracované „lízátko” snažící se sbírat vzduch od země. Hlavní světla nyní mají černé pozadí, tedy alespoň v případě verze s plátěnou střechou - varianty s hardtopem mají tentýž prvek laděný tradičně do stříbrna.
Vzadu se podle všeho nezměnilo nic, celá karoserie ale může být oděna do nových barev jako šedé „Dolphin Gray Mica” nebo se nechat přikrášlit novými 17" koly z lehkých slitin. Další novinka je spíše výbavová - jde o systém zmírnění následků střetu s chodcem, který v případě srážky vystřelí přední kapotu do příhodnějšího úhlu. No, snad to někomu vážně pomůže...
Modifikace pro interiér jsou typicky faceliftové. MX-5 2013 tak získá pár nových barviček pro čalounění a obložení palubní desky či středu volantu. Více nečekejte.
Jak jsme již zmínili, facelift byl zatím odhalen pouze pro japonský trh, nemáme ale žádný důvod si myslet, že by neměl být relevantní pro celý svět, jakkoli v Evropě se zřejmě objeví až za nějakého půl roku. Pro orientaci - v Japonsku začínají ceny modernizované MX-5 na 2 330 000 jenech za verzi S s plátěnou střechou a pětistupňový manuálem a končí na 2 920 000 jenech za provedení VS s pevnou sundavací střechou a šestistupňovým automatem. Odpovídající cenový rozptyl v korunách by tedy byl od necelých 600 tisíc Kč až po cca 745 tisíc Kč. U nás ale budou ceny jistě o trochu jiné.





























Mazda MX-5 s faceliftem pro rok 2013 konečně oficiálně, byť zatím jen pro Japonsko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 10 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins